Gå til innhold

Hva har dere under panseret?

Ranger emnet


TiNy

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg har vært på forumet (ca. 6 mnd) har Jonte snakket mye om å turbokonvertere Golfen sin. Vet ikke hvor mye fremgang d har vært, men så har han vel manglet "lappen" en periode. Da er man ofte ikke like motivert fro å skru, og kanskje har man andre hobbyer i den perioden som også krever tid og cash?

 

Uansett fremgang er Jonte en aktiv krabat på forumet, og personlig setter jeg pris på slikt. Om han er stor i kjeften eller ikke får tiden vise. Lykke til, kompis!

 

Kan være mange årsaker til at man ikke har fremgang i prosjektet.

 

For min egen del så håpet jeg å ha min Golf 1 på veien i løpet av romjula. Det gikk til helvete.

 

Så reiste jeg hjem til Ålesund for å få den på veien forrige helg. Når vi endelig var ferdige og skulle prøvekjøre, oppdaget vi en bensinlekasje. "Trykkrøret" fra pumpa var nærmest rustet bort, og den delen produseres ikke lenger... :mad: Det vil si at d kan ta tid før jeg får gjort mer. Neste gang jeg skal til Ålesund er i mars. Kanskje d ordner seg da.

 

Jeg må legge til at når jeg skrudde på golfen stod Christian sin 1'er prosjektbil utenfor... Vurderte å rappe "trykkrøret" hans, men kunne liksom ikke rappe fra en annen entusiast... Gleder meg til å se hvordan den blir til slutt! Lykke til!

 

Forresten; så A4'n din Christian... Hva faen har du gjort med den?! Hvordan skjedde d? Fortell!

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

spiller framgangen på prosjektet han egentlig noen rolle for dere? man må vel få lov til å gjøre ting i sitt eget tempo uten å få slengt dritt etter seg når det tar litt tid. sånnt syns jeg vi skal holde oss for gode for. :rolleyes:

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Christian

Jonte: Har du d bare i kjeften eller?!!!!!!!!!!

 

 

Er det framgang i "prosjeketet" ditt?????

 

 

 

 

 

Personlig går d dritseint fordi min a4 er i veien! men til våren er den til salgs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!og da ska bygges

 

Mitt prosjekt er golf 1 g60 turbo

 

 

Jeg er enda ikke BEGYNNT med turbo-prosjektet mitt.

 

Jeg har ikke nok penger til å sette i gang med det enda. Først må jeg få bilen i stand, også må jeg få sertifikatet. Også begynner jeg med turbobygging til sommeren. Det har jeg sagt hele tiden.

Så hvordan du har tolket det, det for bli ditt problem.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

 

Jeg er enda ikke BEGYNNT med turbo-prosjektet mitt.

 

Jeg har ikke nok penger til å sette i gang med det enda. Først må jeg få bilen i stand, også må jeg få sertifikatet. Også begynner jeg med turbobygging til sommeren. Det har jeg sagt hele tiden.

Så hvordan du har tolket det, det for bli ditt problem.

 

åja....

 

jg ble jo forespurt i høst som var om jg ville bygge om motoren din jonte, sånn at den var ferdig til sommern.

 

men du hadde ikke cash nei????

 

arti å vite når man faktisk brukte litt tid på å innhente priser på hva det vill koste..

 

men det ble jo aldri no mer enn det.... bare snakk

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

åja....

 

jg ble jo forespurt i høst som var om jg ville bygge om motoren din jonte, sånn at den var ferdig til sommern.

 

men du hadde ikke cash nei????

 

arti å vite når man faktisk brukte litt tid på å innhente priser på hva det vill koste..

 

men det ble jo aldri no mer enn det.... bare snakk

 

Jeg har alltid sagt at jeg skulle bygge turbo til / i sommer.

Grunnen er det at jeg må gå ferdig skolen og skaffe meg en jobb på "heltid", sånn at jeg tjener litt mere penger enn det jeg har nå, for det rekker til litt mekking på bil, bensin, øl etc :)

 

Og om du vil hjelpe meg å bygge, så ville jeg vært takknemlig.. For jeg er grønn på det området.. :) Priser det vet jeg sånn ca om da, har sjekka mye rundt omkring..

 

Når jeg har fått gjort det jeg skal gjøre med bilen og ikke har noe spess igjen, da begynner jeg med turbo-konvertering, og jeg håper det blir før eller i sommer....

 

Okei?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TiNy

Hadde vært festlig hvis folk skriver inn hvilken motor, antall hk og dreiemoment (gjerne dyno grafer), hva som er gjort med motoren osv.

 

Hvis man i tillegg nevner hvor arbeidet er utfør og pris kan dette være til hjelp for oss som nettopp har kjøpt bil og ikke kommet igang med motoren enda. Bilde hadde også vært bra!

 

Kom igjen, folkens! :cool:

 

Har ikke motor under pansere.. Den ligger på verandane..:D :D :D

 

Gammle motoen som sto i sommeren 2002 var portet topp 1500.-

vanninsprut 1400.- , justerbart turbotrykk 2500.- justerbart bensintrykk til 1400.- kr og hjemme bygget ekksos ellers var alt standar..

Motoren målte 285k ved 5650rpm måtte slippe opp dah for bensinpumpa klaret ikke mere og 372mn på 4560rpm

orginalt er det 185hk og 240nm på bilen.

221hk på hjulan.. ikke ille til trimming for ca7500.- = 100hk

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Christian

Du skal prioritere veldig rett viss du skal klare å bygge 16v turbo på rimi lønn!:)

 

 

16V turbo er rått og meget dyrt!

 

Hvorfor rappe trykkrøret mitt? Var du på jobben såg du vel g60 turbo motorn min da! hadde kansje vært kulere å stjele den da? hehe

 

 

Jeg fikk 10000 kroner i lønn denna mnd.

 

Nye dører, ny leppe, ny startmotor, ny grill, nye felger, eu kontroll, registrering, teori eksamen, mørkekjøring og oppkjøring.

 

Der er den borte :)

 

Å det eneste annet jeg har brukt penger på er en landgang fra esso, to bonaqua og en billett til james bond.

 

That is it..

 

Og ja, jeg har "dårlig" råd. Jeg er for faen 18 år og går på skole og jobber som en tulling... Jeg tjener ikke millioner som noen av dere gir uttrykk for.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

Eg tjener 108kr dagen...

Heftig?

 

Kan også nevne at eg jobber 15-17 timers dager, 3 måltid på ca 5-10min kvar...

 

Fleire som vil klage?

 

Slikk sjanten din oppover ryggen og få 14kr ekstra om dagen som korporal!!! ;) :D :D :D

 

edit: må legge til at jeg også bare tjener 108kr dagen... Men jeg sitter å sover døgnet rundt da :o :o :o

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår