Gå til innhold

Prosjekt Jetta Carat

Ranger emnet


jetta carat

Anbefalte innlegg

ja, rart det med skiltet bak..Hmmm!

Men hva skjedde med crohm speil? Du bryr deg sikkert ikke veldig om jeg sier det ville vært en smule bedre med orginal farge eller cupspeil? ok, det var det jeg viste.. :pray men uansett, hver sin smak. Bra du gjør noe ut at jetta'n da hvertfall. keep on! Er det bare siste modellene av jetta som har plastikk plata bak mellom lyktene?

 

Ja, det er bare 90, 91, og 92 som har den platen. Og hva mener du med hva skjedde med chrome speil ?? Di er jo der di med blinkys og alt i. Vil jo bare ha noe som alle andre ikke har. Jeg har ennå ikke sett noen jetta eller golf 2 med chrome speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så nå som bilen er ferdig så skal du vel selge den da? Eller skal du ha den en stund? Foresten ble en pen bil.

 

Har planer om og ha denne bilen en stund, mye som kan gjøres ennå. F.eks eksos, nytt interiør, skal prøve og få tak i svart skinn. Begynner og bli lei av og bytte bil hele tiden så får prøve og han denne og fikse den skikkelig opp. Jeg er 26 år og har sikkert hatt en ca 150 biler til nå. Det blir dyrt i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare 90, 91, og 92 som har den platen. Og hva mener du med hva skjedde med chrome speil ?? Di er jo der di med blinkys og alt i. Vil jo bare ha noe som alle andre ikke har. Jeg har ennå ikke sett noen jetta eller golf 2 med chrome speil.

 

 

Ser litt spess ut, men det er jo som du sier at nesten ingen har gjort det før deg. Så ikke blinklyset :) . Prøver forresten å finne ett brukbart skinn interiør selv. det er dyrt og penger må spares!!

- 90 mod Jetta (under ombygging)

dvs. ingen bil for øyeblikket!!!!

 

x 85 Mazda 626 GT

x 85 Golf mk2 gti

x 83 Golf mk1 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt spess ut, men det er jo som du sier at nesten ingen har gjort det før deg. Så ikke blinklyset :) . Prøver forresten å finne ett brukbart skinn interiør selv. det er dyrt og penger må spares!!

 

Det er sant, jeg hadde skinn i den gamle Jettaen men det kostet 5000 kr uten dørtrekk. Så di måtte jeg trekke om selv. Det finnes jo nesten ikke Jettaer som er levert med skinn. Jeg har ikke sett noen ennå som har det orginalt. Jeg hadde skinn i fra en Golf Country i forrige bilen, må bare bygge fester til baksete ryggen så gikk det fint. Har du et bilde av Jettaen din ?? Ser at du har bilde av en golf i avataren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjørte bort og sa at jeg har ikke plass til stor skilt pga at bilen er amerikansk så fikk jeg lite skilt. Di visste ikke at jeg har fått sendt den platen mellom lyktene i fra usa nå nettopp. :) Men det står jo flyttegods i vognkortet så di er litt greiere da.

 

skal ha lite skilt eg og innfelt i bakfangeren min. har laga plass men har ikkje gidda å reist til biltilsynet å fått da godkjent. la og merke til at skiltlysa mine var gåen så da må skiftast pærer og da er ingen enkel sak.

 

ang. eksos så synst eg at du bør få eit enkelt rør med litt tjukt gods på. og kromma. slik som denna jettaen bare med enkel potte.

jettavita6.jpg

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha lite skilt eg og innfelt i bakfangeren min. har laga plass men har ikkje gidda å reist til biltilsynet å fått da godkjent. la og merke til at skiltlysa mine var gåen så da må skiftast pærer og da er ingen enkel sak.

 

ang. eksos så synst eg at du bør få eit enkelt rør med litt tjukt gods på. og kromma. slik som denna jettaen bare med enkel potte.

jettavita6.jpg

 

Er det slik du mener ? Jeg hadde det på den gamle jettaen min. Men jeg skiftet til to 3" rør istedenfor.

 

Bilde002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil ja... og bildet ser photoshoppa ut ja ;)

Hadde det vært meg hadde jeg cleana bakluka, fjerna låsen og sveisa ny skiltgrop som akkurat rommer skiltet :)

 

man har denne metoden og:

nyhekk2.jpg

 

koffor bytta du baklykter???

eg synst dei passa bra sidan du hadde kvite blinkers rundt om.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, avslørt :) Bilde er bare jukset litt med i paint. Men jeg har lyst til og gjøre sånn med bilen. Jeg skal bare lakkere baklyktene med rød gjennomsiktig lakk for di lyktene som jeg har nå er det sidemarkeing på og det er det ikke på di lyktene som er den fargen orginalt. Eksosen syntes jeg passet veldig bra på bilen. Tenkte og skjære ut et eksos hull i fra en annen 90`fanger og få det plastsveist inn i min slik at det blir to helt like hull i fangeren. Så er det bare og få laget eksos. Og for di som ennå ikke har fått med seg at det er blinklys i speilene så måtte jeg rett og slett ut og ta bilde av di når di lyste. Det ble mange bilder før jeg fikk et som lysene var på :)

 

Carat121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, har i dag fått gjort en del med bilen, først fikk jeg en kamerat til og vannslipe og polere hele bilen min.

 

Carat129.jpg

Carat128.jpg

 

Så nå er den blank og fin. :)

 

Carat127.jpg

Carat126.jpg

Carat125.jpg

 

Også har jeg polert felger til den store gullmedalje i dag. Fikk tak i en slave bil som jeg kunne bruke til og polere på :)

 

SlaveBil.jpg

 

Så nå er alt klart til og sette på nye dekk i morgen.

 

Carat130.jpg

 

Da venter jeg bare på at det skal bli søndag for da er det jo vacn treff på kvadrat for Stavanger lokallag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår