Gå til innhold

bygge om FR til 4WD?

Ranger emnet


rakett

Anbefalte innlegg

Hei

 

har sett litt fram og tilbake om folk som har bygd om FWD biler til RWD, men har liksom aldri hørt noe særlig om folk som har bygget 4hjulstrekker av en bakhjulsdreven?

hva mener gjengen om dette? feks en omega A 4hjulstrekk? :D

jeg har sett noen volvoer (240 og 740) som hadde fått 4wd... men det er i sverige... pga i norge blir alle avgiftene og BT kommer jo ALDRI til å godkjenne noe slikt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

har sett litt fram og tilbake om folk som har bygd om FWD biler til RWD, men har liksom aldri hørt noe særlig om folk som har bygget 4hjulstrekker av en bakhjulsdreven?

hva mener gjengen om dette? feks en omega A 4hjulstrekk? :D

Mulig du kan bruke drivverket til vectra/calibra 4x4. Håper du er god til å sveise. For selv om det er rimelig like fester foran, så må du skifte de ut bak.

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var noe sånt jeg også tenkte.. om man er flink å sveise og har god tid, så hadde det meste gått an...

tenkte også på drivverk fra vectra\calibra 4x4, eneste litt moro å få stablet alt inn.

 

nå er jo ikke dette noe jeg planlegger å gjøre,tenkte bare jeg skulle høre folks synspunkter :)

har kjørt rwd i noen år nå, og ser for meg at den neste bilen min blir 4wd egentlig...så begynte jeg å tenke rare tanker om omegaen :)

 

men men....

---What does this button d.....---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt går om man har god tid, god plass og godt verktøy.

 

 

men må si en ting..

 

sandra.. pen og søt jente det.. dum som et brød men er jo ikke hjernen du puler..

men perfekt.. LANGT ifra

 

Man kan faktisk få fatt i saab 900 girkasser som er klargjort for 4wd. Staselig :) Så alt går hvis man vil:)

Å påstå at Sandra er pen og søt, går imidlertid ikke an uten at det trekkes tvil om troverdighet og syn til de som uttaler noe slikt :D

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se om du klarer å anpasse drivverket fra f.eks en geländewagen! rwd til vanlig, kan koble inn 4wd (og 4wd lav), og du kan koble inn og ut sperre både foran og bak :D trenger ikkje 4wd lav og sperre på framakselen på omega, men resten hadde vært konge..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår