Gå til innhold

Ombygging av 2.0i 8v (c20ne)

Ranger emnet


Tedsu0

Anbefalte innlegg

Vært på ferie :) Mange gode råd er kommet frem! jeg tror jeg velger chip, slipe topp, og bytte kammer.. Muligens også skifta manifoil.. Takker for mange innspill :) ALJ_GSi spes takk! Tenker prisen havner på ca 7000kr totalt...

1995 Opel Vectra 2.0i

1965 VW Boble 1200

1974 VW T2 SIKA

1983 VW Golf Rabbit GTi

[x]1971 VW T2 Doka [x]1971 VW 1302 [x]1981 Ford Escort 1.3L MK3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp Vauxhall trimset i England, der hvor de KAN lage motordeler. SBD i England har desidert beste utvalg og lager ALT og da mener jeg ALT.

 

Gikk en Opel Manta her i Alta og den hadde 230HK uten turbo og gikk som fy...

 

Glemte denne også...

Courtenay Sport i England har også et f... så bra utvalg og er kanskje litt mer elekstroniske enn SBD :)

 

Husker ikke linkene til sidene men det finner du sikkert på yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mihkku

Kjøp Vauxhall trimset i England, der hvor de KAN lage motordeler. SBD i England har desidert beste utvalg og lager ALT og da mener jeg ALT.

 

Gikk en Opel Manta her i Alta og den hadde 230HK uten turbo og gikk som fy...

 

Glemte denne også...

Courtenay Sport i England har også et f... så bra utvalg og er kanskje litt mer elekstroniske enn SBD :)

 

Husker ikke linkene til sidene men det finner du sikkert på yahoo.com

 

Like dan som du sier at det er 160hk i din, altaværinger er jo kjent for og legge på når dem forteller da.. :D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

Like dan som du sier at det er 160hk i din, altaværinger er jo kjent for og legge på når dem forteller da.. :D

 

Vel... Hva la jeg på nu ? Alle vet jo at å få så mange HK på en Manta er null problem. I så fall så må de også legge mye på når de forteller, og da er det ikke BARE altaværinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irmscher produsert Ascona enkelt og greit :) Ble vel produsert 1500 eksemplarer hvis hukommelsen ikke tar feil.

 

Motorkoden måtte jeg leite opp fra noen gamle verkstedsmanualer men hvis jeg har skjønt det riktig så er motoren en C20NE motor med div. Irmscher modifikasjoner. Kit kan kjøpes.

 

Snakk med blitspower så klarer sikkert Håkon å finne ut bedre enn det jeg klarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbomega

 

Den heter 20SEH.

 

Han andre stempler(enn ©20NE), chip, og kam..

 

Irmcher produsert Ascona? Hvor fikk du det fra?

 

 

Litt feil der du sier der er toppen og kammen som er forskjel.

 

Ikke noe annet, å den har 15hk mere og ca 20nm..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

 

Litt feil der du sier der er toppen og kammen som er forskjel.

 

Ikke noe annet, å den har 15hk mere og ca 20nm..

 

Nope, er nok ikke feil det der.. Bare let opp delenummerene i EPC.. Begge toppene har delnummer: 90540028

 

Og programmet i styringsenheten er forskjellig..

 

Delenummeret på styringsehhet til

 

20SEH: 90348261

20NE og C20NE 90348260

 

Vel og merke frem til ca 08.1990, da fikk C20NE motronic M1.5 styring..

 

Stemplene er det også forskjell på, forskjellen er størrelsen på brønnen..

 

Les om lær.. ;) Men ikke skriv noe du tror når andre vet.. ;)

 

"litt ovenpå da..".. :D

www.turbomega.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kansje ta feil, har ikke sjekket delenr, men å bytte styreenhet hjelper ikke har prøvd og den fungerte like dan.

 

Men vis det ikke er forskjel på toppen hvordan har det seg at det er forskjel på kompresjons forholdet??

 

Hadde en seh motor i min som råden kom ut av, satt så inn en ne motor å den gikk som ett dass i forhold, var og målte den, 113hk, byttet styreenhet 113hk, byttet komplett topp fikk 134hk.. er litt pusig det der men kan jo ha hatt flaks. ;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbomega

 

Den heter 20SEH.

 

Han andre stempler(enn ©20NE), chip, og kam..

 

Irmcher produsert Ascona? Hvor fikk du det fra?

 

Så jeg tok feil av motoren ja, men fant ikke 2SEH på manualen men finner alt annet?! Kanskje man får dra på Opel og sette seg ned med delefilmene.

 

En kompis av meg har stylingssettet fra Irmscher og sier den er ombygget til Sprint. Han har 140HK på bilen.

 

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2200

2SEH motor og 150HK.

 

Hørte om Sprint motoren hos en Opelmekaniker som sa at han var ikke sikker men mente at kammene var spissere og at det er et anderledes innsprøytningssystem i 2SEH enn i C20NE.

Noe dritt at internettet er noe ræva her, får ikke gjort skikkelig forskning.

 

Beste hadde jo vært å hatt motoren forran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår