Gå til innhold

one

Bruker
  • Innholdsteller

    384
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om one

  • Bursdag 08/26/1977

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100 C4 Sedan
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Selvstendig næringsdrivende
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    30-35mm senk, chip, trimkam, eksos, kamei-grill, el.just seter/vinduer, dørpaneler, refleksplate/baklys fra S4

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ipv.no/bil/
  • Bosted
    Sunndalsøra

one's Achievements

  1. one

    A6 fangere på 100?

    Syns 100 fangerne er finere jeg :D Dessuten ser det rimelig teit ut med sorte lister på dørene med A6 fangere :)
  2. one

    audi 100 fusker

    Hvilken motor står det i den? 2.0, 2.3, 2.6 eller 2.8? Kan være rotor/fordelerlokk, plugger/pluggledninger, lambda, luftfilter, evt. luftmengdemåler (2.6 / 2.8).
  3. NG / NF / AAR er halvelektronisk... LLM som du skriver... antar du mente LMM, er en mekanisk innretning som åpner for mere bensin jo mer luft motoren klarer å suge inn. Den eneste el. justeringen av bensin er DPR'n som er den sorte lille boksen som står foran på bensinmengdefordeleren, det er denne som finjusterer mengde iht. temp og lambda-verdier. Den runde lille saken du snakker står vel for bensinkutt funksjonen.
  4. one

    Konfilter 2.3E

    Hatthylla er jo punkta fast og i mer eller mindre grad en del av den "bærende konstruksjonen", vil ikke anbefale deg å ta den ut...
  5. Etter 91' altså, C4, så ble ikke 100 levert med quattro og < 2.3 C3/Typ44 har iallefall 4-sylindrede motorer i albumet... 80q var jo også levert med 1.8 motor.
  6. Jeg spurte vel egentlig om dysa di fungerte i den andre bilen... må sjekke det og vettu før du kan avskrive den. Men som sagt, sjekk luft temp sensoren.
  7. Har du testa andre veien da? Altså di kaldstartdyse på en fungerende bil? Går bilen ellers normalt? Edit: Har du sjekket lufttemp. sensoren og ledningene til den? T
  8. one

    senkesett

    40/40 skal gå greit... men vær obs på at du kan få problemer med godkjenning da hjulvinkler ikke alltid vil la seg justere innenfor spec på disse bilene.
  9. one

    limte ruter!?

    Du pirker ut det lille metallklipset som du ser på bildet... den hvite plastgreia skal stå mellom klipset og festet.
  10. one

    limte ruter!?

    Du får lett ut ruta, men det festet blir sittende igjen...
  11. Tror det ble sagt tidligere at man bare kan finjustere tenningen med den chippen...
  12. Satt selv og så på at Egil på ES tok ut ECU'n, og satte inn brikken :D Vi kjørte til og med på E6'n uten ECU, med bærbar PC og chip-emulator for å finjustere.
  13. Vi snakker om KE3-Jetronic, som er et del-elektronisk sprut... den har ECU som justerer tenninga, samt en annen ECU som finjusterer bensinmengde ut i fra lambda/fullgass og muligens temp.
  14. Det stemmer det ja. Fikk hele 14HK med chip og 262° kam ;) I tillegg til en mer turtallsvillig bil... men katten må bort snart!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår