Gå til innhold

Justere tenning?


SR20De

Anbefalte innlegg

  • 8 months later...

Bensin er dyrt. Det er dyrt å ha bil..

Det suger, men har man interessen, så må man lide litt for det ;)

 

Ellers..skal man vel ikke gå over 20 grader? Eller er dette bare tull?

Trodde 19 grader var liksom på grensa jeg, når man skulle kjøre med 98.

Men jeg vet ikke.

 

Noen som vet hvor mye de tar for å stille tenninga på Nissan-verksted? Jeg aner ikke åssen jeg gjør dette..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin er dyrt. Det er dyrt å ha bil..

Det suger, men har man interessen, så må man lide litt for det ;)

 

Ellers..skal man vel ikke gå over 20 grader? Eller er dette bare tull?

Trodde 19 grader var liksom på grensa jeg, når man skulle kjøre med 98.

Men jeg vet ikke.

 

Noen som vet hvor mye de tar for å stille tenninga på Nissan-verksted? Jeg aner ikke åssen jeg gjør dette..

 

Det med og justere tenningen har egentligt noe med og kompensere

for hvor godt/fort bensinen du bruker brenner..

Orginalt ligger det et "godt" slingringsmonn, som gjør at motoren skal gå

uten problemer ved høy tempratur, som ved lav tempratur...

Så, selv om du kjører i nord norge, eller i spania, så skal den klare og gå reint

på 95 uansett...

 

Så, vist det er bikkjekaldt, du kjører på "racefuel" 105 eller hva det nå er,

så kan du nok fort klare og bruke over 20 grader i fortenning..

 

Sånn teoretiskt tenkt..!

 

 

Så, hvist eg er helt på bærtur her nå, så legg gjerne inn en liten rettelse! :D

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer bra det. Det kommer vel an på oktanen hvor mye fortenning man kan kjøre før bensinen detonerer før riktig tidspunkt?

 

Så man kan sikkert kjøre 25 grader på 105 oktan..kanskje 30 grader på 110 oktan. Da begynner vi å snakke:D

 

Men jeg mener jeg hørte et sted at noen anbefalte 18-19 grader på 98 oktan pumpebensin..Da skal bilen gå rent uansett temperatur som du sier, siden du øker oktantallet.

 

Fortsatt ingen som aner prisen for å gjøre dette på Nissan-verksted? Skulle vel ikke ta mer enn 5 minutter, men tar de betalt for en hel time?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår