Gå til innhold

ha|||on: BMW E30 med M3 3.0 - Driftingprosjekt

Ranger emnet


ha|||on

Anbefalte innlegg

  • Svar 494
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Har sittet å lest igjennom hele tråden her nå, og synes det er svinetøfft!

ser det har vært en stund siden det har vært opdatering her nå. Hvordan går det med buret du snakka om?

 

Uansett! Stå på videre!

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Står litt på stedet hvil, har revet ut det meste inni bilen og begynt å kappe ut soltak-kassetten, osv. Må 'preparere' litt før det er klart for bur.

 

Har handlet følgende:

 

- Hydraulisk håndbrekk

- Diff-foring i polyurethane (montert)

- Div. alurør og silikonskjøter for å få flyttet luftfilteret fram

- E36-tannstang

 

Skal handle litt mer foringer, spacere og litt småtterier snart. Må også få på plass et godkjent bur før 14. april.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Står litt på stedet hvil, har revet ut det meste inni bilen og begynt å kappe ut soltak-kassetten, osv. Må 'preparere' litt før det er klart for bur.

 

Har handlet følgende:

 

- Hydraulisk håndbrekk

- Diff-foring i polyurethane (montert)

- Div. alurør og silikonskjøter for å få flyttet luftfilteret fram

- E36-tannstang

 

Skal handle litt mer foringer, spacere og litt småtterier snart. Må også få på plass et godkjent bur før 14. april.

 

Halloi :)

 

Har du pønsket ut no mer ang hydraulisk brekk, som vi snakket om på msn? Om du må bygge om til separat bremsekrets på bakhjulene?

 

Er vel noe med sikkerhets krets som gjør at hydraulisk handbrekk kan fungere litt uheldig uten å bygge om..?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloi :)

 

Har du pønsket ut no mer ang hydraulisk brekk, som vi snakket om på msn? Om du må bygge om til separat bremsekrets på bakhjulene?

 

Er vel noe med sikkerhets krets som gjør at hydraulisk handbrekk kan fungere litt uheldig uten å bygge om..?

 

Hei sveis! :)

 

Hvordan uheldig tenker du på?

 

En negativ effekt er visst at håndbrekket kjører trykk tilbake i masterpumpa når man bruker det, slik at det blir vanskelig å bruke bremsen samtidig som man brekker. Jeg vet ikke hva det har å si, men jeg innbiller meg at man avogtil bremser litt samtidig som man brekker for å 'justere'?

 

Jeg har inntrykk av at de aller fleste bruker det i serie med bakbremsene, og på E30 mener jeg det går en egen krets til bakhjulene, så man slipper å bygge om (slik man visstnok må på noen andre modeller).

 

(Så forresten posten din om hvor lette bremsene dine er, syke greier! :D)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir utrolig bra Fredric!

Du kjører som en gud.

 

Morro og se folk fra karting som bruker bilen på tverr.:thanks

 

Joachim

 

:thanks Artig at du synes det er gøy! :)

 

Det begynner jo å bli noen 'kartfolk' som holder på med dette nå. Skal bli tøft å se deg og Rexen også! :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og gogglet litt fant en video av deg at du snurret i breisladden?

 

var det deg?

 

men uansett du er en utrolig flink bil sjafør! har sett deg live og når vi kjørte sammen, ! respect!

 

eller, hvordan går det med bimmer-? fått gjort noe mer? dårlig med bilder gidt.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og gogglet litt fant en video av deg at du snurret i breisladden?

 

var det deg?

 

men uansett du er en utrolig flink bil sjafør! har sett deg live og når vi kjørte sammen, ! respect!

 

eller, hvordan går det med bimmer-? fått gjort noe mer? dårlig med bilder gidt.

 

Hei og hopp, jeg har kjørt Breisladden en gang og det gikk bra uten snurring, men snurra i det ene finalerunnet (og ene kvalikrunnet) på Drift Battle runde 0 nå i høst. Kanskje det var det du så (hvis det var regn)?

 

Her ligger det en liten film fra da jeg kjørte i Breisladden på Gatebil nå i høst: http://home.online.no/~al-aas/breisladd_e30_01.wmv

 

Jeg hadde kjøpt helt nye dekk til Breisladden, så det satt ganske godt gjennom der (i forhold til gamle dekk, ihvertfall), men ulempen var jo selvfølgelig at den ikke orka å spinne, og det ble ikke noe røyk rundt svingen. Tabbe. Jazzer altfor mye på gassen på starten der også, må lære meg å holde stumt.

 

Og bare så det er sagt: Jeg har senka bilen litt i hekken i ettertid, den var jo skammelig høy tidligere.

 

Sorry for manglende bilder, skal komme med mer etterhvert! :)

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis! :)

 

Hvordan uheldig tenker du på?

 

En negativ effekt er visst at håndbrekket kjører trykk tilbake i masterpumpa når man bruker det, slik at det blir vanskelig å bruke bremsen samtidig som man brekker. Jeg vet ikke hva det har å si, men jeg innbiller meg at man avogtil bremser litt samtidig som man brekker for å 'justere'?

 

Jeg har inntrykk av at de aller fleste bruker det i serie med bakbremsene, og på E30 mener jeg det går en egen krets til bakhjulene, så man slipper å bygge om (slik man visstnok må på noen andre modeller).

 

(Så forresten posten din om hvor lette bremsene dine er, syke greier! :D)

 

Tenkte på om kretsen bak også går til et forhjul.. Må vel bare dra til å følge rørene ikveld, å se hehe.. Går det kun til bakhjulene ifra sitt eget stempel i hovedsyl, så monterer jeg nok et slikt jeg og..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på om kretsen bak også går til et forhjul.. Må vel bare dra til å følge rørene ikveld, å se hehe.. Går det kun til bakhjulene ifra sitt eget stempel i hovedsyl, så monterer jeg nok et slikt jeg og..

 

Hei jeg skal også koble opp hydraulisk brekk snart, tenkte og bare koble brekket i serie på det bremsrøret som går bak jeg å, det er vell en egen krets til bakhjulene. Men er vell nødt til og ha en slik ventil http://www.kollevold.no/bremsedetaljer/brekk.htm (nederst på siden) viss man skal bruke bremsen samtidig som man drar i brekket?.

-1987 Bmw 325

-1986 Bmw 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår