Gå til innhold

Den nye tøffe "amcaren"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ikke lett å finne ut hvem en skal slippe inn på amcar-treff, nei! Men dette med verdenspriduksjon er intet nytt. Hva med Cadillac Brougham 57-61 og Alliante der karosseriet er produsert i Italia, men de går som fullblods Amcar, lell. Ac-Cobra er jo et karosseri funnet opp i England. CAFE (?)- reglene om bensinforbruk gjorde jo at mange av de større personbilene som Ford Crown, LTD o.l ble laget i Mexico. Chevrolet har solgt Suzuki med bowtie på panseret i mange år, Chrysler solgte Talbot og Mitsubishi med mopar emblemer. En av de mest solgte personbilene i USA er amerikanskbygget Toyota Camry... Ikke lett dette her!

 

Omvendt ble t-forder sendt i kasser som byggesett rundt omkring i verden, ofte påsatt lokale karosserier. Rundt Strømmen ble det satt opp hytter med materialer fra Mopar kassene. Der "laget" de jo Dodge, Plymouth, De Soto og Chrysler.... Sikkert det samme på Kambo.

 

Er en Voyager laget i Østerike en Amcar? Hva med Nova og andre amcars som ble/blir lisensprodusert i Brasil og Argentina?

 

Vi får være glad i den bilen vi har, uansett hvor den er produsert!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustangen lages i USA, men på mazda fabrikken, men det betyr ikke at det er masse små japanere som styrer og jobber på den fabrikken:)

Ford eiger jo Mazda. En bil som er utviklet og kommer frå USA, men som blir samensatt i et annet land har jeg ikke noe stort problem for å kalle en amcar, men seff ikke like fullblods.

Selv om jeg skrur sund min ascona og setter den ihop her hjemme, vil jeg ikke kalle den norsk:)

Daweoo'ne kommer vel mest sannsynlig til å bli utviklet i Asia, da vil jeg ikke kalle det en amcar, selv om den har en bowtie i grillen.

 

Her er en ny Chevy daweoo som kommer med omdøpingen til Chevrolet (S3X) :

 

bb_24220.jpeg

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Mustang lages i Østen.

 

Uansett, det jo lurt det, du kan ha 40 mann i arbeid pr 1 mann i USA, du får tilfredsstilt akkurat samme kravene, de bygger etter specs, pålagt, og tilrettelagt av oppdragsgiver.

 

Mer og mer kommer til å bli prod i østen. Det er like billig å sende en bil med båt fra Kina, til USA, Østkysten, som fra Vestkysten til Øst.. Hvertfall med de kvantumene de snakker om..

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden forandrer seg stadig og vi med den.

Så kan vi velge å "hoppe av" eller henge med i svingene.

 

Har inntrykk av at de fleste mennesker idag velger å "hoppe av" på noen områder og henge med på andre. (Derfor finnes omtrent alt av produkter i retro såvel som i moderne design'er.)

 

Trøsten for frustrerte amcar fans kan være at noe av det mest typisk amerikanske er nettopp dette at ting stadig er i forandring.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som tror at den nye Mustangen blir lagd i Japan så kan jeg si at det ikke stemmer. Den blir bygget på Flat Rock-fabriken i Michigan i USA. Men når det er sagt så blir også Mazda 6 produsert på denne fabrikken.

 

Når det gjelder den nye Chevy'en så synes jeg det blir litt "Flaut"...

- 1972 Plymouth Duster (prosjektbilen)

- 1974 Plymouth Valiant (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Herre.... det var et trist syn... Nå har jeg aldri vært spes glad i GM produkter, men til og med jeg syns det der var lavmål....

Syns nå vi må legge til en kategori i den amerikanske salgsstatistikken:

 

Ford Crown Vic. = Fullsize

 

Dodge Neon = Midsize

 

Honda Vitz = Compact

 

Chevy Matiz = Shoppingcart....... Fin til å hente pizza & øl med i rushtrafikken...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk ja, alt var enklere før...

Bystyret i Detroit skulle kjøpe inn et større parti hjullaster og gravemaskiner.Tilslutt stod valget mellom Kobelko eller Caterpillar.Av Patriotiske grunner fikk Caterpillar kontrakten.Etter på viste det seg at Cat'ene ble bygget i Japan mens Kobelkoene ble satt sammen i USA...

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff.. skakke være lett i denne verden..

syns det er trist at de respektive selskaper kan holde seg innenfor sine egne respektive land..

men alt kommer til dette: PENGER!

 

mye vil ha mer.. synd det der.. hadde jeg hatt penger til å starte et rederi her i norge..skulle jeg faen meg holdt meg til norge og norske sjøfolk.. (dette er bare et eks folkens ;) hehe)

 

samme syns jeg statene og østen kunne gjort og.. så hadde det hvert mere konkuranse mellom de respektive bilfrabikker/nasjoner..

 

greit nok at canada kommer inn i bildet når det gjelder usa.. er jo i og for seg samme land.. (samtidig som det ikke er det..men alikevel..)

 

nei..verden var best i 1314 tror jeg..hehe ;) da var det hvert land for seg selv :) (ja minus kolonier da men..jaja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår