Gå til innhold

"wannabe xenon" halogenpærer =)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Har selv prøvet ut Osram sine CoolBlue halogen pærer...de lyser blågrønt, ikke hvitt, men de lyser betraktelig bedre enn vanlig halogen!

Har hatt de i tåkelykter, men det anbefales ikke, da disse pærer ikke tåler risting så lett...de gikk i ett sett...DYRE saker. Har de i kjørelys nå (H7)

 

Hmmm "tøft" hehe =)

 

Hvor kjøpte du disse Osram pærene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har selv prøvet ut Osram sine CoolBlue halogen pærer...de lyser blågrønt, ikke hvitt, men de lyser betraktelig bedre enn vanlig halogen!

Har hatt de i tåkelykter, men det anbefales ikke, da disse pærer ikke tåler risting så lett...de gikk i ett sett...DYRE saker. Har de i kjørelys nå (H7)

 

Slik ser de ut i tåkelykter iaf:

 

Hvem forhandler sånne Osram pærer?

 

Noen som har prøvd pærene på Biltema? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen "noname" blå pærer på Krogslund, sto ikke noe merke hverken på pakka eller på pærene, bare noen japanske tegn... De lyser skikkelig blå/hvitt, og noen har faktisk trodd at det var ekte xenon jeg kjørte med.

 

 

pærene så slik ut:

 

http://filserver.pyrabel.net/bilder/sierra/xenonlook.jpg

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ekte xenonlys så er det vel måten lyset produseres på som gir den blå fargen. Disse xenon wannabe pærene er jo i mange tilfeller vanlig pære med et blått lysfilter for å få den blåhvite fargen. Dermed får man som regel mindre lys av disse xenonlook pærene enn av ei vanlig pære. Om lyskvaliteten blir bedre med den blåfargen vet jeg ikke...

 

Mulig ei vanlig hvit halogenpære med en eller annen xenongass blanding gir mere lys enn ei vanlig halogenpære, men da altså uten dette blåfilteret..

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i de pærene jeg kjøpte så var det vist en type gass inni pæra som gjord at glødetråden brenner med en annen temperatur. Slik at den får et blålig lys..

 

Disse lyser bedre enn de vanlige pærene.. Jeg var veldig skeptisk til dette selv, så jeg byttet kun på ene siden først, men så fort at de blå lyste bedre... 55w som vistnok tilsvarte 100w vanlige pærer..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde noen xenonlook pærer kjøpt på Mekk, i tåkelys på MB W124, lyste mye bedre og helt vitt på veibanen, dette anbefales.

 

Om reflektorene tåler varmen fra sterkere pærr varierer, har selv 100 Watts pærer i Hellagrillen, har stått der i 10 år uten problemer.

 

Men for å få bedre lys, mål spenning på lampa vs. batteri, og ev. mont. lysreleer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler sånne Osram pærer?

 

Noen som har prøvd pærene på Biltema? :P

 

F.eks. Elfa Elektronikk..... Forresten overraskende at ingen har foreslått de enda, men kanskje ikke så mange som er klar over at Elfa har en del til biler.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. Elfa Elektronikk..... Forresten overraskende at ingen har foreslått de enda, men kanskje ikke så mange som er klar over at Elfa har en del til biler.

 

Er Osram "H4 Silverstar" samme pære eller etterfølger til "Osram Bilux H4 Super" ?

 

Kikka litt på denne testen her men den var litt gammel, men Osram Bilux H4 Super kom bra ut

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=8440&versjon=utskrift

 

EDIT: Kikka litt på http://www.osram.no og fant ut at "Silverstar" var hakket bedre enn "Super" :). Har lyst på noe som lyser bra og ikke bare har "cool faktor" ;P

 

Men er det noen som har en liten guide om åssen man ordner med lysrelèer for å få bra spenning som blei nevnt tidligere her? *grønn* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar strømmen til relè rett fra batteri, og ut fra relet rett til lyktene, da taper man minst mulig spenning, bruk også litt tykkere ledning for å minske spenningsfall.. De gamle ledningene til lysa bruker du som styrestrøm på relèt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lov å bruke pærene fra Usbildeler.no Fordi pærene har høyere watt styrke enn det som er lov. Eller at de produserer for mye lys. Ei vanlig H4 pære yter 55\60 Watt og de fra usbildeler.no yter 90\100 watt. I tillegg at de ikke er lovlig så risikerer du å brenne reflektoren din.

Jeg vet om flere som har prøvd pærene både i vanlig H4, H1 og H3. Det er etter min mening dårligere lys av de pærene enn det er av f.eks. Osram sine pærer. I tillegg så er de altfor blå i lysbildet, så det blir ikke hvitt lys, men ganske blått.

 

Men du bestemmer selv....

 

Forsåvidt er det stort sett aldri lov å benytte disse, "super-plasma-white-xenon" pærene. Det er fordi at det er for mye watt styrke.

Skal dere ha ordentlig lys, så kjøper dere heller ekstralys, eller en bil med ordentlige Xenon lys standard.

¨

 

Jeg har ikke noe problemer med 90/100 w

men trenger bare å bruke det om vinteren.. for da er det kaldere og lyktene får mere kjøling.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår