Gå til innhold

Min grønne Jetta MK2

Ranger emnet


silvergti

Anbefalte innlegg

Ser at flere og flere legger ut prosjektet sitt her så jeg tenkte jeg kunne legge ut jettan min jeg også,

 

Det er en 84 mod Jetta ombygd til 90.

orginal 1.6 liter EZ motor. 4-trinns kasse

 

Kjøpte den av en kar på Brummendaln i november 2003.

 

Det som var gjort med bilen da jeg kjøpte den (som jeg vet om):

*Ny lakk i 96, tidligere sølv 97A.

*Sveist igjen dørhåndtak på bakdører.(åpning innenifra tidl.el åpning)

*RS fanger forann og 90 bak.

*90 dører.

*Justerbart KW gewindenfahrwerke senk, fra 60-105.

*17" PRIME,Chrome felger med 205/40.

*Golf sport interiør? (hvertfall delskinn).

*Grillist og 3 rillers grill med svart emblem.

*Simons effektanlegg.

*Alarm.

*G60 Kannalskjørt og skjermbuelister.

 

Det jeg har gjort med den:

*Byttet motor fra 1.6 til 1.8L.

1.6 literen sang på siste værset, brent ventil og def. toppakning.

så jeg skaffet meg en komplett 1.8 for 250kr....billigere det..

*Skiftet sim-ringer på girkassa.

*Tectyl behandlet.

*Skiftet speedometer med turteller og hvite skiver.

*Skiftet dashbord,tatt fra en GTI 16v.

*Lakkert calipere og tromler bak (Sølv).

*Skiftet rådelagre og toppdeksel pakning.

*Skiftet sim-ring kamaksel.

*Lakkert toppdeksel (Sølv).

*Skiftet radiator.

*Byttet batteri.

*Montert Chroma M3 speil.

*Skiftet vox-thermostat og justert gasser.

*Montert frontsett.

*Kjøpt CD-spiller, en billig JVC spiller, men måtte ha lyd, bedre en ingenting.

*Montert grå/svarte stoff-matter.

*Skiftet ratt, fikk tak i et som var i samme farge som bilen, ble bra :)

 

Bilen går ikke som en skudd, men startet og går pent.

Meget godt fornøyd! :rolleyes:

 

Her er noen bilder:

 

DSCF0432.jpg

DSCF0429.jpg

DSCF0436.jpg

DSCF0567.jpg

DSCF0569.jpg

DSCF0570.jpg

DSCF0568.jpg

 

Akkurat nå står bilen nedsnødd og koser seg under en pressening.

Nesten klar til sommeren. :)

Uten bakfanger som ligger til lakkering, og anskaffet en slik bakluke-spoiler som sitter orginalt på Golf 2 gti, som skal settes på overkant på bakruta.

 

Har også hørt noen rykter om at bilen har vært utstillings bil for RaceTech,

noen som vet noe om dette?

Kjenner egentlig lite til historien av bilen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tøff den jetta'n da.

 

skiller seg ut me den fargen å de tøffe felga.

 

uansett, sett en grønn jetta i en tråd på bilforumet før her mener jeg , å den hadde vært utstillings bil å saker, men den hadde en spesiell grill, å rally front mener e å huske, mulig det var no gul skjær i lyktene på den.

trudde e hadde bilde på maskina men der tok jeg vist feil.

Uansett tru ikke den bilen å bilen din er den samme, men det kan jo selvsagt vært utstillings bil for en annen sjappe.

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil.

utstillig bil.. nja. hifi-klubben på sørlandet(trur eg) hadde ein grønn jetta med rs-front. men den hadde eit sinnsykt annlegg i og har hatt mange eiere og begynte å bli stygg etterkvart. det er kva eg har hørt.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, trur RS fangeren kom på rett før jeg kjøpte den.

Skulle hatt tak i noen chroma dørhåndtak til den, noe som har eller vet om noe passer? tenkte på kanskje de fra gammel audi 80/90/100 passer?.. eller golf MK1?

 

Får se hva som skjer med bilen når jeg finner den igjen under presseningen...

Har noen planer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte det du har hørt angående Race-Tech, jeg kjenner han som eide bilen før han fyren fra Brumunddal. håper den blir tatt bedre vare på av deg.. ser dog ut som han hadde satt den i stand igjen før du kjøpte den.. men den forfalt ganske kraftig når den blei solgt fra Hamar til Br.dal. mulig jeg husker feil.. men mener det var noen småbulker og litt diverse med den en stund..

og angående rs-fagner trur jeg nok det stemmer at denne ble montert rett før du kjøpte den.. kan ihvertfall ikke huske at den hadde rs-fanger når Robert eide den. men er lenge sia jeg har sett den. uansett en spesiell jetta.. ihvertfall med tanke på farge..hehe

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft å høre litt historie om bilen min. vet du mer?

da stemmer dette med Race-tech da, som noen har fortalt meg.

Jeg tar GODT vare på den, er jo gullet mitt. Kjøpte den i den perioden jeg hadde mistet lappen, så jeg har ikke kjørt den så mye, har bare skrudd mest på den, men prøvd den litt, men ikke med 17"erne, virker som den sitter sinnsykt på veien, prøvde så vidt rundt verkstedet der jeg jobber, krenget ikke for å si det sånn. Så KW anbefales på det sterkeste.

 

Noen syns fargen ikke er pen, men jeg syns den klær fargen, hvertfall med de felgene, hørte også at felgene kostet flesk...

Noen små bulker er det på den, men det skal fikses, bakplata er rettet ser jeg, og fjernet embleme bak, og der er det gjort dårlig grunnarbeid, men da er det kjekt at fettern min er oppretter og lakkerer.

Virker ikke sånn på meg at bilen er "rævkjørt" for å si det sånn, virker faktisk tight og fin, både i dører og resten av karroseriet.minimalt med rust, kun funni et par flekker, men ingenting er farlig.

 

Under er bilen tectyl behandlet av meg, fordi jeg trur den har vært nedpå et par ganger, sikkert vært skrudd max ne'åt...

det skal jeg teste også til sommeren med 17" så skal jeg prøve å legge inn noen bilder da, når snøen forsvinner og det blir bart på veiene...

Jetta er jaggu frakt, hva er bedre enn grisesenka jetta? Rått :) doh

 

Husker jeg så bilen første gang, var ute å cruiset med golfen en senkveld en sommer sikkert for et par år siden, kanskje i 2001 så ser jeg det kommer en låg jetta lenger nedi veien, blinka også på meg :) så begynte jeg å gruble litt over den, åssen motor osv. den hadde.....men så aldri noe mer til den.

Og noen år seinere fant den igjen i motorbørsen, MÅTTE bare ringe å høre, og dagen etterpå reiste jeg å så på den, og kikket litt her å der, men fikk ikke prøvekjørt, men samma det.... Sa jeg skulle ha den, og henta den et par dager seinere, var visst 25stk som hadde ringt på den...., men jeg SKULLE ha den, og fikk den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å se på denne når den stod til salgs for ca 2 år sia.. Er det et stort rip på bagasjeluka enda? Han sa det var en skade bak der.. Ble aldri til at jeg dro for å se på den, men husker den stod til salgs når jeg var rundt 17 år (4 år siden) og da var det samme felger å senk og da stod den til 25.000kr mener jeg å huske.. Hadde planer om å kjøpe den, men ble en annen jetta i stede... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det er en ripe på bagasjeluka, ganske lang og dyp, men dette skal fikses, skal få lakket lokket og bakplata.

Var å så på bilen igår, tittet så vidt under presseningen, og jammen stod den der, var ikke mye snø på den heller (Står 3mil unna her jeg bor)

Han jeg kjøpte den av hadde gitt 52 000 for den i 2001/02 ell no slik. så han tapte en del på den, men han måtte selge, drev å pusset opp et hus.

Rå Jetta du har gitt, sikler litt etter den gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår