Gå til innhold

Er det noen som har godkjente Einsere med 16V her?

Ranger emnet


Vegard

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

virker som mr. bundy hadde det mest i kjeften..

når jeg har med dritt unger og gjøre så gidder jeg ikke og hjelpe dere men men tro hva dere vil sier bare jeg :):) dette er no problemo og få godkjent den dag i dag,, er alt jeg har og si..

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg har med dritt unger og gjøre så gidder jeg ikke og hjelpe dere men men tro hva dere vil sier bare jeg :):) dette er no problemo og få godkjent den dag i dag,, er alt jeg har og si..

 

Kall oss hva du vil, men de fleste her virker da seriøse og nysgjerrige på om det virkelig går an å få godkjent en einser med 16V.

Det ser jo ut som at ingen har fått godkjent noen siden midten av 90-tallet da disse papirene ble skrevet ut.

 

Jeg er fremdeles interessert om det lar seg gjøre og jeg vet at Nitewlkr & co har virkelig prøvd alle innfallsvinkler mot tilsynet for å få det godkjent. Men det har jo såklart mye å si hvor man prøver seg.

 

mvh

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall oss hva du vil, men de fleste her virker da seriøse og nysgjerrige på om det virkelig går an å få godkjent en einser med 16V.

Det ser jo ut som at ingen har fått godkjent noen siden midten av 90-tallet da disse papirene ble skrevet ut.

 

Jeg er fremdeles interessert om det lar seg gjøre og jeg vet at Nitewlkr & co har virkelig prøvd alle innfallsvinkler mot tilsynet for å få det godkjent. Men det har jo såklart mye å si hvor man prøver seg.

 

mvh

 

kan bare si at for 7 måneder siden ble en golf 1 godkjent men 16v motor og nye papirer fra møller så er dere så seriøs som du sier så er det ikke noe problem og få det godkjent...

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bare si at for 7 måneder siden ble en golf 1 godkjent men 16v motor og nye papirer fra møller så er dere så seriøs som du sier så er det ikke noe problem og få det godkjent...

 

Kom med noen fakta da, siden du er så påståelig. Hvem som utstedte dokumentet fra Møller og hvor dette ble godkjent.

 

Jeg tviler på det du sier, siden det ikke er solgt noe som heter MK1 GTi 16v i Norge. Men har du fakta, så kom med det. Det ville hjelpe mange.

 

Edit: Når jeg leser hele tråden nå, så kan man få en bil EU-GODKJENT om man har kontakter på et verksted. Om d koster 5 lapper eller ikke er ganske uvestentlig...

 

Det vi snakker om her er å få dette stemplet og godkjent i VOGNKORTET på bilen, og det får du ikke gjort på en eu-kontroll. Det kontrollerende verksted har ikke LOV til dette.

 

Og til slutt: Du kaller endel her for drittunger fordi de er uenige med de påstandene du kommer med? Kom med fakta, eller hold kjeft... Du sitter faktisk og påstår ting ovenfor de som har mest kunnskaper om MK1 Golf i NORGE... Så jeg ville ha visst LITT moderasjon, bare litt...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan bare si at for 7 måneder siden ble en golf 1 godkjent men 16v motor og nye papirer fra møller så er dere så seriøs som du sier så er det ikke noe problem og få det godkjent...

Det er da ikke med papirer fra møller sentralt... mulig møller i bergen skriver ut noen form for papirer men her i oslo henvender de deg til Møller Frysja og de skriver ikke ut de papirene og har heller ikke gjort det de siste 2 årene.

Og ikke fei alle under en kam og kall oss "drittunger" flere som har svart her er eldre enn deg Didrik ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er godkjent en Golf 1 16v for 7 mnd siden er det jo greit, da er det ihvertfall mulig.

Og RSS her på forumet har jo fått GO fra tilsynet til både 160hk, og 4wd, så det skulle være muligheter for andre å få til en 16v vel.

Får du det ikke til hos ditt lokale tilsyn får en prøve på et annet :)

Kommer selv til å prøve å få min godkjent med 16v i første omgang.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er godkjent en Golf 1 16v for 7 mnd siden er det jo greit, da er det ihvertfall mulig.

Og RSS her på forumet har jo fått GO fra tilsynet til både 160hk, og 4wd, så det skulle være muligheter for andre å få til en 16v vel.

Får du det ikke til hos ditt lokale tilsyn får en prøve på et annet :)

Kommer selv til å prøve å få min godkjent med 16v i første omgang.

 

hvem som bygger om til 4wd ? i want to know :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er godkjent en Golf 1 16v for 7 mnd siden er det jo greit, da er det ihvertfall mulig.

Og RSS her på forumet har jo fått GO fra tilsynet til både 160hk, og 4wd, så det skulle være muligheter for andre å få til en 16v vel.

Får du det ikke til hos ditt lokale tilsyn får en prøve på et annet :)

Kommer selv til å prøve å få min godkjent med 16v i første omgang.

 

Det er mye rart folk sier, kom med dokumentasjon og hvor dette ble gjort.

Alt før det er bare svaboda... Det er like dumt som om jeg sier at jeg får godkjent en 84 80 Quattro med 500 hk, der jeg fjerner drivakslene foran og bruker den som bakhjulstrekker.

 

Og det forskjell på å få EU-godkjent en Golf 1 med 16v motor, enn å få det godkjent som ombygging på biltilsynet og stempla det i vognkortet.

 

Fordi som ENDA ikke har forstått dette...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi som ENDA ikke har forstått dette...

Du kan bare spare deg for slike kommentarer.

I den vanlige verden, når man snakker om å få en bil godkjent med en ombygging, så er det hos biltilsynet, med stempel i vognkortet, ikke EU, det er det bare du som snakker om.

Og jeg går derfor ut i fra at det er biltilsynet vi snakker om her og ikke noe eu greier som ikke er verdt en drit. :)

 

Men det hadde helt klart hjulpet oss alle sammen hvis noen som har fått dette godkjent i de senere årene kunne kommet med litt info ang dette.

Er det ikke en einser eller to i gatebilserien med 16v? De må jo være godkjent med den motoren, eller?

Edit: ser ut fra reglementet at de må ikke det nei :(

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare spare deg for slike kommentarer.

I den vanlige verden, når man snakker om å få en bil godkjent med en ombygging, så er det hos biltilsynet, med stempel i vognkortet, ikke EU, det er det bare du som snakker om.

Og jeg går derfor ut i fra at det er biltilsynet vi snakker om her og ikke noe eu greier som ikke er verdt en drit. :)

 

Men det hadde helt klart hjulpet oss alle sammen hvis noen som har fått dette godkjent i de senere årene kunne kommet med litt info ang dette.

Er det ikke en einser eller to i gatebilserien med 16v? De må jo være godkjent med den motoren, eller?

 

Helt enig Espen...

 

Men det var det da... Jeg tror veien å gå er å dra til Tyskland og få det TÜV-godkjent... Da kan biltilsynet si hva pokker de vil... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår