turbomega Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Tenkte at dere skulle få se litt hjemmebygg på Opel, har kommet så langt at den går og kan kjøres, men mye innstilling+++ igjen, større intercooler++ står på ønskeliste.. Noen som lurer litt på hva slags motor det er, hva det skal yte osv.. Noen fakta: 20SE Blokk med innmontert oljereut fra C20LET. C20LET Veiv, svinghjul, trykkplate, oljepumpe, stempler, råder, dyser. X20XEV Topp og register. ARP-rådebolter. Hjemmelagd trykkboks med spjeldhus fra 3.0 12v. Hjemmelagd turbogrenrør i 316 rustfritt stål. Garrett T3 Turbo. Stor radiatoren fra 2.0 med AC. Oljekjøler i radiatoren, slanger fra Tess. Turbosmart SuperSonic dump-valve. Rustfrie trykkrør. Intercooler fra Saab 9000 2,3 16v tic Motronic 1.5 motorstyring med SMT6 og hjmmelaget DIS-system. Coilpakke fra X20XEV 3" eksos sveiset av simonsdeler. Sinterlamell. R28 girkasse med hus fra R25, forlenget kuletapp og innkortet vandring. Radiatorslanger stort sett fra C20NE. Flyttet ABS. Bremser, understell, drivverk fra 3.0 24v. Mellomaksel bakre del fra 3.0 24v, fremre fra 2.0 OHC.(C20NE, SE osv..) Batteri forran høyre fremhjul. Effekt? Det får man se.. Planen er ca 1,5 bar ladetrykk, minst 250hk.. Bunndelen sies og tåle 400hk.. Men det kommer litt etterhvert, tar det rolig til å begynne med.. "Kjøleskap" Trykkluft.. 8) Hjemmelagd grenrør med eksos og turbo.. Under arbeid: Montering av stuss til Nyseventil. Provisorisk DIS-Testing på C20NE.. Nys! Ombygging av kamhjul for kamgiver.. Gjemmes bak kamhjulet. Se plate og giver på den mellom hjulene.. Nå ligner det snart!! Her er litt nyere bilder.. Grenrøret er nå blått.. Men det viser ikke på bilde.. Litt slipestøv på det har rustet.. menmen.. Ferdig trykkboks. Stagleamikken på gassen er for å få den progressiv.. Og det funket bra det.. Et par oversiktsbilder.. Ser nødløsningen til kamgiver.. SKULLE prøve bilen.. :twisted: Dumpen er knallhard, men utrolig nok så dumper den allerede.. Tilskuere hevdet at genserene blaffret når den dumpet.. Hva ser man her da? Hmm.. Oljetrykkslange til turboen, skimter returen.. Tja.. Ser jo skittent ut på bilde.. Ok da.. Kjørte i regn.. Og har finner man batteriet.. Skal montere resten av innerskjermen etterpå ja.. Men det er ikke det viktigeste enda.. Ser dere hva dette er da? Den kamgiveren jeg skulle ha sluttet å funke.. Merkelig.. ingenting som skulle tilsi det, men da laget jeg en provosorisk nødløsning i full fart... Tok en Platinastift og klemte en rustfri rørstubbe oval.. Dette gir signal om hvilken coil som skal lage gnist.. PS: Den der bestemmer IKKE tenningen.. Den der er bare åpen eller lukket når hjernen kommer med signal til coilen.. Jeg SKULLE prøve bilen.. Ble någet arg og forsinket pga den forbanna giveren.. Stikke til Mexico og kjefte på produsenten.. Skrive regning? :evil: hehe, neida.. Får vel ikke det.. Ingen bilder av kjøring.. Ble bare 45min kjøring før prøveskiltet utløp.. Men det var nok til å rive løs bakhjulene.. Går sikkert like bra som C20NET'en gjorde allerede.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Tøft prosjekt......digger Omega`er...spes med snurre;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Flott! Nydelig, snart blir du å ser på banen :P Opel er tingen :D Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Tøft! Effektmål? