Gå til innhold

Ombygging av 2.0i 8v (c20ne)

Ranger emnet


Tedsu0

Anbefalte innlegg

Hipp!

 

Jeg ønsker å få litt mer "kraft" på min 95 Vectra 2.0i(115hk). Tenkte litt på chipping og bytte kammer, Jeg har også sett på muligheter til å sette inn 16v motor? Noen som har noe info ang ombygging evt trimming av c20ne?? Tar gjerne imot råd! Turbo og kompressor kit er temmelig uakt.

 

Mvh Lars

1995 Opel Vectra 2.0i

1965 VW Boble 1200

1974 VW T2 SIKA

1983 VW Golf Rabbit GTi

[x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

136 hk heter X20xev

150 hk heter C20xe

 

C20xe har Motronic 2.8 Hjerne og ledningsnett.

X20xev har Simtec Hjerne og ledningsnett.

 

20NE og C20NE har Motronic 4.1 Hjerne og ledningsnett.

 

Med andre ord så tror jeg det ikke bare er å sette rett over...men ikke så langt unna....du må bare få med ledningsnett når du bytter motor. Men er jo litt forskjell på disse motorene da. 20NE får man kjøpt får rundt 1000kr mens C20xe fort koster 10 000kr. Tror det er litt mer tak i disse :D Men 20ne tåler jo en del viss du er nøye med vedlikehold, men desverre er det ikke en av opels bedre motorer.

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos, luftfilter og cam + chip er vell den enkleste måten å få ut noen ekstra hester av 20ne.

 

Kan jo alltids sende en mail til: nils@pk-tuning.net å sjekke pris og motering av chip på din motor.

 

Tar du disse 4 tingene får du i alle fall en spreker motor med mer moment, men hvor mye mer hester det blir er vanskelig å si.

 

Finner ikke noen annen motor som passer rett over uten at du må bytte ledningsnett. Den eneste jeg kan tenke meg er i så fall C30LE/NE fra Omega......men tror egentlig ikke de passer heller.

 

Men som Precious sa (som nå er tatt vekk) er det kansje best å skifte til en litt sprekere motor :D

- 1986 Opel Ascona 1,8

 

Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tedsu0

Hipp!

 

Jeg ønsker å få litt mer "kraft" på min 95 Vectra 2.0i(115hk). Tenkte litt på chipping og bytte kammer, Jeg har også sett på muligheter til å sette inn 16v motor? Noen som har noe info ang ombygging evt trimming av c20ne?? Tar gjerne imot råd! Turbo og kompressor kit er temmelig uakt.

 

Mvh Lars

 

Få tak i en 20seh mener den heter du trenger bare toppen, denne motoren kom ut i noen kadett gsi 2l 8v eller så fantes den i vectra 4*4. denne mororen er på 130hk og 180nm mener jeg det var.

Går sinsykt mye bedre en ne motoren. å du trenger kun og bytte topp og kam.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wiktory

136 hk heter X20xev

150 hk heter C20xe

 

C20xe har Motronic 2.8 Hjerne og ledningsnett.

X20xev har Simtec Hjerne og ledningsnett.

 

20NE og C20NE har Motronic 4.1 Hjerne og ledningsnett.

 

Med andre ord så tror jeg det ikke bare er å sette rett over...men ikke så langt unna....du må bare få med ledningsnett når du bytter motor. Men er jo litt forskjell på disse motorene da. 20NE får man kjøpt får rundt 1000kr mens C20xe fort koster 10 000kr. Tror det er litt mer tak i disse :D Men 20ne tåler jo en del viss du er nøye med vedlikehold, men desverre er det ikke en av opels bedre motorer.

 

Litt oppklaring...

 

Vectran hans har Motronic M1.5 motorstyring, det er de før ca. 08.90 som har Motronic ML4.1.. Men det er ikke det som er mest jobb.. Å koble opp det elektriske er en grei sak.

 

Hvor mye effekt skal du ha da? En kam(du har én kam, ikke kammer...), grenrør, 3.0 spjeldhus og et åpent filter kan gi en del guff.. Desto mer guff, dest mindre kjørbar.. Vil anbefale en kam på mellom 280-295 grader durasjonsvinkel. Prøvde selv en Enem A7 kam, den var for snill.. Chip hjelper litt ja..

 

Ikke av Opel's bedre motorer? Mht til hva? De går og går.. Bare de har olje så går de nesten forever.. om registerreimen rykeer så overlever de det også.. De er av Opel's mest slitesterke motorer.. ;)

 

monterte turbo på en slik motor som du har i Vectran. Stikk innom hjemmesiden min, står litt der..

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår