Gå til innhold

batterier? hvor mange trengs??

Ranger emnet


Kindher

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

holder jo på å bygge anlegget inn i min nye bil. I den skal jeg ha Pc som trekker ca 5A, PG ZX 600 forsterker, Dynabil 4 kanaleren åsså div lys i bilen.

 

hvor mange batterier bør jeg ha? åssen merke på batterier "bra" til mitt bruk? priser på dette?

 

har orginaldynamoen i bilen, bør jeg oppgradere denne? har lagt alt av strømkabler fra dynamo til batteri å starter til batteri til 16" kabel! åsså 21" fra framme til bak

 

mvh

 

kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddyssey batterier er akkurat det samme som Stinger sine batterier, bare forskjellige "klistremerker". En slik batteri er særdeles velegnet til bilstereo, og den største typen koster ca. 3500 kr. og bør holde i massevis for vanlige installasjoner. :)

 

Edit: Ja, hvis du har planer om å ikke kvele hele bilen for elektrisitet når anlegget spiller høyt, bør du vurdere et større dynamo også :)

 

 

Er litt nysgjerrig i PC-bygget ditt, hvordan skal den være? Bærbar PC eller in-car opplegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ITX pc!

 

har kjøpt dette hovedkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118829&cks=SER

 

siden jeg jobber i datafirma, så blir ting for billigere, så da tenkte jeg at jeg skulle teste det ;)

 

så har jeg en "Trust" televiewer som overfører signalet fra RGB til phono plugg som går i tven som jeg har!

 

til den ITXpcen er det ett strømkit som går på 12V! har dette også, men skal ha 1F kondis som gjør at den tåler noen bass slag før den rebooter!

 

ellers skal jeg bruuke en ATI fjernkontroll til å styre Winamp.

her ikke bestmt OS enda! holder på å test Windows XP mediasenter, men dette virker litt ustabilt på C3 prosessoren, så tror det blir vanlig XP! men skal teste XP tablet PC først før jeg gir meg ;)! nettside med mer info vil komme ettervært når jeg lærer med det ;)

 

mvh

 

kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kindher

Blir ITX pc!

 

....til den ITXpcen er det ett strømkit som går på 12V! har dette også, men skal ha 1F kondis som gjør at den tåler noen bass slag før den rebooter!.....

 

 

mvh

 

kim

 

Husk å bruke en diode mellom kondis og battery, hvis det er ønskelig at den skal fungere slik du beskriver det....

 

lykke til!!

 

:D

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kindher

 

åssen diode tenker du på da? åssen burde den kobles? hva gjør den godt?

 

Han vil vel frem til at hvis du skal bruke denne kondensatoren til å mate pc'en med strøm, så må du sørge for at strømmen går en vei, slik at den ikke mater resten av anlegget med strøm...

 

Med en diode kan du altså velge hvilken vei strømmen skal gå.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår