Gå til innhold

Boschmann

Ranger emnet


emphi

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Enig som de fleste andre, 6x9 er ikke ideelt for lydbildet. men for de som vil ha mye lyd og ikke vil bruke mye tid og ressurser på å bygge inn frontsett, evt.høyttalere i bakdører etc, så er 6x9 en bra løsning.

 

At noen ikke ville valgt Boschmann, ja sånn er det med alle merker..alle liker ikke alle merker. Det er lov å ha sine egne meninger. Fint om dere kan forklare Tråd-starter her hvorfor dere ikke ville valgt det også..

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste tenker på Clas Olhson når de hører om merket Boshmann. er nok derfor, og de de har der stinker jo. Men de aller fleste merker har jo en kjip bilig serie. Men har selv en kamerat som har boshmann anlegg, ikke sikkert på hvilket set up han har, men det er no ganske bra i den bilen.

 

Jeg for min del ser ikke problemet med 6X9 i en bil der lytteren bare er ute etter lyd og bass som høres noenlunde ut. Tipper at mange av de som bruker dette forumet her inne ikke ville hørt forskell om det var 6x9 i hattehyllen eller 6,5" høytalere i dørene bak. Blir samme som innehøyalere, mange liker bedre 1sett med høytallere med bra trøkk for 8-15 000, enn noen små pingle høytalere til samme pris med bedre lydbilde. men det er noe bare min mening.

 

Tror mange her inne skriver "jeg ville ikke brukt 6X9 fordi de er dårlig bla bla bla", bare fordi det har fått høre det av andre uten at de har hørt det selv. Gjelder sef fikke alle, noen av de som virkelig har peiling her inne som har den meningen. har seff rett, men de som er proffe har som regel ikke samme krav til lyd. Er jo ikke alle som må bruke 30000 + for å få ett anlegg som de er fornøyd med.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok fler gjorde det før, men klart fortsatt har nok desverre en del det inntrykket du sier. Uansett har jeg nok klart å bygge opp et bedre merke rundt BM i norge siden jeg startet med det. Har solgt BM i Norge i 3år nå, og det er en god grunn til at det er dette jeg satser størst på uansett hvor mange andre merker jeg også kommer til å føre..De leverer et bredt produktspekter innen de fleste prisklasser. Vi har hatt en meget lav retur og feil på produktene. Dette var noe vi bekymret oss for til og begynne med, at vi kanskje kom til å få masse klager etter 6-12mnd, men det har faktisk hvert så lite som det kan få blitt. Dessuten er kundene som har handlet hos oss, meget fornøyd med produktene og servicen..mange av disse kommer tilbake og handler igjen og igjen. Det er en hyggeli trend jeg håper vil fortsette. Ingen produkter er tilfeldig plukket ut for å være i vårt produktutvalg heller.

 

Helt enig med det du beskriver angående påvirkning av andre som prater veldig mye om ditt og datt. Folk stoler blindt på dem som kan litt mer enn dem selv, uten egentlig å skjønne hva noe av det dreier seg om.

Lyd er så mye!!

Det burde kanskje hvert flere steder her i landet hvor folk kunne fått hørt mer på bilstereo i butikker, men det krever jo som regel en meget god innstallasjon pga ytre påvirkninger osv i forhold til hjemmekino. Så anbefaler alle som intresserer seg for bilstereo og har mange ubesvarte spørsmål om og høre på folk sine anlegg i EMMA, db drag racing, + venner med moderate anlegg. Da kan du selv heller danne deg et bilde av hvilke forskjeller det er alle her på forumet prater om døgnet rundt. DET er lærerikt:)

 

Har sett mye dritt skriverier om Boschmann både her på forumet og andre steder, men har fortsatt til gode og høre noen av dem nevne komponenter de har hørt på som er så dårlige. Forutenom Clas Ohlson produkter en kammerat hadde for et par år siden og den slags.

 

Ingen som har noen produkter fra meg her som kan uttale seg litt da? Helst saklig om både ditt positive og negative syn på produktet.

BS Bildeler AS

http://www.bsbildeler.no

post@bsbildeler.no

Tlf: 4144 8000

 

En fusjon av Perel Import & Re:Style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

er det ikke boschmann de selger på klas olson eller hva det heter...`?

 

 

Ja, dem har boschmann på clas.

Kjøpte selv ett sett med 4" boschmann for 300 kr for å bytte ut originalhøyttalerene i en vw polo.

 

Forskjellen ble enorm, dem var mye bedre en forventet. Etter dette gode møtet med billighøyttalerene til boschmann, er det stor sansynlighet for at jeg kjøper boschman igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

eg kjører kun merker fra boschmann. har de 6x9 høytallerene på 700watt max. og ja de e helt perverse. eg har greid og fucke opp den ene. da ga eg max volum og så exploderte hele tweekeren :P hahaha masse hvit røyk og dritt. men men. er noe av det villeste eg har HØRT av 6x9er. og ellers har eg en kasse med 3stk 12" fra boschman de to ytterste e på 1000watt hver og den i midten e på 1700watt. og eg VET at eg ville ikkje byttet denne subben mot verken pioneer eller alpine eller lignende. denne subben spillte så kraftig at eg greide og sprekke ruten på rommet mitt. og den e helt SINNSYK i bilen. på max volum så tar på hørselsvern for komforten. er ikkje meningen og skryte så jævlig men eg har bygd hele greien selv og e meget fornøy med den. og eg mener at boshmann e kanonbra merke. og ja de høytalerene på clas olson funker. men det e boschmanns billigste høytallere HUSK det når dere ser de neste gang :) de har heftigere ting og by på en mange vet, sjekk ut http://www.boschmann.com/ og se selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår