Gå til innhold

"wannabe xenon" halogenpærer =)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da eg hadde kjøretimer så diskutere vi om det var lov med sånne ombygnings-kit og det er totalt ulovlig vist med ikkje har automatisk

høydejustering eller godkjen.

Men hvem bryr sei om det ? well

 

(langkjøring fra Førde til Bergen for dem som lurte)

 

 

jeg bryr meg ikke ! :D tok 20 min å koble det på, så blir jeg stoppa er det bare å rive det av å montere org, og vise, å vips på igjen :D

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert før og konklusjonen er:

 

Det er en DÅRLIG idè å putte Xenon ettermonteringskit i reflektorer laget for halogen-lys!

 

Årsak: Du PLAGER alle andre du møter på veien! En halogenreflektor lager mye strølys som er okei på halogenpærer, men med ettermontert xenon blir dette en ekstremt blendene faktor, se her:

 

8000kglare3.jpg

 

Pæra nederst til venstre er vanlig halogen og fungerer slik det var tiltenkt og uten å blende!

 

Reflektorer / Projektorer designet for Xenon-pærer produserer et helt nøyaktig og pent kutt i lysfeltet, som her:

 

ece.jpg

 

 

Dessuten skal det være høydesensorer på for og bak-aksel for at installasjonen blir helt lovlig. Men så lenge du ikke blender noen vil nok ikke Politi / Vegvesen bry seg om å sjekke om sensorene er på plass. For å ikke blende må du ha Xenon-reflektorer/projektorer og dermed kan gutta med 80-talls-biler se langt etter Xenonlys som ikke plager alle andre på veien.

 

Etterhvert som flere og flere kjøper seg Xenon-kit og hiver på 240er og Sierraer og annet gammelt så vil det til slutt bli fokusert på problemet og Politiet vil slå ned på denne type ettermontering fordi det rett og slett er trafikkfarlig. Boten for å kjøre med ikke godkjent lys er kr 2000.- I tillegg kan du få bot for å ha utført en ombygging som er til fare for andre i trafikken.

 

 

Så moralen er:

 

Kjøp originale Xenon-reflektorer/projektorer til din bil slik at vi andre slipper å blinke med lysene til deg og risikere farlige situasjoner.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt så godt vant til Silverstar pærene mine at jeg egentlig ikke tenker noe særlig over om de lyser godt eller dårlig. Bilen min har dårlig lys uansett pærer...

 

Men én silverstar pære ga mer lys på veien enn de to "xenon"-greiene jeg hadde i hvertfall. :hammer

 

så de er verdt sine 200 kroner i spesialpris hos mekonomen? De er gode eller?

- håper å få litt mer hvitt lys, er lei av det gule.. :P ser ikke så bra ut heller..

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært diskutert før og konklusjonen er:

 

Det er en DÅRLIG idè å putte Xenon ettermonteringskit i reflektorer laget for halogen-lys!

 

Årsak: Du PLAGER alle andre du møter på veien! En halogenreflektor lager mye strølys som er okei på halogenpærer, men med ettermontert xenon blir dette en ekstremt blendene faktor, se her:

 

8000kglare3.jpg

 

Pæra nederst til venstre er vanlig halogen og fungerer slik det var tiltenkt og uten å blende!

 

Reflektorer / Projektorer designet for Xenon-pærer produserer et helt nøyaktig og pent kutt i lysfeltet, som her:

 

ece.jpg

 

 

Dessuten skal det være høydesensorer på for og bak-aksel for at installasjonen blir helt lovlig. Men så lenge du ikke blender noen vil nok ikke Politi / Vegvesen bry seg om å sjekke om sensorene er på plass. For å ikke blende må du ha Xenon-reflektorer/projektorer og dermed kan gutta med 80-talls-biler se langt etter Xenonlys som ikke plager alle andre på veien.

 

Etterhvert som flere og flere kjøper seg Xenon-kit og hiver på 240er og Sierraer og annet gammelt så vil det til slutt bli fokusert på problemet og Politiet vil slå ned på denne type ettermontering fordi det rett og slett er trafikkfarlig. Boten for å kjøre med ikke godkjent lys er kr 2000.- I tillegg kan du få bot for å ha utført en ombygging som er til fare for andre i trafikken.

 

 

Så moralen er:

 

Kjøp originale Xenon-reflektorer/projektorer til din bil slik at vi andre slipper å blinke med lysene til deg og risikere farlige situasjoner.

 

 

 

hmm.. ennå ingen som har blinka på meg pga at de har blitt blenda, ennå lysene er feiljustert så lyser her å der.

 

Politiet har heller ikke gjort noen tegn til det når jeg har møtt de ( jævlig mye i det siste )

de sa heller ingen ting en dag jeg sto å snakka med de..

 

 

men men.. den tid, den sorg!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår