Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trengs det andre braketter for å feste grove stab stag på e30 også? Er dette staget fra bmw eller ettermarked? For å få på 25mm fra M5 foran på e28 må det også lages nye braketter, iallefall på noen modeller.

 

Godt nytt år!!

Hilsen Trond

 

Hei!

 

Grunnen til at jeg trenger braketter til stab.-staget er for å senke innfestinga mot rammevangene. Grenrørene bygger mye lenger ned enn med original M20.

 

Fått kjørt noe på isen? :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Grunnen til at jeg trenger braketter til stab.-staget er for å senke innfestinga mot rammevangene. Grenrørene bygger mye lenger ned enn med original M20.

 

Fått kjørt noe på isen? :)

Hmmm... drar med seg en del sånne motorbytter :) Men det må være skikkelig artig å få det til å virke når man har gjort alt selv.

Kjørte på Sigdal i helga. Er sinnsykt morro :) Skulle hatt no bedre enn vanlige vinterdekk, iallefall foran, så man hadde ikke hadde seila helt ut til kanten i hver sving. Må komme deg oppover du også, hadde vært greit å høre litt skikkelig M-lyd yummy

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei sveis, jepp - det er blitt en stund siden siste oppdatering... Men det er faktisk litt aktivitet, satte bilen på bukker i forrige uke for å bytte dynamo og lage braketter til det fremre stab.-staget. Må komme igang nå, det er jo snart sesong! :)

 

Noen som vet om dynamo fra M50 passer på S50? Er det evt. noen som har en løs dynamo fra M50 for salg på Østlandet slik at jeg kan komme og måle/kjøpe? :D

 

0ddis: Bilder får komme etterhvert, har noen liggende på en annen pc... Noe spesielt du vil ha bilder av?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott prosjekt =) Håper å sjå denne på rudskogen i august/september :)

 

BTW: den E30'n med hartge m50 motor du og Trond.S snakka om for ei stund sia, den hadde ikkje tilfeldigvis GTS hekk, store fæle Crome felger, rieger side skjørt, sparco stoler?

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott prosjekt =) Håper å sjå denne på rudskogen i august/september :)

 

BTW: den E30'n med hartge m50 motor du og Trond.S snakka om for ei stund sia, den hadde ikkje tilfeldigvis GTS hekk, store fæle Crome felger, rieger side skjørt, sparco stoler?

Den beskrivelsen der stemmer ikke helt med den bilen vi snakka om. Den var temmelige "plain". Visst jeg husker riktig så hadde den en liten orginal-type spoiler på bakluka, mangla fangere og rulla på hvite 15" mim-felger. Så ut som det var funksjon før formen der i gården, uten at jeg skal si noe på utseende på andre folks biler :)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsbusa & Demiaz: Takk, takk :) Håper å se bilen på Rudskogen igjen snart selv! Har funnet dynamo nå, håper å få tilsendt snart. Bortsett fra det gjelder det å få tak i brakettene til forstillinga, og så burde det vel ting nærme seg klart. Skal ta et oljeskift på motor og drivverk og så blir det vel ut og prøve litt.

 

Den beskrivelsen der stemmer ikke helt med den bilen vi snakka om. Den var temmelige "plain". Visst jeg husker riktig så hadde den en liten orginal-type spoiler på bakluka, mangla fangere og rulla på hvite 15" mim-felger. Så ut som det var funksjon før formen der i gården, uten at jeg skal si noe på utseende på andre folks biler :)

 

Hilsen Trond

 

Enig, den E30en på med M50 var en skikkelig ulv; hvis ikke jeg husker feil var det vel tromler bak. Bilen var vel lysegrønn, sant?

 

Kom forresten akkurat hjem fra Rudskogen, det kribla ganske greit, men det hjalp å få sitte på litt. :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beskrivelsen der stemmer ikke helt med den bilen vi snakka om. Den var temmelige "plain". Visst jeg husker riktig så hadde den en liten orginal-type spoiler på bakluka, mangla fangere og rulla på hvite 15" mim-felger. Så ut som det var funksjon før formen der i gården, uten at jeg skal si noe på utseende på andre folks biler :)

 

Hilsen Trond

 

Oki:) For bror til ein kompis av meg har ein E30 325 med stor motor ( trur den er fra M5, 3.8L) Er vell rundt 350-400hk i den nå. Den og blei gassa litt friskt med på rudskogen i sommer/høst. Var sølvgrå da. Er nå blitt svart, med org M3 stål skjermer framme og bak, M3hekk og vinge, og GTS front. Og samme magnesium felgene som hafsengen hadde på wrc'n før kræsjet, lakket kvite.

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki:) For bror til ein kompis av meg har ein E30 325 med stor motor ( trur den er fra M5, 3.8L) Er vell rundt 350-400hk i den nå. Den og blei gassa litt friskt med på rudskogen i sommer/høst. Var sølvgrå da. Er nå blitt svart, med org M3 stål skjermer framme og bak, M3hekk og vinge, og GTS front. Og samme magnesium felgene som hafsengen hadde på wrc'n før kræsjet, lakket kvite.

Den bilen ja. Så den på Gatebil treffet på våler iallefall. Høres ut som den har fått en liten oppgadering. Eneste som ikke hørtes noe fint ut var den jævla GTS fronten. Var tøff lyd i den husker jeg :thumb

 

Enig, den E30en på med M50 var en skikkelig ulv; hvis ikke jeg husker feil var det vel tromler bak. Bilen var vel lysegrønn, sant?

 

Kom forresten akkurat hjem fra Rudskogen, det kribla ganske greit, men det hjalp å få sitte på litt.

Den hadde tromler også ja? Tror ikke den var godkjent av noe biltilsyn akkurat :) Den var lyse grønn eller blå ja. Hadde den ikke en hvit stripe langs sidene også?

 

Før var det morro å være på Rudskogen uten å kjøre, men etter man fikk prøvd litt selv blir det bare til at man står å irriterer seg for at bilen står hjemme.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen ja. Så den på Gatebil treffet på våler iallefall. Høres ut som den har fått en liten oppgadering. Eneste som ikke hørtes noe fint ut var den jævla GTS fronten. Var tøff lyd i den husker jeg :thumb

 

Var ikkje han som eigde bilen på våler treffet. Har fått ein ganske grei oppdatering ja. GTS fronten ska pelmes til helvette vekk, skal på org M3 front. Men GTS fronten er nødløsning for å få bilen klar til vårmønstring 1.mai. Er GANSKE tøff lyd i den ja. No bråker den ein smule, eksosen slutter rett bak førersetet omtrent. Skal bygges nytt eksosanlegg. Bilen går noke sjukt og, blei nesten skremt øve kor godt den drog :) Men er vell kanskje nok OT herping av tråden no:)

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20:

Motor: 119,0 kg

Svinghjul: 8,4 kg

Innsug: 7,1 kg

Eksosmanifold: 5,4 kg

Totalt: 139,9kg

 

 

S50:

Motor: 155,4 kg

Svinghjul: 11,0 kg

Innsug: 10(?) kg

Eksosmanifold: 8,9 kg

Totalt: 185,3 kg

 

Tallene er hentet fra BMW CCN.

 

vet du om det tallet på svinghjulet er med clutch???

 

jeg driver med en s50b30 turbo og skal ha alu svinghjul og 3plata tilton clutch.

org innsug og custom grenrør.

 

sparer nok kansje noen kg men tror det veier opp med ic og rørgater++

 

 

noen som vet vekrtordelingen på en M3 og evt en 318is e36

Bmw M3 Turbo

Nissan king-cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det morro å være på Rudskogen uten å kjøre, men etter man fikk prøvd litt selv blir det bare til at man står å irriterer seg for at bilen står hjemme.

 

Hilsen Trond

 

Kunne ikke vært mer enig! Skal du til Dokka 13.?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår