Gå til innhold

nissan 200sx eller en honda civic kupe??

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

enkelt og greit.. kjøper deg 200sx og hiver i den sr20det :D enkelt og greit..!

 

en kompis har gjort det og OMG ! gøøyy. så trimmer du den litt i tillegg. Da begynner det å gå!! :D:D:D

 

 

Sr20 er det S14 motor?

 

Hvis så er, er det kjetil vi snakker om her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. Vtec All the lag none of the Turbo - Like waiting for Bad sex. ! <-- Vise ord.

 

vtec er faktisk lagd for å få en flat momentkurve, men siden lyden endrer seg så voldsomt når de høye kammene slår inn virker det som om bilen går så mye bedre.

 

Hvis du ser på feks. dyno sheeten i signaturen min ser du et fint eksempel på dette. Klarer ikke holde en så flat dreiemomentkurve over et så bredt register med en turbobil. 80-100% moment fra 1500rpm-8500rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke holde en så flat dreiemomentkurve over et så bredt register med en turbobil. 80-100% moment fra 1500rpm-8500rpm.

 

Men du greier å få et dobbelt så høyt moment med turbo da. Det er det liten tvil om. :)

 

Det er smak og behag. Jeg liker både det saftige skyvet man har med en turboladet motor, og å ligge å jage med S2000.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, men her var det snakk om "lag".

 

Det er ikke så mye lag på en moderne turbobil, men det er vesentlig forskjell fra en sugemotor. Jeg trodde ærlig talt ikke jeg hadde noe særlig lag i bilene mine, men det er en helt annen respons i en bra sugis.

 

Noen liker det ene, og noen det andre. Jeg liker begge deler, hver til sitt bruk.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki så da er spørsmålet hva er sr20?? motor kunnskapene mine er ikke så veldig gode ennå.. men lærer da:P hehe :)

 

Det er 2liter'n som sitter i de nyere SX'ene. Den heter egentlig SR20DET.

Den sitter forsåvidt i Sunny GTI-R og noen japanske S13 også,da. :)

(Noen små variasjoner på de motorene, men de heter ihvertfall det samme).

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2liter'n som sitter i de nyere SX'ene. Den heter egentlig SR20DET.

Den sitter forsåvidt i Sunny GTI-R og noen japanske S13 også,da. :)

(Noen små variasjoner på de motorene, men de heter ihvertfall det samme).

nei SR20DET er med turbo .. den morsometse SR20 er uten turbo

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja lysten på 200sx er stor nå ja,så det kan hende jeg kjøper en sånn en...

Har liksom en type styling som jeg vil ha. og har sett på flere forskjellige typer av både honda og 200sx og sxn passer best... :)

Også som folk sier her så er det sx som er mest sprek og hondan er liksom en sånn cruise bil.. og jeg vil kjøre på bane.... hi hi :cool: ;) aneglsmili

*kine* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår