Gå til innhold

Størsta løgnen du noen sinne har hørt fra en bilintressert

Ranger emnet


CalibR

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

240ticen går jo mye bedre enn primeran din, sålenge du ikke har montert sportsfilter, for da går primeran mye bedre! Stemmer ikke det a?

 

Dust, nei jeg er ikke så dum at jeg tror bilen går bedre med sports filter , hestekrefter hjelper ikke så veldig mye rundt SVINGER da.240 er ikke akkurat kjent for å være en go cart i svingene. ALLE biler kan gå fort rett frem bare dem har nok power(nesten ,aaoerodynamikk harjo sitt og si også ,å der ligger ikke 240 og for den del 740 så godt an heller ) beklager tidvis rotete skriving, men tastaturet er ikke helt venn med meg i dag

1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.240 er ikke akkurat kjent for å være en go cart i svingene.

 

Aner ingen ting om hjuloppheng på primeraen, men 240-en har nesten 50-50 vektfordeling, og har ikke så allerverst hjuloppheng framme.

Poenget er at standard oppheng på 240 er designet for å understyre og "skremme" sjåføren til å kjøre saktere før noe skjer og at 20+ år gamle dempere og råtne foringer hjelper heller ikke på kjøreopplevelsen Så med rette mods så er ikke 240 så jævlig som du tror.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera er kjent for å ligge veldig godt på veien pga multi link systemet dette gjelder p10 sedan (ikke p10 stv den ligger like godt på veien som en dassrull) og p11. En som heter Jarmund hadde en orginal p11 gt og kjørte fletta masse på gatebil rudskogen for noen år siden , mange kom bort til bilen etterpå å forlangte å se hva som skjulte seg under panseret ,der fikk de se til sin store overaskelse en helt vanlig primera gt motor(SR20DE) med et k&n filter.

1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk lest HELE tråden (begynte i går, er hjemme og syk)

 

Jobbet tidligere sammen med en luring - for det første:

 

- I signaturen hans på et gatebilforum sto det "200sx S14A snart..." fra 2004 til minst 2007

- Han har tidligere hatt en UR-Quattro, som han dessverre ikke hadde råd til å holde lånet på, men det første han gjorde med den var å plukke ut motoren og sende den nedover til et firma på østlande som glassblåste hele motoren og monterte den sammen igjen slik at den skulle være i tipp topp stand

- UR-Quattroen var syk å ligge i firhjulssladd med mente han, hadde jo drøyt 400hk med den chippen som sto i (spurte han om han visste hva K-jet var etterpå, ikke no svar...)

- Hadde også hatt en S13, men den gikk ikke godt nok, så han solgte den en uke etterpå men erfaringene han fikk fra den er tydeligvis nok til å sitte å PWNE alle på Nissan forumet med kunnskapene sine om bilen

- Han var skråsikker på at 98 brant fortere enn 95 når jeg sa det motsatte, slik at da brant bensinen før det ble tenningsbank og derfor var det bra å fylle 98 på turbobil

- Snakket en gang med han om hvordan han skulle trimme S13'en han først var tenkt å kjøpe seg før han fikk for seg at han heller skulle ha S14A (helst Z-edition), og da skulle han på med større dyser, LMM og chip, men i første omgang skulle han bare på med større LMM for at bare den holdt til mer hester. Dysene skulle visst henge med en stund til, men når jeg spurte han om ikke blandinga ble litt i magreste laget med større LMM og orig dyser mente han det ikke var noe problem for det tok hjerna og lambdaen seg av

- Han hadde lest hele drifting boka for 200sx s13 også, så han visste nøyaktig hvordan han skulle sette opp bilen for at det skulle bli bra for drifting

 

Og til dere som spiller WoW: han hadde visst level 90 (!!), og da visste han ikke enkle ting som man burde visst om han skulle passert level 30! (dette vet jeg ikke stort om selv da jeg bare har sett på en annen jeg jobbet med spille WoW en halvtimes tid, men det var jo seff han som hadde lagt seg ut i diskusjon med han:))

 

*edit* glemte å si at jeg aldri har sett noen av bilene, kun Golfen til mora, og karen bodde hjemme enda når han kom med alle disse uttalelsene, 22år gammel...

 

Skal se om ikke jeg kommer på flere gullkorn fra denne karen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt eier av en 1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

det merkes...

kjørte fra mye rart når jeg kjørte på bane også... men jeg tror ikke bilen min er verdens beste for det.

vil nok si at hvis man kjører runde tider å ikke show så tar man det meste som kjører der...

 

veit det ;D , og jeg veit også at bilen min ikke er verden beste ,men den er langt ifra den dårligste når det gjelder kjøreegenskaper

1990(1991) Nissan Primera 2.0 SLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke min heller :P men den sitter bra for det..

men på landevei her i norge så har det så mye med sjafør og dekk å gjøre at jeg tror jeg lett kunne blitt kjørt fra av en volvo 240.. spørs så klart på mods men.. volvo tic'ene er somregel litt opphora så man vet nok aldri det..

men en orginal 240tic mot en orginal primera vil nok primeraen ta volvoen.. i svingene så klart..

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk lest HELE tråden (begynte i går, er hjemme og syk)

 

Jobbet tidligere sammen med en luring - for det første:

 

Skikkelig skarping detta, men større LMM? Trudde de fleste ville fjerne LMM når de trimmet og heller gå etter lamda jeg men?

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en for litt sia..

 

" Hvor mye ga du for bilen din da? "

 

" nææsh.. var vel sånn oppi mellom 300.000 "

 

Dette var da en orginal audi a4 1,8t 1998 mod.. noen andre som syns det var rart eller var det bare meg? :rolleyes: kiddie

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår