Gå til innhold

sindrulf

Bruker
  • Innholdsteller

    409
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sindrulf

  • Bursdag 04/06/1986

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    audi coupe quattro
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Motor (eks 1.6)
    2.2

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    oslo

sindrulf's Achievements

  1. 2144ccm 182hp Underspylt. KG toppen er litt tøff da den har både de store ventilene og mekaniske ventilløftere - en god blanding av MC og WX. Det lave hk-antallet gjør denne motoren perfekt til godkjent coupe quattro. Alikevel har den samme potensialet som URquattromotorene. Blokka har jeg sandblåst og lakkert varmebestandig blank svart. Sylindrene er ikke gjort noe med. Deler som ikke følger med: stempelringer div. veivlager turbo mellomkjøler insprut ledningsnett Motoren er ikke montert! Pris kr 2000 eller lavere Sindre kontaktes på: Sindrulf@hotmail.com 95805223 Motoren befinner seg i Oslo.
  2. alt som blir henta i morgen blir fort gratis. 958 05 223. oslo mellom storo-ullevål
  3. alt er orginaldeler: nye drivledd foran ytterste URquattro lykteglass (old school URquattro, men ikke amerikanske) fjerbein foran bremser foran ratt girkule i tre midtkonsoll med tre målere og litt ledningsnett sjelden og mye omfattende amerikansk reprasjonsmanual. står ikke om quattro. send PM for bilder alt selges BILLIG, eventuelt gis bort da jeg skal i miletæret om under en uke.
  4. 2144ccm 182hp underspylt KG toppen er litt tøff da den har både de store ventilene og mekaniske ventilløftere - en god blanding av MC og WX. det lave hk antallet gjør denne motoren perfekt til godkjent coupe quattro. alikevel har den samme potensialet som URquattromotorene. blokka har jeg sandblåst og lakkert varmebestandig blank svart. sylindrene er ikke gjort noe med. ting som ikke følger med: stempelringer div. veivlager turbo mellomkjøler insprut ledningsnett 10v har mye kulere lyd en 20v. Nicklas Björk kjører med 10v. selges billig da jeg skal i militæret om en uke ! send pm med mailadresse for bilder.
  5. KG motor selges 2144ccm 182hp underspylt KG toppen er litt tøff da den har både de store ventilene og mekaniske ventilløftere - en god blanding av MC og WX. det lave hk antallet gjør denne motoren perfekt til godkjent coupe quattro. alikevel har den samme potensialet som URquattromotorene. blokka har jeg sandblåst og lakkert varmebestandig blank svart. sylindrene er ikke gjort noe med. ting som ikke følger med: stempelringer div. veivlager turbo mellomkjøler insprut ledningsnett kan byttes i klipsch klf-30 eller 1.genrasjon cf-4 selges BILLIG da den er i deler og det haster litt jeg har bilder
  6. 20v og greier. men den kan da umulig gå bedre en e28'n du hadde ?
  7. det er bare luften som snur, ikke kompressorhjulet. nesten litt intressant hvor mye dårligere både komporessoren og turbinen blir hvis de bytter rolle. en kompressor vil ikke fungere som en turbin om den får trykkluft inn i utblåset. en turbin vil ikke fungere som en kompressor om turbinakslingen blir rotert feil vei. det vil fungere litt, men veeeeeldig dårlig ! ola har fått seg ny bil jo ! klassisk femmerquattro en fine greier (litt understyrt men.. :) )
  8. toyofan har mest rett av alle her, men jeg skal prøve og utdype litt så det blir helt riktig. surge (vet ikke det norske ordet) er et fenomen som rammer aksial og radialkompressorer. når trykkforskjellen mellom innsug og utblås blir for høy i forhold til turtall og fløde, vil luften i kompressoren stagnere og bli med kompressorbladene rundt som i en karusell istedenfor å bli slynget ut (mottrykket for høyt). kompressoren klarer da ikke pumpe luft. en kompressor i surge krever mye lavere effekt enn en kompressor som er rett på grensen til surge (som også er max trykkforskjell til gitt rpm og fløde). det er derfor turtallet på støvsugere, løvblåsere osv stiger når man blokkerer fløden. når trykket er så høyt som i en turbo, vil luften ikke bare stagnere, men snu retning og og komme ut igjenn feil vei. det er turbulensen bak kompressorbladene som lager den høyfrekvente "pju"-lyden. siden turbinen fortsatt får eksostrykk, og turboen fortsatt har turtall, vil kompressoren lage trykk på nytt med en gang mottrykket nå er borte. kompressoren vil lage trykk helt til den får surge på nytt, reversering i fløden og en ny "pju"-lyd. denne syklusen vil gjennta seg helt til turtallet på turboen ikke klarer å lage trykk nok til å få reversering av fløden. "pju-pju-pju-pju"
  9. det er litt synd at det er sånn. hadde ikke gjort noe forskjell hvis jeg hadde skrevet hva lyden var. folk hadde bare fortsatte og poste bilder av dumpventilen sin, trekke likheter mellom innevifter og radialkompressorer (!), kanskje det tillogmed er det åpne luftfilteret som lager lyden ? selvfølgelig mye bra folk her og da..
  10. takk for konstruktiv kritikk minner meg om de tider da bilteknikeren postet på forumet her. det ble sagt en masse dumt i en tråd, så postet bilteknikeren noe vettugt, også handlet resten av tråden om å disse bilteknikeren for han var litt smartere en alle andre - typisk bilforumet.net
  11. alle som fortsatt tror det er dumpen som lager denne mye omdiskuterte lyden må begynne å følge med. jeg skrev allerede på første siden i denne tråden at det ikke er dumpventilen som lager lyden og HVORFOR den ikke kan gjøre det. på reklamebildet til turbofever står det tillogmed at den lager "Nice loud PSHHHHHHHHHH sound" det blir for dumt hvis dere ikke sjekker kildene dere viser til engang.. jeg har snakka med en fluidmekanikk ingienør og fått greie på hva som lager lyden, men jeg gidder ikke skrive det her da dere sikkert ikke kommer til å lese det engang, hvertfall ikke forstå det.
  12. sindrulf

    westgate

    sett at turboen hadde snurret fort på tomgang: motoren vil trekke luft via intercooleren og ikke CBV. det vil da gå en konstant luftstrøm gjennom turbo - IC - CBV - turbo - osv, i en konstant loop. motoren vil bruke opp en liten mengde av denne "luftstrømsloopen" som kommer fra IC, og samme mengde luft vil bli tilsatt loopen fra luftfilteret. når man nå åpner gasspjeldet, forsvinner styringsvakumet fra CBV, den lukker seg, og høyhastighetslufta vil bli tvunget inn i plenumet. man hadde hatt turbotrykk med en gang ! er det noen som bruker CBV på denne måten ? hvordan har de isåfall fått motoren til å produsere den ekstra mengden eksos uten at turtallet øker ?
  13. det brukes spesielle rekkepumper med mange pumper i en, opptil 5 stykker. alle pumpene gjør forskjellige ting: pumper ut oljen fra bunnpanna og opp til oljereservoiret, pumper ut damp fra veivhuset, pumper oljen fra reservoiret og trykksetter motoren. hvorfor tenkte du på forskjellig oljetrykk på forskjellige steder egentlig ? -artig idè .jeg har ikke tenkt på det før.. jeg har bare sett disse pumpene drevet av en tannreim fra veiva.
  14. en hver leder med en elektronstrøm vil danne et magnetfelt. dette magnetfeltet kan måles og man kan fastslå ampere-tallet. kalles blant annet tang-amperemeter, der man slenger en tang rundt og leser av strømmen. en sånn permanent løsning som du snakker om har jeg faktisk aldrig hørt om.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår