113deluxe Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Jeg skal muligens sette inn en gti8v motor og lurte på om det er mulig å ta ut motor og forstilling med fjærbein i en enhet fra bilen. Om det er mulig å skru det løs og trille det ut av motorrommet? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Ikke uten å skjære i stykker halve karroseriet... :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 fordi noe er iveien eller? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 løsne fjørbeina i toppen, løsne alle boltene i bærebroa under, løsne travers fremme og fjerne fronten.. voila så kan du løfte ut alt etter motoren, sette det på en palle, etc etc. ikke mange skruene det er snakk om heller. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Var det jeg håpet på siden jeg alikevel må bytte hele forstillinga, da er det bare å gjøre samme prosedyren i motsatt rekkefølge når det skal inn i bilen min igjen da? Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bundyg60 Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Ikke uten å skjære i stykker halve karroseriet... :) hmmm er vist ikke bare og kjøre bil du trenger og lære nei :P Siter har du lyst har du lov!! uten bil :( s3 2000 mod solgt golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT! golf 1 16v solgt 1997 og en riskoker... :( HØGGES!! golf rally prosjekt solgt :scared Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 hmmm er vist ikke bare og kjøre bil du trenger og lære nei :P Oppskriften er sånn: løsne alt av el nett og wirw tilkoblinger først, når dette er gjort, er det kun å løsne: - en mutter oppå hvert fjærben foran - to muttere på fremre travers - Bensin ledninger - gir mekanisme - fire skruer på forstillinga mot karosseriet - evetuelle motordempere ( kun de sprekere modeller ) - Eksos Etter dette, så skal det kun være å slippe ned hele forstillinga med motor og løfte bilen over.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audun_1_ckn@hotmail.com Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 rektig;)....har nettopp gjort dette selv...bortsett fra at jeg ikke tok av fjørbeina, jeg løsna de to skruene på fjørbeinet nede ved spindelen, men det går jo for det samme.. Siter VW Golf 1.6 84mod. VW Golf 1.8 89mod. VW 1300s 72mod. GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd) Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd) Piaggio Zip 70ccm 03mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Ikke glem styrestaget a.. :) (Wow, 2000 innlegg) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 hmmm er vist ikke bare og kjøre bil du trenger og lære nei :P Eller at jeg kun har vært borti diverse Suzuki SJxxx der du så vidt får ut motoren hel. Du får den hvertfall ikke ut sammen med noe annet. Men jeg bare lata som jeg hadde peiling på Golf. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Eller at jeg kun har vært borti diverse Suzuki SJxxx der du så vidt får ut motoren hel. Du får den hvertfall ikke ut sammen med noe annet.Men jeg bare lata som jeg hadde peiling på Golf. Er jo sannelig bra du sprer kunnskapen du besitter da i så fall. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Jau, jeg vet :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hvor håpløst er det å flytte på dette etterpå da? tenker hvis jeg har bilen min og donorbilen ved siden av hverandre å få "trillet" dette på plass etterpå. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hvor håpløst er det å flytte på dette etterpå da? tenker hvis jeg har bilen min og donorbilen ved siden av hverandre å få "trillet" dette på plass etterpå. Ta med deg 2 tom paller og en pallejekk.. De funket som bare juling for min del.. takket være dette så klarte jeg å ta ut motoren uten hjelp.. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg