Gå til innhold

Felg prosjektet - 10x16 --> Hjelp!

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Looking good, var jaggu på tide;) Regner med å få på hjula mine iløpet av neste uke. sombrero

 

birthday :popcorn happyhappy :win da må du ringe så hooker vi opp .. har forresten den spacern klar til deg nå ...

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Åkey! Jobbet en deeel timer på bilen i dag , på programmet stod det:

 

*Få på 60mm fjærene

*Vinkelslipe hjulbuene for å få plass :)

 

Skal si at slikt tar tid når man ikke har muttertrekker! Satte på Mark Knopfler i Gwagen og åpnet alle dører, så det ble litt kos til jobben :)

 

31062.JPG

 

Får å gjøre det skikkelig billig brukte jeg slipeblader fra biltema på drillen :) funka greit med vernebriller og lue, men ble noooe varmt .... merkelig at den skiven fra biltema holdt til EN hjulbue mens skiven som jeg kjøpte hos Byggern holdt til de tre andre .. hmmmmmm...... Biltema :ex_machin

 

31063.JPG

 

Var ganske fornøyd med resultatet! Subber mindre og er diggere å kjøre faktisk, stiv og fin :) Har bestilt senkeskåler(foran) og men trenger nok korte dempere hvis jeg skal ha på dem .. fjæren er litt løs allerede nå .. men ikke plagsomt :)

 

Fortsatt så subber det noen ganger bak .. så får vel valse litt når Onkel tom har tid :)

 

31061.JPG

 

Klare lykter med kryss kommer i morgen så da kommer det vel et bilde til ...

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget namm ut, uten tvil!

 

For å få den ned den siste cm ville jeg (i mangel på kortere dempere foran) heller ha gått for Bonrath-styrelager (http://www.bonrath.com) framfor senkefjærskåler. Styrelagere med endret geometri har den fordelen ift. fjærskåler med endret geometri at du ikke påvirker forspenninga i fjærene. Dermed kommer du ned den ekstra cm du vil uten at du får hopp og sprett og tjo og hei-følelsen i bilen når du kjører på humpete vei (som når man kjører med ihjelkappa fjærer. Du ser det med en gang).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for gode tilbakemeldinger!

 

Dette ser meget namm ut, uten tvil!

 

For å få den ned den siste cm ville jeg (i mangel på kortere dempere foran) heller ha gått for Bonrath-styrelager (http://www.bonrath.com) framfor senkefjærskåler. Styrelagere med endret geometri har den fordelen ift. fjærskåler med endret geometri at du ikke påvirker forspenninga i fjærene. Dermed kommer du ned den ekstra cm du vil uten at du får hopp og sprett og tjo og hei-følelsen i bilen når du kjører på humpete vei (som når man kjører med ihjelkappa fjærer. Du ser det med en gang).

 

Dette skal jeg sjekke ut, høres fornuftig ut og! .. er god plass foran faktisk, bak er det litt verre :)

 

Mistet nummeret ditt jeg bøser ,, gidder du å sende det på mail eller ?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det er ikke ofte jeg deler ut ubetinget cred til folk med toere, men du får det ole.. som jeg synes uten tvil en av de to-tre fineste golfene i norge.. ta for deg motorrommet med litt lakk, polering og noe topplokks krom nå :) viser hvor mye man kan få til med en fin farge på bilen, felger, bumper shine og de lille ekstra detaljene.. fortsett slik.. vet ikke om du er medlem av vacn, men er det ikke på tide å bli det ? :) ser deg ikke på forumet eller på treffene..

 

thor inge...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at det er ikke ofte jeg deler ut ubetinget cred til folk med toere, men du får det ole.. som jeg synes uten tvil en av de to-tre fineste golfene i norge.. ta for deg motorrommet med litt lakk, polering og noe topplokks krom nå :) viser hvor mye man kan få til med en fin farge på bilen, felger, bumper shine og de lille ekstra detaljene.. fortsett slik.. vet ikke om du er medlem av vacn, men er det ikke på tide å bli det ? :) ser deg ikke på forumet eller på treffene..

 

thor inge...

 

Tusen takk :hug: Har lurt på å bli medlem en stund ja, er vel på tide nå :) man får jo en del fordeler samt mye hyggelige folk :)

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår