Gå til innhold

Zukiv

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Zukiv

  • Bursdag 10/03/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Pusse på bilen
  • Modell (eks S4)
    Golf II
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Motor (eks 1.6)
    1.8
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Harstad

Zukiv's Achievements

  1. Æ lurte litt på om Dere som snakker om boso bil kunne forklare va konseptet omhandler? prøvde og leite litt på google men fikk ikke helt klarhet i det annet at det tydeligvis dreier seeg om radikal styling?
  2. Lyd isoler bilen, golf II slipp ut mye trøkk, Bygg ei båndpass kasse i 3/4'' MDF, kag portan opp i hattehylla og da skal du nok klare og bli kvalm! Klarte 132db med min, og da hadde æ sånn 120w forsterkning, med en BILLIG amp fra netthandelen, samt frontsett fra vampire til noen lappa. Så regna heller ikke ut volum på kassa, men ca 30l til en 12 CV med hull i membran. Så kickstart tromsø va veldig imponert da de tok målinga på mæ:)
  3. Rått prosjekt du har gående, men æ må bare spørre sia æ driv med det samme bare i laaangt mindre skala, kor du hente økonomi til det her? æ har kompetanse til og utføre det samme, men laangt fra økonomi hvis æ itje vil bruke 10 år på prosjekte:drive2
  4. Hei, har sittet her med pcen i flere dager nu og lest gjennom bilforum etter diverse glassfiber triks. Har jobbet en del med glassfiber så den biten er grei. Men til dere som har lakt du skikkelig bra guider, så savner jeg og få se hvordan dere gjør det før dere lager rammen i MDF, kler rammen i fleece osv. Jeg vil se hvordan dere måler opp rammen, om den sitter fast i dørtrekket eller er løs? Jeg vil også se når dere er ferdig med støpingen hvordan dere fester vinyl/trekket på den delen, hvordan fester derre det til døren?, hvis dere har laget hele dørtrekket i glassfiber, hvordan kan man da enkelt lage noen deler på døren i en trekkfarge, og resten i en annen farge? Og er det noen som har link til en skikkelig bra guide som beskriver bygging av subkasse i bagasjerom type west cost costum style? Altså omfattende? Tusen takk for hjelpen, dette er altså spørsmål som jeg lurer på etter tre dagers lesing på forumet, så plis ikke bare send meg videre til en annen tråd:)
  5. Hei. Jeg har kjøpt meg en Mercedes 230E '85 W124 og lurte på hvordan man kommer til wiren til takluken, og hvordan man får ned nakke støttene slik at jeg kan ta av baksete ryggen?:disco
  6. Det har ingenting og si hvordan turboene er plassert. En bi turbo består av en liten og en stor turbo. den lille jobber på lavt turtall og stopper når den store turboen overtar på et høyere turtall, dette får og få et bedre bunndrag og gjevnere akselerasjon. En twin turbo, er to mindre turboer istede for en stor singel turbo, dette for at turbo konstruksjon skal bli lette på motorer med to sylinder rekker slik som v6/v8/v12 og boxer motorer. for hvis man kobler en turbo opp eksos manifoilen til f.eks tre sylindre på en v6 motor, vil motoren bli feilbelastet ( eksosventilene på tre sylindre har mer motstand enn de andre tre)og konstruksjonsmessig er det vanskelig og komplisert og bygge manifoilene så massivt om, så istede bruker man to mindre turboer som er like stor med like motstand (dette kalibreres) slike at hele motoren jobber gjevnt og man får lik effekt som ved en stor single turbo! man kan også snakke om parralell og sekvensiell twin turbo. en parralell twin turbo er som jeg begynte og skrive om, og en sekvensiell twin turbo er av samme prinsipp som en bi turbo, bare der er det ikke slik at den store turboen overtar og den lille stopper, men her begynner den lille på et lavt turtall og den store hjelpoer til på et høyere turtall, altså begge går på høyt turtall.:cab håper dere ble litt klokere:worshipbm:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår