desses Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Jasså? Flere som har hatt kjemi på skolen :) Men det er vel en usansynelig liten sjans for at du oppnår så høyt trykk og temperatur til at vann og olje blander seg uten bunnfall i en normal motor ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by mr.jenssen Det hadde jo vært det letteste, iallefall sånn foreløpig...har nesten ny clutch også...har sendt mail til huggeri i Sverige om pris på motor...me finner jeg en i sør-Norge leier jeg bare en bil med hengerfeste for en dag og freser og henter den... Vurderte et lite øyeblikk 2l 16v fra Golf III men da må man jo til med mer omfattende greier med G60-bremser og sånt (om man vil ha det godkjent) antar jeg. Så da falt valget på en KR. Får ta en "Danna" etterhvert:D Hehe, hvordan da ? :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by desses Jasså? Flere som har hatt kjemi på skolen :) Men det er vel en usansynelig liten sjans for at du oppnår så høyt trykk og temperatur til at vann og olje blander seg uten bunnfall i en normal motor ;p He, he.. jo studerer til bachelor i kjemi nå ser du :) det som skjer er at vannet som kommer inn i motoren blir på en måte kokt opp som i en destillator.. det er kaldest i bunnpanna, og her vil vannet ha en flytende form, mens når vann fordamper, så vil det jo stige, og dampen av vann og olje stiger til toppen og danner denne majonesen... Men til og med i bunnpanna vil du få dannet en mekanisk blanding av olje og vann som vil ha samme lyse fargen. Denne blandingen har derimot ikke noe med kjemi å gøre, og er kun fordi det er så mye bevegelse der nede... Lar du motoren stå i en uke eller noe sånt, så vil olje og vann igjen ha delt seg opp, og vannet kan tappes ut siden dette ligger lavest :) Og ellers så vil jeg vel tro å ta en danna er å turbokonvertere :) Ingen dårlig ting å få oppkallt etter seg det :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Grunnen til at vannet (kondensen) ikke fordamper, er at den er blandet/innkapslet i oljefilm. Emulsjon kan forekomme ved mye småkjøring, og kan forsvinne igjen ved mye langkjøring. Dampen stiger, noe som medfører at den havner under toppdekselet og gjerne i oljedampslangen/veivhusventilasjonen. Har erfart disse symptomene ved bruk av Shell-olje. men ikke med Mobil 1, selv ved samme kjøremønster!!! Har hatt kjemi jeg også, forkurs ingeniør. Kjekt fag :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Hehehe :) Ta en Danna hørtes ikke dumt ut det men :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Fikk tilbud fra sverige... 8600,- for en som var gått 177k....syns det var litt drøyt jeg! Trodde det var billigere der borte:( Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Ligger forresten en 16v til slags som har stått i en Audi 80 og må bygges om igjen til tverrstilt...noen som vet hva det innebærer av jobb? Kan jo være et godt forhandlingsgrunnlag.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Den har ligget på bruktbildeler eller nbf i årevis... Tipper det er noe drit... Står en på qxl, så ikke så nøye på det... Hvis du ik har sett den? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by GolfG60Syncro Den har ligget på bruktbildeler eller nbf i årevis... Tipper det er noe drit... Står en på qxl, så ikke så nøye på det... Hvis du ik har sett den? Takk for infoen, så vet man det! Nei, har ikke sjekket på qxl, får ta en sving innom. Takk for tipset! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Originally posted by mr.jenssen Takk for infoen, så vet man det! Nei, har ikke sjekket på qxl, får ta en sving innom. Takk for tipset! Heeeere you go: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15992456&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11566 Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Takker for den! Men den var litt vel nedplukket! Problemet er egentlig at jeg er avhengig av bilen hver dag så jeg har ikke tid til å overhale...når en først er så nedplukket lønner det seg vel å hone opp blokka, bytte veivlager og stempelringer, ventilforinger+++ Blir litt jobb, spesielt siden jeg ikke har så god plass å stå (den som hadde hatt pappas garasje nå dere!) og mangler verktøyet for å gjøre denne jobben. Jeg har 10 dager fri i slutten av februar så er jeg heldig har jeg en motor på plass innen den tid, så har jeg 1 dag til motorbytte og 9 til å finne ut hvorfor jeg ikke får den til å starte:D :D :D Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Høres ut som en plan :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Januar 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Ja ikke sant:o Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Har nå fått meg tak i en KR-motor en plass oppi høga nord. Skal bruke kassen min foreløpig...så da lurer jeg på sånn omtrent nøyaktig hva som må flyttes over fra motoren? Er det bare trykkplaten som står skrudd på veivakslingen? Er dette en omfattende jobb? Noen som har bilder? Ønsker også å kjøpe et 16v-speedo. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Har nå fått meg tak i en KR-motor en plass oppi høga nord. Skal bruke kassen min foreløpig...så da lurer jeg på sånn omtrent nøyaktig hva som må flyttes over fra motoren? Er det bare trykkplaten som står skrudd på veivakslingen? Er dette en omfattende jobb? Noen som har bilder? Ønsker også å kjøpe et 16v-speedo. Skru av svinghjulet med 6 skruer og sett i en cluch lamell med innerspor som passer di girkasse, men skjekk først om ikke de som er på den cluchen som står der nå passer den også... varierer litt i forhold til gikassetype/ modell.. Eller bare kjøp deg en ny cluch lamell som passer kassa di... ikke noe vits i å legge ut bilde, da du vil fort se hvordan dette skal gjøres... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg