Gå til innhold

tikka

Bruker
  • Innholdsteller

    277
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tikka

  • Bursdag 09/21/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    jakt og bil
  • Modell (eks S4)
    Golf 3
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    angle eyes, frontfanger, anlegg,

Contact Methods

  • Bosted
    Sørlandet

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

tikka's Achievements

  1. Har fått meg en Toyota proace. Og den låser alle dørene bak i lasterommet når jeg kjører. Ig det er veldig irriterende når jeg spretter ut og inn av bilen hele tiden. I instruksjonsboken står det at forhandleren kan dealtivere denne funksjonen. Men de sier ikke at de kan. Noen som vet hvilket type software de bruker ved diagnose så får jeg se om jeg får det til selv. Klarte dette med min berlingo. Da var det en fane i lexia under bsi som jeg dealtiverte så autolåsen forsvant på den.
  2. Er det noen som har en V6 V8 V10 V12 motor som de ønsker og bli kvitt. så kan jeg gjerne hente i Agder fylkene skal brukes i furtebua. send bilde av motoren på pm.
  3. toyota hiace 2wd 2,4 2002mod følgene er gjort: skiftet hovedsylinder sjekket glidere og bremser framme sjekket band bak nesten nye, alt virker ok. har lüftet lasteventilen og når man drar i hendelen bak der går den fritt og greit. har lüftet alle hjul HB VB HF VF. man kan pumpe pedalen hard. starter bilen og den siger inn nesten til gulvet. har bremser men er ikke optimale. den låser på bakbremsene og ser ut til og låse likt på begge hju bak. har lüftet igjennom flere liter bremseveske på hjulene. etter hovedsylinderen ble montert og luftet. PROBLEM: lav pedal og dårligere bremser. (bremselyset i displayet tenner av og til)
  4. Min berlingo 09mod 75hk 1.6hdi har et diesel rør som det er kommet et lite hull i. Det som går inn i dysa Og det spruter diesel fra hullet. Er slik commonrail på den. Noen som har et godt tips til midlertidig fiks. Har bestilt nye rør fra citroen. Og hvilken sylinder er nr1,2,3,4 Hvordan kan jeg finne ut det? Er det på fører siden eller passasjer siden syl nr 1 begynner?
  5. Siden den er kjøpt ny som nærings bil. Så vet jeg ikke om det er 5år.
  6. Har kjøpt meg en berlingo 2009 fra forhandler i mai. Så nå lekker den diesel fra dysene. Bilen er eid av et firma før meg. Før jeg kjøpte den av en forhandler. Den er nå gått 95000 km Kan jeg reklamere til citroen. Og få reparasjonen dekket.?
  7. Den er kun til sub. Kicker cvr 12 ". Får hive bilen opp på boken og se om jeg får igjennom en kabel en plass.
  8. Takker for hjelp her gutter. Bare litt nervøs for og kjøre en forsterker fra en sigarett tenner kontakt. Hvis dere skjønner. Ikke store kablene i en slik. Er vant til og bruke 16-21 mm2 kablene med 60/80a sikringer
  9. Så det du i terorien sier mr-spoc. Er at jeg kan bruke den kabelen men sikringen kommer til og ryke i eninga hvis jeg skur volumet for høyt.
  10. Ny kabel ja. Ikke Veldi lett i en ny bil. 09mod. Hermetikk boks. Må til og borre da. Ikke lyst til det. Foresten så er det 10a sikring på forsterkeren.
  11. Jeg har en berlingo varebil. Og har snakket med folk på et berlingo forum. Og de sier jeg skal ta strøm til forsterkeren fra en kabel baki varerommet som i teorien skal gå til sigarett kontakt. Det er ikke dette på min. Men kabelen ligger bak et deksel. Det skal være den vite kabelen, og den skal ha en sikring på30a ved batteriet I mine øyne så er den kabelen en sytrå i forhold til det jeg har brukt av kabler før. Forsterkeren er en eldre magnat 800w max 1channel Redd at kabelen skal gå varm og smelte. Noen ideer? Se bilder. [ATTACH]38650[/ATTACH] [ATTACH]38651[/ATTACH]
  12. Lurer på og sette inn en sub i min Berlingo 09mod. Noen som har gjort det. Og vet hvor evt gjennomføringen i torpedo veggen er. Hvor jeg bør legge kabler. Har aldri gjort det i så ny bil. Så tenkte hvis noen hadde gjort det. Om de kunne fortelle. Takk
  13. har en golf 2 1990 gti 16v med pl motoren. har et par spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på. har ny starter og nytt batteri. men av og til når jeg skal starte så høres det ut som batteriet er flatt. starteren går, så dabber den av, før den stopper helt. dette kan skje et par ganger. så starter den som normalt igjenn uten problemer. for og si det enkelt. så høres det ut som batteriet ikke gir nokk strøm til starteren. slik som skjer når batteriet er flatt. starteren bare klikker. etter jeg har kjørt et stykke og motor blir varm. så begynner oljelampa og lyse. det er nokk av olje på kjerra. men når den begynner og pipe. så ruser jeg motoren en gang så slutter den og mase noen minutt før den begynner igjenn. kan dette være olje pumpen som tar ferie? noen som har vert ute for noe av dette??
  14. noen av dere som vet hvordan man installerer etka? har fulgt anvisninger fra diverse sider på nett. men ingen virker. slettet alt av etka på maskinen. kjørt cd platen. trykker install. programmet maser om en .ini fil den ikke kan finne. trykker og. kommer til et nytt setup. velger us engels. får da op dette er ikke en fatserver og diverse. så blir alt avsluttet. noen tips.
  15. jeg har hatt en golf ståendes en stund. og har demontert bremserør og slanger bak før jeg satte den vekk. men nå som jeg skal skru herligheten sammen igjenn så. husker jeg ikke hvordan det var, jeg mener og huske at det går et rør fra motor til en T-kobling bak. og inn på bkr og til hvert av hjulene. siden det er 4 hull i bkr. men får ikke dette heller helt til og stemme. med tanke på hvordan de gamle rørene er bøyd noen som har et bilde eller kan vise meg et bilde på hvordan det skal se ut. golf 2 gti 16v pl motor.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår