Gå til innhold

Ombygging av 2.0i 8v (c20ne)

Ranger emnet


Tedsu0

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr.X

kan kansje ta feil, har ikke sjekket delenr, men å bytte styreenhet hjelper ikke har prøvd og den fungerte like dan.

 

Men vis det ikke er forskjel på toppen hvordan har det seg at det er forskjel på kompresjons forholdet??

 

Hadde en seh motor i min som råden kom ut av, satt så inn en ne motor å den gikk som ett dass i forhold, var og målte den, 113hk, byttet styreenhet 113hk, byttet komplett topp fikk 134hk.. er litt pusig det der men kan jo ha hatt flaks. ;)

 

oioioi.. Hmm, HVORDAN kan kompforholdet være forskjellig når toppene er like.. Hmm, KANSKJE det er fordi stemplene er forskjellige?.. ;)

 

Skrev at det er forskjell på stempelbrønnen.. Stempelbrønnen er den "gropa" som er i stempelet.. Med mindre brønn blir det høyere kompresjonsforhold..

 

Jeg sa ikke at en 20SEH styring går bedre.. Jeg sa at de er forskjellige..

 

 

Originally posted by mihkku

Hørte om Sprint motoren hos en Opelmekaniker som sa at han var ikke sikker men mente at kammene var spissere og at det er et anderledes innsprøytningssystem i 2SEH enn i C20NE.

 

Jo, må pirke litt her.. Kammen er hvassere, ikke kvassere/spissere.. En hvass kam er faktisk gjerne buttere faktisk, dette fordi de har langre durasjonsvinkel, altså må kamskinka være bredere. Åpner gjerne høyere og fortere, samt er lengre åpen..

 

Godt mulig du visste dette, muligens bare en taleleif..

 

C20NE har vanligvis annet styringsystem.. Dette fordi de fleste C20NE i Norge er solgt etter 08.90.. Men den kom i 87, og fra til 08.90 har de samme styringssystemet som 20SE(H) og 20NE. Motorstyringssystemet heter Motronic ML 4.1.

Hovedforskjellen mellom dette og det nyere Motronic M1.5 er at M1.5 har gassspjeldspotensiometer og ikke tomgags- og fullgassbryter. Går vi inn i styringsenheten blir det da et 3d map istedet for 2d..

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men hvorfor får man like mye hk med en ne bund og en seh bund når men bare bytter over toppen???

 

Målte 135hk på seh motoren og 134hk med ne bunden. å så stor komp forskjell som det er på disse motorene så kan jeg ikke skjønne st det skal være like mye hk..

 

Å ett spørsmål hva skiller SER motoren fra SEH siden SERen har 124hk???

 

Glemte foresten og si at det er samme delenr på stemplene til SEH og til NE motoren.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba tidligere på Opel, og maste livskiten ut av den stakkars delelagermannen vi hadde...:

 

Forskjell på 20NE, 20SE, 20SEH og C20NE:

 

ALLE har samme topplokk!

Alle utenom 20SEH har samme kam, SEH er litt "grovere"

20SE og SEH har samme stempler, som gir den 10:1 i grunnkomp.

 

På motorstyringer har også turbomega rett, og jeg kan legge til min 20SE ML4.1 Motronic '88mod:

 

Bosch nr: 0 261 200 102

GM nr: 90 233 740

 

Har kjøpt chip til denne av pk-tuning (Hyggelig kar han Nils!), men må få dritten i bilen før jeg får prøvd den...

 

Fortsatt ikke overbevist Mr.X? Og nei, det er absolutt ikke samme delenr på stemplene i NE og SE(H)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

Jobba tidligere på Opel, og maste livskiten ut av den stakkars delelagermannen vi hadde...:

 

Forskjell på 20NE, 20SE, 20SEH og C20NE:

 

ALLE har samme topplokk!

Alle utenom 20SEH har samme kam, SEH er litt "grovere"

20SE og SEH har samme stempler, som gir den 10:1 i grunnkomp.

 

På motorstyringer har også turbomega rett, og jeg kan legge til min 20SE ML4.1 Motronic '88mod:

 

Bosch nr: 0 261 200 102

GM nr: 90 233 740

 

Har kjøpt chip til denne av pk-tuning (Hyggelig kar han Nils!), men må få dritten i bilen før jeg får prøvd den...

 

Fortsatt ikke overbevist Mr.X? Og nei, det er absolutt ikke samme delenr på stemplene i NE og SE(H)

 

Oki da må æ ha sett feil men var inne på delefilmen å sjekka samme dele nr på spemplene etter den..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Delene ligger ikke på microfilm, men på data:D

Data og på filmer takk. Ikke alle delene finnes på PC'en, de slet med å finne en nippel til innsuget på PC'en og måtte gå nedi kjellern for å lete i de 343224324 filmene som ligger der.

 

Kjekt med lager også hvis evt. strømmen skulle gå eller noe slikt + en lommelykt slik at de kan yte den servicen de skal :)

 

De delene som ligger på PC er jo bare kopiert fra delefilmene, og slikt jeg har skjønt det ble Opel akkurat ferdig med å kopiere ALT.

 

Men går jo 100ganger raskere på PC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Data og på filmer takk. Ikke alle delene finnes på PC'en, de slet med å finne en nippel til innsuget på PC'en og måtte gå nedi kjellern for å lete i de 343224324 filmene som ligger der.

 

Kjekt med lager også hvis evt. strømmen skulle gå eller noe slikt + en lommelykt slik at de kan yte den servicen de skal :)

 

 

Lurte bare litt på hvordan finner dem rett delehylle etter dem har funnet delenr på microfilmen???:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår