Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
HiiP

Nissan SR20d Motor bygge!

Rate this topic

Recommended Posts

Originally posted by Loppa

 

Det er en Nissan, da må man slå av litt for kjente ;) :D

 

Neida, men seriøst. Lykke til gutter, tøft prosjekt å sette i gang med. Finn en sotvifte å sette på i samme slengen.

 

Lykke til :)

 

hehe, såvidt jeg er kjent har den sr20de motoren enten 125 (sri p10), 140 (p11) eller 150hk (gt).

 

men i nissan sine egne papirer står det f.eks at 200sx s14 har 203hk org, men oppgis 'på gata' till 200 blank.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by Håkon A

hahaha. dere har ikke gjort det før? haha...hmm..skal holde tunga rett i munnen da...lese litt bøker kanskje...en manual eller to..hehe

 

men lykke til. når regner dere med å bli ferdig?

 

hvem har sagt at vi regner med det ?? ;) hehe. nei. assa ting tar den tiden det tar ! enkelt å greit. så vi får se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by HiiP

Hva er det som er best til å vaske med? Bruker parafin nå, men finnes det noe bedere?

 

Bremsevæske løser opp det meste. Bare ikke søl det på lakk eller gummi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SR20Di = den første SR20 motoren, 115hk, i P10 bl.a.

 

SR20De (med liten 'e') = den neste SR20 motoren, først med 125hk, så økte de effekten i den første P11'n til 130hk, så økte de effekten ytterligere en gang i den sisste P11'n til 140hk.

 

SR20DE (med stor 'E') = Den så kalte 'GT-motoren'. I P10 og P11 GT hadde denne 150hk, mens i Almera GTI N15 hadde SR20DE motoren 143hk. Er ikke sikker på effekten på SR20DE motoren i Sunny GTI og 100NX GTI, men mener den da har 150hk der også.

 

SR20DET = turbo-verson. Sitter i S14 og Sunny GTI-R N14 bl.a. Den har lavere komp. enn suge-motorene (andre stempler, og mulig andre råder og veiv). Ventiler er like, men kammen har andre tider/løft. SR20DET motoren i S14 har 'fordeleren' på siden, derfor er selve toppen forsjellig fra andre SR20 motorer.

 

SR20DE motoren tåler turbotrykk på 0,6 bar over lengre tid. De fleste har vel gitt seg ved ca 210hk, da dysene ikke klarer å gi mer bensin for flere hester + att de fleste syns det går bra nok da? (P10 veier 'kun' ca 1200kg. Har ikke sittet på, men hørt att det går no jævlig, men allt er vel relatift!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk ! :D

Da krøp Nissan mekkern ut av skallet sitt !:)

 

 

Originally posted by a32

SR20Di = den første SR20 motoren, 115hk, i P10 bl.a.

 

SR20De (med liten 'e') = den neste SR20 motoren, først med 125hk, så økte de effekten i den første P11'n til 130hk, så økte de effekten ytterligere en gang i den sisste P11'n til 140hk.

 

SR20DE (med stor 'E') = Den så kalte 'GT-motoren'. I P10 og P11 GT hadde denne 150hk, mens i Almera GTI N15 hadde SR20DE motoren 143hk. Er ikke sikker på effekten på SR20DE motoren i Sunny GTI og 100NX GTI, men mener den da har 150hk der også.

 

SR20DET = turbo-verson. Sitter i S14 og Sunny GTI-R N14 bl.a. Den har lavere komp. enn suge-motorene (andre stempler, og mulig andre råder og veiv). Ventiler er like, men kammen har andre tider/løft. SR20DET motoren i S14 har 'fordeleren' på siden, derfor er selve toppen forsjellig fra andre SR20 motorer.

 

SR20DE motoren tåler turbotrykk på 0,6 bar over lengre tid. De fleste har vel gitt seg ved ca 210hk, da dysene ikke klarer å gi mer bensin for flere hester + att de fleste syns det går bra nok da? (P10 veier 'kun' ca 1200kg. Har ikke sittet på, men hørt att det går no jævlig, men allt er vel relatift!)

 

 

I nissan 100nx GTI har SR20DE 143hk. så vidt jeg har forstått etter å ha lest MANGE tyske og amrikanske NX sider å forum.

 

Det er faktisk også et SR20DE Forum !

 

http://www.sr20deforum.com !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.