Gå til innhold

Lakk på sprayboks, hvilket merke?

Ranger emnet


Actros

Anbefalte innlegg

Tenker på å lakke motorrommet, motoren, forstillinga og kanskje litt mer på bilen min med sprayboks. Er fullt klar over at lakksprøyte er bedre, men det akter jeg ikke å kjøpe nå. Bilen skal uansett hellakkeres utvendig senere, da leverer jeg den sikkert til et profft verksted uansett. Motoren er ute, så da skal jeg lakke motorrommet mens jeg kommer til. Skal også ut med forstilling, så den skal også få litt lakk. På motoren skal ihvertfall toppdekslene og bunnpanna få litt farge, kanskje jeg tar topplokk og blokka i samme slengen da.

 

Men hva slags lakk skal jeg kjøpe? Hvilket merke? Vet det er stor forskjell på kvaliteten, for dama mi er kun det beste godt nok. (Men igjen, skal ikke ha lakksprøyte.) Til motoren må jeg vel ha lakk som tåler mer temperatur, hva slags merke er best da?

 

Om noen har andre tips å komme med angående lakking med sprayboks så mottas de også med takk.

 

Bilen er forresten en Granada 2.3 GL MKII, S2 for den som lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lakkert litt med Dupli-Color lakk som jeg kjøpte hos en fargehandler og synes den ga et helt greit resultat. Hvis du skal ha sort i motorrommet, kan du bruke en lakk de selger på Torshov Bilrekvisita som heter Presto. Den inneholder litt mer lakk i boksen. Har ingen erfaring med varmebestandig lakk.

'98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk)

'92 Vectra 1.8i (motoroverhaling)

'95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs)

'86 Scorpio 2.0iCL (solgt)

'86 Sierra 2.0L stv (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å lakke motorrommet, motoren, forstillinga og kanskje litt mer på bilen min med sprayboks. Er fullt klar over at lakksprøyte er bedre, men det akter jeg ikke å kjøpe nå. Bilen skal uansett hellakkeres utvendig senere, da leverer jeg den sikkert til et profft verksted uansett. Motoren er ute, så da skal jeg lakke motorrommet mens jeg kommer til. Skal også ut med forstilling, så den skal også få litt lakk. På motoren skal ihvertfall toppdekslene og bunnpanna få litt farge, kanskje jeg tar topplokk og blokka i samme slengen da.

 

Men hva slags lakk skal jeg kjøpe? Hvilket merke? Vet det er stor forskjell på kvaliteten, for dama mi er kun det beste godt nok. (Men igjen, skal ikke ha lakksprøyte.) Til motoren må jeg vel ha lakk som tåler mer temperatur, hva slags merke er best da?

 

Om noen har andre tips å komme med angående lakking med sprayboks så mottas de også med takk.

 

Bilen er forresten en Granada 2.3 GL MKII, S2 for den som lurte.

 

Reis til en lakkforhandler som blander bokser med lakk koden din.. Å hvis du la boksen ligge i ca 10 min i VARMT vann før du lakkerer får du ett meget bra reaultat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du lakke med bokse ville jeg også brukt quick lakk!brukt den lakken mange ganger på div ting bla modellfly som er utsatt for hard medfart pga fuelen som er en blanding av metanol å nitrometan!tror aldri jeg har opplevd noen form for reaksjon med denne lakken. duplicolor bør du derimot holde deg laaangt vekk fra er på høyde med biltema lakk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Etter min erfaring funke Motip og Duplicolor bra. Men har også mange andre lakkmerker som funker bra. Det meste som selges hos bilrekvisitaen til en pris på rundt 100-lappen per boks er kurrant. Bare hold deg unna all Biltema lakk, dette renner, og reagerer veldig lett. I tilegg tåler lakken nesten ingenting. Eneste Biltema lakken jeg har positiv erfaring med er varmelakken. :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til motorrom ville jeg dratt til en billakkspesialist og få blandet riktig farge etter kode.. billakksenteret i lier er å anbefale ;) De blander RM-lakk, og dette på boks som du ønsker, til en ålreit pris. fullt mulig å lakkere relativt pent med boks hvis man har gjort det noen ganger før =) lykke til

- 1997 Nissan Micra tique

X-1987 Volvo 240 gl

X-1990 Toyota Corolla xli

X-1985 Volvo 740 gle

-BondeRASER-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Problemet med skarayboks lakk, samme hvor mye trening og samme hvor god du er, så får du ikke den tykke glansen i lakken, som ved sprøyte. Du kan skyte 1000 strøk, og resultatet vil fortasatt virke tynt og matt i glansen. Det er frustrerende.

 

Et eksempel er en bil jeg hadde for en stund side, hvor jeg skulle lakke sideskjørt. Bilen hadde metallic lakk og var meget bra i lakken. Så kjøpte 2 spraybokser på fargekode, hos fargehandler Mayer, samt klarlakk. La mange strøk og mange strøk med klarlakk, ingen sig eller noe tull, var nøye og spraya perfekt. Men resultatet ble langt i fra den tykke glansen lakken på bilen hadde.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår