Gå til innhold

Lakkere topplokk med billakk, går det?

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å lakkere topplokket på motoren min med billakk. Det er blå lakk med perlemor. Går det å gjøre dette eller kommer de til å "smelte"?

 

Vil ha klarlakk oppå for å få den riktige fargen som bilen har. Går det ed den vanlige billakken som skrevet oppå, og med klarlakk som tåler høye tempraturer?

 

Har sett en den biler som har lakkerte topplakk så..

Kansje det går ann å blande til lakk som tåler høy-temp.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billakk tåler høy temperatur, så det er bare å lakke.

Husk å bruke primer først.

Har du alu toppdeksel så må du bruke en syreprimer først, eller så sitter ikke lakken.

 

 

Takk for opplysningene, det var gode nyheter :titties:

 

Veit du om det går med vanlig klarlakk, eller må jeg ha noe som tåler høy temp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen blir vel ikke så varm?

 

Kommer vel veldig an på om du får start på motoren eller ikke det. doh

 

Blir brukbar varme ved eksosportene, men mulig at billakken tåler det. Skal ikke uttale meg så sterkt angående lakk, men har sett resultatet av å lakke mopedmotor med svart Quicklakk. Fint i nøyaktig to minutter. Hva billakk av den typen som billakkerere bruker tåler vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel veldig an på om du får start på motoren eller ikke det. doh

 

Blir brukbar varme ved eksosportene, men mulig at billakken tåler det. Skal ikke uttale meg så sterkt angående lakk, men har sett resultatet av å lakke mopedmotor med svart Quicklakk. Fint i nøyaktig to minutter. Hva billakk av den typen som billakkerere bruker tåler vet jeg ikke.

 

Kan lakke rundt eksos portene med varmebestandig lakk, som her:

 

FordV6.jpg

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lakke med vanlig klarlakk.... ingen problemer med det...

 

Hilsen billakkerer.... :)

 

 

Det høres bra ut:)

 

men hvordan er det med klarlakk. kan jeg ta på vanlig, eller må jeg ha klarlakk som tåler høye temperaturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår