Gå til innhold

totalt blank fyr som trenger hjelp til kjøp av bil!

Ranger emnet


gamlerik

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er passe blank på bil, men finner de meget praktiske. Har lagt merke til at en kjenning av meg er en del på bilforumet.net, og tenkte da jeg skulle "give it a go".

 

Jeg har altså planer om å kjøpe meg en bil, men aner ikke hva jeg skal se etter. Håper det finnes noen vennlige sjeler på dette forumet som kan hjelpe meg litt på veien (ohh, dobbeltbetydning).

 

Jeg er ikke helt sikker på hvilken prisklasse jeg har råd til, da jeg ikke har fått bekrefta hvor mye jeg får i lån. Regner med det blir mellom 10 og 50 baller.

 

Jeg bryr meg lite om styling og lignende, men er opptatt av sikkerhet (har en liten gutt), kvalitet og kjøreegenskaper. Jeg er vel en standard jævlig kjip fyr... hehe..

 

Hvis noen er hypp på å hjelpe meg eller komme med noen tips, setter jeg umåtelig stor pris på det. tips om anlegg mottas også med takknemlighet.

 

Takk takk.

 

-Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste nyere biler er no ganske sikre da :rolleyes:

 

men BMW 5-serien, Honda accord, Subaru impreza/legazy, VW passat tdi osv

 

mye penger som skal legges i bilen da?

 

hva slaga kriterier har du? 4wd, rwd eller fwd? personbil, stv, kassebil??'

 

nå jo ha noen ønsker og ikke ønsker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 50 lapper kan du få en fin Mercedes. Hva med en Mercedes-Benz 230E fra etter 1990? Fine, store, komfortable, sikre og dønn solide. Er mange fine på markedet nå. Ellers er jo 190E et fint alternativ. Mindre og mer sportslig. Også denne er dønnsolid og sikker...

 

Dessuten er det tøft å kjøre med stjerne på panseret;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan finne mange billige Audi 100'er fra 91 og ut (C4 karoseriet, som i avataren min). Stor bil, grei sikkerhetsmessig, bruker noe suppe, men du har kvalitetsfølelse og den er fin og kjøre. Kan kanskje bli vanskelig å få tak i en stsjonsvogn i den prisklassen du oppga med tanke på barnevogn, hvis pjokken er så liten :)

 

Eller så kan du satse på Audi 80 stasjonsvogn. Finner ofte disse med TDI motor.. ergo billig i drift..

 

Kan også være mulig å få tak i A6 2.0 i overkant av 50-60 lapper

 

Ellers har man jo Toyota Carina sedan/stasjonsvogn alt etter behov. Får tak i ganske nye modeller til en billig penge. Kanskje ikke den mest spennende bilen, men de er sikkert greie i drift og går og går..

 

Opel Vectra?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har man jo Toyota Carina sedan/stasjonsvogn alt etter behov. Får tak i ganske nye modeller til en billig penge. Kanskje ikke den mest spennende bilen, men de er sikkert greie i drift og går og går..

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går og går

så fyller man bensin.. og så trenge rjeg vel ikke si mer? :P

 

får også Avensis til under 90.000 .. men da med høy kmstand

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er passe blank på bil, men finner de meget praktiske. Har lagt merke til at en kjenning av meg er en del på bilforumet.net, og tenkte da jeg skulle "give it a go".

 

Jeg har altså planer om å kjøpe meg en bil, men aner ikke hva jeg skal se etter. Håper det finnes noen vennlige sjeler på dette forumet som kan hjelpe meg litt på veien (ohh, dobbeltbetydning).

 

Jeg er ikke helt sikker på hvilken prisklasse jeg har råd til, da jeg ikke har fått bekrefta hvor mye jeg får i lån. Regner med det blir mellom 10 og 50 baller.

 

Jeg bryr meg lite om styling og lignende, men er opptatt av sikkerhet (har en liten gutt), kvalitet og kjøreegenskaper. Jeg er vel en standard jævlig kjip fyr... hehe..

 

Hvis noen er hypp på å hjelpe meg eller komme med noen tips, setter jeg umåtelig stor pris på det. tips om anlegg mottas også med takknemlighet.

 

Tja, Jeg vil anbefalle saab 900 hvis du ikke trenger så voldsomt med plass (vel, har fint plass til barnevogn i bagasjerommet), men ser at du kanskje burde være på jakt etter en 9000. For 50 000 får du sikkert en turbo også, og dette er biler som går laaaangt, og er billige i drift, størrelsen tatt i betraktning. Både 900 og 9000 er sikre biler, 9000 er kanskje enda sikrere og mer komfortabel, samt mer "barnevennlig". Både 900 og 9000 fåes med turbo og intercooler på 175 hk, men fåes også i mindre motorvarianter. Når det gjelder anlegg er erfaringa mi liten, men siden begge bilene har digre bagasjerom er det nok plass til en liten(stor?) sub OG en barnevogn+barnesete, bleier golfbag og en sur svigermor. tro meg, bilene har ENORM lastekapasitet!:)

søk litt på http://www.autodb.no etter bilene, du bør få både 900 og 9000 i din prisklasse litt nyere enn 90-modeller, avhengig av ytelse og utstyr. Mange av disse har skinnseter, samt mye el-greier:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw 5serie(E34, rett rundt 90tallet) er vel ett godt alternativ? Ellers er vel gamle mercer også ganske sikre..

 

Til 50 000 får man en helt grei benz. Til 20 000 får man en veldig dårlig benz. "Det er knapt noe dyrere enn en billig benz" :-)

 

En sånn her :http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=647988 Har jeg ikke noe store problemer med å anbefale. Går greit nok. Solid. Rimelig enkelt bygd opp, dvs. at de ikke er så vanskelige å skru på. Komfortabel å kjøre, og ikke minst sikker. Denne har visst ikke airbag, men sikkerhet er mer enn antallet airbagger. Aktive beltestrammere er standard, og karosseriet er meget solid på dem. Faktisk kan a-stolpen alene bære en hel MB 190 :-)

Denne hadde visst airconditon også, noe som jo ikke er noen ulempe. Kilometerstanden på denne er lav til MB å være.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår