Gå til innhold

Hilst på noen kjekke Yrkes-sjofører i det siste?

Ranger emnet


HansenRS

Anbefalte innlegg

Jeg å en kompis var ute å kjørte nå søndagsnatt, da vi var på tur hjemmover var det litt dårlig vær, litt regn slikt så kom vi bak 2 vogntoger, så vi veit jo hvordan det er å ligge bak vogntoger i slik vær så vi kjørte forbi den første, da vi var kommet forbi lå vi mellom den bak å den forran, så vi venta til neste strekkning, så blinka vi oss ut å begynte å kjøre på, da vi nesten var på siden av den hiver han med vogntoget forran på blinkelyset å svinger ut i venstre feltet, så la han seg midt i veien, slik at vi ikke kunne kjøre forbi, vi ble jo litt paff å skjønte ikke helt var som var på gang å slik kjørte han noen km til, så kom vi endelig til ei ny strekning å han vingla seg inn til rett side å vi blinka ut å kjørte forbi, da vi kom halvveis trekker han seg ¤#?#/&= seg ut mot oss!

Da vi endelig var kommet forbi var han langt over midtstreken, så begynte han å flashe med lysene osv....:rolleyes:

 

må si at kansje det var Unødvendig av oss å kjøre forbi, da vi heller kunne ligge bak dem å få drit skjetten bil osv. eller slakke ned til 50km/t å ligge lengre bak? Men det dem gjorde med oss var litt over streken synes nå jeg! om dem ikke likte av vi kom forbi i over 100km/t kan dem heller flashe litt med lysene ellr lignende men faen ikke begynne å konke oss ut av veien!

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å syt.

 

Det var kanskje en yrkessjåfør som var lei av alle ulykkene der store vogntog og ungdommer er innblandet og ville nok hindre dere i å kjøre forbi på et, for han, uoversiktligt sted.Og siden det var delvis mørkt og med regn så gjorde han kanskje dere en tjeneste som gjør at dere er i live idag!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det var nødvendig og kjøre forbi eller ikke, så var det kanskje ikke så dumt. Husker da jeg var på vei til Sverige, på andre siden av motorveien (motgående kjørefelt) så var det en ENORM ulykke. Et vogntog som hadde mista hengeren på veien så den stod godt planta i den lille personbilen bak. Vet ikke om noen omkom, men det så stygt ut!! Tror ikke de hadde noe sjangs i det hele tatt...

 

Skumle greier.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Har aldri møtt noen kjipe yrkes-sjåfører. Jeg har kjørt mye "langkjøring" (5-7 timers turer) og ofte ligget bak langtransport.

Og alle erfaringene jeg har hatt har vært hyggelige. Så og si alle lastebilsjåfører vet de kjører litt saktere enn annen trafikk, og hjelper derfor folk forbi når de har mulighet for det.

Selvfølgelig finns det unge lastebilsjåfører som faen ikke burde vært på veien, men dem er det heldigvis få av. Spesiellt varebilsjåfører er helt drøye, men de mister heldigvis lappen etterhvert.

 

 

Sikker på at det var god plass når du kjørte forbi, eller? Hvor i Norge skjedde dette?

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en lastebilsjåfør som klikket vinkel når vi hadde "laserkontroll" i russetiden.. mente det ikkje var morsomt og at vi hadde stygge bukser.. greit nok, men når vi står i 50-sonen mellom noen butikker og bank og han har tenkt å brenne forbi i 80 i en lastebil syns eg han fortjener å bli litt skremt.. dessuten siktet ikkje vi på han en gang, tenkte å la yrkessjåførene være.. syns ikkje han hadde rett til å true med juling og stenge inne mondeoen bare for han trodde han skulle miste lappen og jobben, då får han heller kjøre ansvarsfullt, var jo i boligfelt med butikker osv.. (han snudde og kom tilbake forresten)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Slutt å syt.

 

Det var kanskje en yrkessjåfør som var lei av alle ulykkene der store vogntog og ungdommer er innblandet og ville nok hindre dere i å kjøre forbi på et, for han, uoversiktligt sted.Og siden det var delvis mørkt og med regn så gjorde han kanskje dere en tjeneste som gjør at dere er i live idag!

 

Kanskje det rett og slett bare var ett rasshøl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti AKKURATT det samme som deg. Sjåføren som kjørte først blinka og herja når jeg hadde kommet forbi.

 

Kjørte forbi den ene, venta en stund på strekke for så å kjøre forbi den andre, men måtte avbryte pga det kom bil, så jeg skvisa meg inn igjen mellom de 2. Vet det var teit, men jeg hadde dårlig tid. hehe. så kjørte jeg forbi som sagt, og da lyste han og herja.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Slutt å syt.

 

Det var kanskje en yrkessjåfør som var lei av alle ulykkene der store vogntog og ungdommer er innblandet og ville nok hindre dere i å kjøre forbi på et, for han, uoversiktligt sted.Og siden det var delvis mørkt og med regn så gjorde han kanskje dere en tjeneste som gjør at dere er i live idag!

For det første så syter jeg ikke, jeg ville bare dele dette med andre!

 

for det andre, Hvordan i H.... kunne han vite at det var ungdommer i bilen?

 

For det tredje var dette ikke en uoversiktelig vei! å nei jeg trur ikke det var elg der, trur ikke dem liker å hoppe 10meter ned fra steinura å ned på hovedveien, eller plutselig dukke opp fra havet på andre siden av veien å hoppe over autoværne å skremme oss!

 

Å den største faren for at vi sku få skrens på bilen var vel når han begynte å presse på oss da vi eventuelt kunne havne i store vanndammer å få vannplaning....

 

å grunnen til at vi hadde litt hastighet første gangen når vi sku forbi det første vogntoget var på grunn av at bilen har "Kun 90hk" så om vi sku ligge i samme hastighet som dem å så svinge på å så akselerere forbi så ville dette tatt ei ubetydelig lengre tid!

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår