GNaRK Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hei Er på jakt etter motor bilder fra en Audi 80 b4 (ABK) 2.0e, 115hk (92 eller nyere) noen som har dette? vær så snill å legg ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tedsu0 Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Tror dette skal være temmelig likt. :D Drit i 115hk! Bytt til en slik en :D LArs Siter 1995 Opel Vectra 2.0i 1965 VW Boble 1200 1974 VW T2 SIKA 1983 VW Golf Rabbit GTi [x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 kjøpte nylig audi 80 2.0E står 66kW i vognkortet, altså 90hk stemmer det, hvordan klarer audi å få så lite hk ut av en 2liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlopsahl Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by goLd^- kjøpte nylig audi 80 2.0E står 66kW i vognkortet, altså 90hk stemmer det, hvordan klarer audi å få så lite hk ut av en 2liter? Det handler ikke om å ta ut lite. Det handler bare om politikk! Regner med du vet hvordan avgiftsystemet er i Norge, og det finnes flere land med latterlige avgiftsystem her i verden. Derfor lager alle bilmerker biler med lite hk slik at de kan selge ”billigbiler”. Rent mekanisk er det jo ikke noe problem å ta ut lite hester av en motor. Bare gi den lav komprejon, lite avansert innsprøytning, en slapp kam osv... mvh Vegard Siter Audi 80 -92 2,0 16V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 En 2.0E skal jo vær 125 hester....jeg har jo en 1.8S å den er jo 90 hester.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 2.0E er 115 hester... det finnes vel også en 2.0E med 100 hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Kan noen gå i dybden når det gjelder dette med motorer med lite gamp og stort slagvolum?? Jeg har selv en 80 usa utgave med 2.0l motor på 113 Hk.... Får meg til å tenke, når man får biler med mindre slagvolum med mer gamp.... Hva er vitsen? Fordeler/ulemeper? Håper noen kan kaste lys over dette.... Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=568403 min bil 2.0E 90hk, 66kw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Visste ikke at det fantes 2.0E motorer på 66kW/90hk, jeg trodde motoren med disse tall var 2.0S (motorkode ABT). Jeg har selv en 2.0E (ABK) i 80'n min, og denne er på 85kW/115hk. Kan legge ut ett bilde av min motor; Bilde av min motor, en 2.0E (ABK): Bilde av en 2.0S (ABT): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Ikke alle ABK-motorene som er helt originale heller :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Min ABK... 115 ville sjiraffer! Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Hehe, ja det bruker å være 115 ville sjiraffer i disse motorene :) GNaRK; -Er det noe spesielt du er ute etter bilde av i en ABK-motor? Jeg kan sikkert ordne f.eks. nærbilde av noe hvis du er ute etter noe slikt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GNaRK Skrevet November 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Har bygd om min 90 hester (ABT) til en 115 hester (ABK) Så derfor var jeg ute etter bilder, men er ikke så farlig lenger, for nå er den ferdig ombygd :) Anbefaller alle med 90 hesteren å gjøre dette, for dæven å forskjell det ble :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 va du bygd om fra da? satt i ny motor? eller montert på insprøytning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eskild Leikanger Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by skywalk3r va du bygd om fra da? satt i ny motor? eller montert på insprøytning? Ettersom jeg har forstått det han skrev så bygde han om fra en 2.0S ABT-motor (som vist på ene bildet jeg postet) til en 2.0E ABK-motor. Og da må han vel til med en annen type innsprøytning (type Digifant kan jeg tenke meg), ny luftfilterboks etc... + pluss en del annet småtteri sikkert. Du måtte vel kanskje til med litt "modifisering" av eksisterende topp også, eller byttet du hele toppen? Jeg tenker på innsprøytningen og dysene som står montert på toppen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.