Gå til innhold

Volvo 242 Twinturbo

Ranger emnet


JKT!

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mad_Maxx

Aaahahaha! Arti arti... Ingen som blir enige. Når de blir det, så kommer det en ny inn og ødelegger alt sammen :D

Den personlige meningen er: samma faen, det er 2 turboer! Hehe, har sett en gammel chevy med 8 turboer... Finn navn til den! :D

 

er ikke "octo" det latinske for 8?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bi turbo sitter på eks. sekserene,to turboer på samme side.

 

twin turbo sitter på eks. v8,en turbo på hver side.

 

Det har ingenting og si hvordan turboene er plassert.

En bi turbo består av en liten og en stor turbo.

den lille jobber på lavt turtall og stopper når den store turboen overtar på et høyere turtall, dette får og få et bedre bunndrag og gjevnere akselerasjon.

 

En twin turbo, er to mindre turboer istede for en stor singel turbo, dette for at turbo konstruksjon skal bli lette på motorer med to sylinder rekker slik som v6/v8/v12 og boxer motorer. for hvis man kobler en turbo opp eksos manifoilen til f.eks tre sylindre på en v6 motor, vil motoren bli feilbelastet ( eksosventilene på tre sylindre har mer motstand enn de andre tre)og konstruksjonsmessig er det vanskelig og komplisert og bygge manifoilene så massivt om, så istede bruker man to mindre turboer som er like stor med like motstand (dette kalibreres) slike at hele motoren jobber gjevnt og man får lik effekt som ved en stor single turbo!

 

man kan også snakke om parralell og sekvensiell twin turbo. en parralell twin turbo er som jeg begynte og skrive om, og en sekvensiell twin turbo er av samme prinsipp som en bi turbo, bare der er det ikke slik at den store turboen overtar og den lille stopper, men her begynner den lille på et lavt turtall og den store hjelpoer til på et høyere turtall, altså begge går på høyt turtall.:cab

 

håper dere ble litt klokere:worshipbm:

Golf II

Common sence is not so common!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at dette er bilen som "Volvo/Pug" nå har (Tråden hans)

 

vet det er en gammel tråd, men nå er den oppe igjen så da får æ brif med kor mye æ har fådd me mæ...

 

er nokk min bil det er snakk om her ja..;) har hatt den i 4 år snart;)

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting og si hvordan turboene er plassert.

En bi turbo består av en liten og en stor turbo.

den lille jobber på lavt turtall og stopper når den store turboen overtar på et høyere turtall, dette får og få et bedre bunndrag og gjevnere akselerasjon.

 

En twin turbo, er to mindre turboer istede for en stor singel turbo, dette for at turbo konstruksjon skal bli lette på motorer med to sylinder rekker slik som v6/v8/v12 og boxer motorer. for hvis man kobler en turbo opp eksos manifoilen til f.eks tre sylindre på en v6 motor, vil motoren bli feilbelastet ( eksosventilene på tre sylindre har mer motstand enn de andre tre)og konstruksjonsmessig er det vanskelig og komplisert og bygge manifoilene så massivt om, så istede bruker man to mindre turboer som er like stor med like motstand (dette kalibreres) slike at hele motoren jobber gjevnt og man får lik effekt som ved en stor single turbo!

 

man kan også snakke om parralell og sekvensiell twin turbo. en parralell twin turbo er som jeg begynte og skrive om, og en sekvensiell twin turbo er av samme prinsipp som en bi turbo, bare der er det ikke slik at den store turboen overtar og den lille stopper, men her begynner den lille på et lavt turtall og den store hjelpoer til på et høyere turtall, altså begge går på høyt turtall.:cab

 

håper dere ble litt klokere:worshipbm:

 

LOL

 

nå må Audi kalle inn alle 2,7 bi-turbo (s4,allroad,s6++++) bilene sine for de er feil merket.......

 

BI og twin er brukt om hverandre.....

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår