Gå til innhold

noen spennende prosjekt?

Ranger emnet


Schlasken

Anbefalte innlegg

Originally posted by marius

 

husk at wankel motoren bare har et volum på 1300ccm og at bilen veier 1240kg...! koster ikke så mye det! Er forøvrig en 1993 model!

 

Når jeg kjøper bilen slik den er der så sparer jeg masse penger i moms også! :D

 

Bare husk at på alle biler tatt inn i Norge etter 1.1 95 (eller 96) så må man betale for eventuel ekstra hk du får ved trimming. Dette ble innført for å forhindre at salget av små turbo motor biler ble trimmet etter ankomst til Norge. (Spesielt Vw og Audi med 1.8T motor)

Det er en historie om en på nord vest landet som hadde en tysk import 520I (tatt inn etter 1.1 95) Han fikk tak i en V12 motor og etter masse arbeid med biltilsynet godkjent bilen hvis han betalte inn avgiften mellom original 520 (effekt volum og vekt ) og ombygget bil med stor V12.

Han hadde ikke tatt med det i beregninge når han skulle få godkjent bilen, hadde han startet med en bil første gangs registrert i Norge før denne datoen kunne han bare ha vist bilen til biltilsynet og fått den godkjent uten å betale inn en ektra krone.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by mk1classic

 

Bare husk at på alle biler tatt inn i Norge etter 1.1 95 (eller 96) så må man betale for eventuel ekstra hk du får ved trimming. Dette ble innført for å forhindre at salget av små turbo motor biler ble trimmet etter ankomst til Norge. (Spesielt Vw og Audi med 1.8T motor)

Det er en historie om en på nord vest landet som hadde en tysk import 520I (tatt inn etter 1.1 95) Han fikk tak i en V12 motor og etter masse arbeid med biltilsynet godkjent bilen hvis han betalte inn avgiften mellom original 520 (effekt volum og vekt ) og ombygget bil med stor V12.

Han hadde ikke tatt med det i beregninge når han skulle få godkjent bilen, hadde han startet med en bil første gangs registrert i Norge før denne datoen kunne han bare ha vist bilen til biltilsynet og fått den godkjent uten å betale inn en ektra krone.

 

 

Med de avgass verdiene en slik wankel motor gjør må man nok være statsminister for å få godkjent noe sånt! Import tuning får ikke akuratt godkjent supran sin han heller :D

 

Når bilen begnner å få litt gamp så er den ikke kjør bar som en valig bruksbil uansett! Så det er mest som show bil for firma jeg skal bygge noe slikt :D

 

Hørte om den v12rn i 520... hørte den ikke hadde noe bra veg egenskaper pga elendig vektfordeling?

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?????????? 150-160000kr??? Har du ikke tenkt å betale toll? :)

 

Med en utrekning på den bilen med 2,6l motor (som de regner med) 250hk og 1250kg så er jo tollen alene på sikkert 80000kr!! (i og med at du betaler lite i utg pkt..) (har ikke regnet enda da men!)

 

Legg til et turbokit, oppbygging av motor, pluss rekvisita, så er det vanskelig å tro du berger med 160K !! Eller?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

why???

 

Står da oppført som 1.3 liter i prislister osv... er da ufattelig teit hvis man må tolle den som en 2.6 liter.... ??

 

Er ikke alt som har med toll å gjøre teit da?

Jeg skjønte ikke en dritt da det stod på Beast from the East at RX-7n hadde 2600ccm twin rotor, men det var vel derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Bilen går jo inn i landet som delebil(?). Det er ikke så dyrt.

 

Joda, men det som skjer er at han kjøper bilen for en lav sum, og kommer billig unna med tanke på moms.. Deretter må han fortolle bilen på vanlig måte, for å få norske skilt på den!

 

Med 1250kg, 250 hk, 2600ccm og en pris jeg tipper sånn ca hva du har gidd for den, så kommer jeg ut på ca 150000 NKR.

 

Deretter kommer utgifter på frakt hit, motoroppbyggingen, turbokitet, panser(?), bremsekraftforsterker(?), radiator(?), vifter(?) og mer eller mindre andre ting som tilfeldigvis ikke likte den brannen frammi der! :(

 

Da er mitt spm som følger: Hva er det jeg gjør galt når jeg regner på dette i så fall? :confused:

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Da er mitt spm som følger: Hva er det jeg gjør galt når jeg regner på dette i så fall? :confused:

 

Hvis du prøver på Amcar.no sin avgiftskalkulator, så kommer man fram til kr93727 med 1300cc og kr118180 i avgifter med 2600ccm.

Hvis den da går inn i landet som dele bil, blir det billigere en dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Hvis du prøver på Amcar.no sin avgiftskalkulator, så kommer man fram til kr93727 med 1300cc og kr118180 i avgifter med 2600ccm.

Hvis den da går inn i landet som dele bil, blir det billigere en dette.

 

? Har du da lagt til en ca kjøpssum?

 

Jeg brukte kalkulatoren på http://www.tyskland.org

 

Bilen BLIR tollet som 2600ccm. Og det å ta inn bilen som delebil er det ingenting som heter lenger. Nå tar du inn hvilken bil som helst, og betaler kun moms på kjøpssum innen første uke i landet..

For å noensinne få norske skilter på den, må du betale tollavgifter. Men dette kan gjøres når du måtte ønske det i ettertid!

Du kan til og med kjøre på norske prøveskilter i mellomtiden!

Tollager trengs da heller ikke! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Jeg fikk akkurat samma på tyskland.org

med kjøpspris 80.000kr, hvor riktig det er må du spørre marius om.

 

Altså 80000 pluss 118000?

Får enda ikke helt til regnestykket ditt her jeg, men det kan likegodt være min feil her!

For det er jo ikke kun 40K i toll?! :) Det dekker jo knapt vekten !

Hvilken årsmodell regner du med?

 

Tror jeg har en liten anelse hva han skal betale fra før! :D

 

Litt spent på dette jeg! Synes det er litt intressant, for andre kommende prosjekt også! ;) Noen gjør trolig noe feil her nå!

 

Meg?:eek: He he!

 

Tilgi oss fra å være LITT mer off-topic enn normalt her nå! :D

 

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen koster 5000$ ink frakt!

 

Med dagesn kurs blir det 41.312,50

 

moms på 41.312,50 er 41.312,50 x 1.24 = ca 52.000

 

Motoren og resten av restaureringa koster ca 30.000 kr men det betaler jeg ikke moms for det...! Alle deler ligger i bagasjen og motoren sitter på plass ferdig restaurert.

 

 

 

Med toll og avgifer på bilen med 1.3 som beregning kommer det på ca 128.000 kr + 30.000 for restaureringen.

 

 

Skal ikke dytte i noe turbo kit før senere, 150-160k prisen er bare får å få den kjørbar. Trenger ikke noe nytt panser..

 

 

Visste faktisk ikke at den ble tollet som 2600 men med 2.6l blir det på 153.000kr for bilen + 30.000 for resten av igjenn oppbygningen.

 

 

Husk jeg har ekstremt gode kontakter i rotor miljø i USA så jeg får mye billig :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las feil her nå, da må man editere! :)

 

Ser mere riktig ut det ja! Men 180-190K for en nyoverhalet rex` er jo helt greit det da!! *misunnelig*!!! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår