El-LoCo Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Småkjipt å bruke 40-50 laken på å bygge opp en motor skikkelig bare for å sitte igjen med 150hp da :rolleyes:... Men hver sin smak! Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Kan noen fortelle meg hva som egentlig menes med smidde stempler ? Må vel bare være en legering.. Smi et alustempel ser jeg ikke helt for meg, samtidig som et stempel er laget med 100 dels mm nøyaktighet =) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Desember 29, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2002 Originally posted by Hondaen Kan noen fortelle meg hva som egentlig menes med smidde stempler ? Må vel bare være en legering.. Smi et alustempel ser jeg ikke helt for meg, samtidig som et stempel er laget med 100 dels mm nøyaktighet =) http://www.ent.ohiou.edu/~raub/manufacturing/forging.htm#Process Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Smidd er at det er støpt under høyt trykk slikk at tettheten blir større (molekylene står tettere). Er ofte forsterkninger i stål i inni stempelet i tillegg når det er smidd. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by G60Turbo Smidd er at det er støpt under høyt trykk slikk at tettheten blir større (molekylene står tettere). Er ofte forsterkninger i stål i inni stempelet i tillegg når det er smidd. Sindrulf: Gå for å skifte ut motoren istedet. Det er vel det letteste, er ikke så gunstig å begynne å trimme på den lille motoren der, dessuten er turbokonvertering mye arbeid etc.. 1,8T motoren får du jo med 150/180/225hk.. Bra utgangspunkt til å trimme videre.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by Spangen Finnes vel også noen 1.6 8v med multipoint og 100 hk, søstera mi har en '97 Golf (3) med en sånn motor.. Golf 1.6 er vel 16V... er noen 1.6 8V med multipoint men de har samme hk antall som den uten... Dessuten er de lite turtallsvillige kontra f.eks 16V`en Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 Originally posted by Spangen 1.6 og 1.8-motorene i seg selv veier omtrent like mye. Blokken er så og si den samme, men 1.8-toppen med 20 ventiler er noe større og tyngre enn 1.6 med 8 ventiler, men alt i alt er jo en "ekte" 1.8T mye bedre, driftssikkert og mer holdbart enn en turbokonvertert 1.6. I tillegg blir det garantert billigere og enklere. Polo er en helt annen og midre motor enn 1,6/1,8 som sitter i Golf (untatt noen Golf III 1,6 (ABU)). Fåes med både SPI (AGU/AEA) og MPI (AEE). Alle på 75 hk. Vanlige turbo kit til denne motoren gir vel ca 120 hk tror jeg. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Desember 30, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2002 1.6l har vel ikke oljesprut under stemplene og det er vel en fordel når man skal turbokonvertere? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.