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 driiit rått prosjekt!:) bilr imponert over at du har spikka sammen så mange deler ifra forkjellige opel-motorer + at du har hjemmelagde deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Ser lovendes ut dette her! :P Ta å sleng inn noen flere oppdateringer da.. Men ifølge ryktene jeg har hørt om denne bilen så kommer du fra Vigra kan jeg tenke meg?? Andrè? :) Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Oktober 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by AudiA4_20V Ser lovendes ut dette her! :P Ta å sleng inn noen flere oppdateringer da.. Men ifølge ryktene jeg har hørt om denne bilen så kommer du fra Vigra kan jeg tenke meg?? Andrè? :) Oi.. André ja.. Nå ble jeg nesten skremt her.. Ser i signaturen din så tenker jeg...: Andy? Bilde av Andy? Det var lenge siden.. Joda. Vigra her ja.. Er ikke så mye oppdateringer å komme med.. For nå er jeg i Bergen og studerer.. Skal hjem til og var på Biltilsynet i dag og brukte litt over en totusenedels million på prøveskilter.. Bilen er importert i 97, og sjekket i dag når... Sparer peng på å vente litt med å omregistrere den slik at det blir et år til siden den ble importert. Sjekket i dag når det var og det var i januar. Kjempeflott.. :D Da trenger jeg bare å vente litt over nyttår før jeg kan registere litt billigere.. Har ikke fått jobbet noe på bilen, men har kjøpt oljeseparatortank: Gadd ikke å lage den selv når den der ikke var så dyr. 1150,- med filteret. Så kjøpte jeg bensintrykksmåler og nye tennplugger som skal virke fint til over 1,5 bar.. Så denne helgen skal jeg få testet litt, prøve å få justere inn litt saker og ting. Har laget lambdameter som jeg må teste ut, kjekt å ha i bilen som har et lite overblikk med blandingen. Har bestilt 3 slike givere som skal være på kammen. Har modifisert litt på DIS-kretsen min og håper at den skal virke nå. Så slipper jeg det opplegget som står på provisorisk nå.. Så følg med for bilder og ev. filmsnutt ut i neste uke etter at jeg har vært hjemme og testet litt. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hehehe!:D Håhåh,det bildet der var vel tatt på gamlelokalet tror jeg..:p HJemmelaget DIS-system?? Svarten det er for noe da? :D :D Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by AudiA4_20V HJemmelaget DIS-system?? Svarten det er for noe da? :D :D [/b] DIS= Direct ognition System... Motoren min har ikke høyspenntfordeler.. Men motorstyringen er beregnet på en coil og fordeler.. Ville ikke montere en fordeler, og da laget jeg en krets som via en kamgiver styrer to dobble coiler istedet. Da slipper jeg hele fordelerdriten.. :cool: På bildene ser du kamgiveren. Står mellom kammene, en liten svart dings. Og de metallørene som jeg laget på kamhjulet er for å mate giveren med signal. Liv på sula da? Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS_RS Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Åhhh...Så ikke dumt ut det der nei :D Liv på sula?? Njaaaa...Kan ikke akkurat si det er så mya å ta seg til på hverdagene akkurat da men, sitter bare å venter på helga...:P Hvilken linje går du i Bergen da? Siter 1984 VW Golf 1 8VT prosjekt 1987 VW Golf 2 Syncro 1987 DODGE RAM 350LE x 1996 Audi A4 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Oktober 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Elektronikk.. Ingeniør.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Her er en liten filmsnutt... :D Lader ikke så mye men det virker jo litt likevel.. :cool: Klikk her.. kan streames.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 litt av et prosjekt.. detta er rått.. savner å leke med omegan på asvalt, men det går fint på jordet også:) Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Rå den filmen.. Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Feita bil! Men du sier du studerer i Bergen? Står bil og i Bergen? Prøvetur?! Pliiis!!! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg