tosk Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Hayabuza han hadde kun kobla til data'n... også hadde han en dumventil som ga mere hk.. ellers var motoren orginal.. AHEAHEHAHEHAHEHAE:D joa du har peil:D HAEHAHEHAEHAHEHAE! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Hayabuza Så du mener det ikke går å få gain hk med en ordentlig dump da? var ikke noe vanlig søppel dump skjønner du.. det var ordentlige saker som kostet en del... du er skam får oss Volvo eiere:D får ikke mere HK av ventil som slipper ut overtrykks luft å lager lyd HAEHAE! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Hayabuza han hadde kun kobla til data'n... også hadde han en dumventil som ga mere hk.. ellers var motoren orginal.. faan jeg ler enda, d var så dagens den der:D ho detter av stolen:Dhahahahahahahahahaha! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by parelius Har jeg missforstått masse her og bør begynne og lese igjen, eller er dette helt på jurdet.....??? du er ikke på jordet. HAN er på jorde. jeg ler. og ler. og ler. og ler. ikke la admins se. kommer til å daue av latter :D :D:D:D:DD:D:D:D:D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Skål Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 For å være litt seriøs og mulig lære noen noen her hva en Dump Ventil gjør.... Denne ventilen minsker slitasjen på turboen. Når du slipper av gassen på en standardbil vill turboen fortsetta att spinna men kan ikke dette, for luften har ingen sted og ta veien. Turboen tvinges å stoppe meget fort. Dette sliter hardt på turboen. Når du gasser igjen skal turboen opp i sitt veldig høye turtall igjen. Detta tar tid, og bilen kjennes treg. Nå kommer dumpventilen vel til sin plass. Når du slipper gassen dannes et vakuum etter spjeldet. En slange går frå innsuget till dumpventilen. Vakuumet suger opp en membran i dumpventilen, og turboens overtrykk sleppes ut i motorrommet med en meget karakteristisk lyd, som du hører fra turboladede racing biler. Når du akselererer igjen, forsvinner vakuumet og ventilen stenger, og turboen sender inn luften. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Hayabuza han hadde kun kobla til data'n... også hadde han en dumventil som ga mere hk.. ellers var motoren orginal.. "du vet at me Wonderbaum me bannan lukt får du ca8kk mer, men med SkogsBær får du ca 15hk" :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D som nissan s13 sa "OVER OG UT" Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by tosk "du vet at me Wonderbaum me bannan lukt får du ca8kk mer, men med SkogsBær får du ca 15hk" :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D som nissan s13 sa "OVER OG UT" Jævli bra!! hehe... Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Hayabuza Så du mener det ikke går å få gain hk med en ordentlig dump da? var ikke noe vanlig søppel dump skjønner du.. det var ordentlige saker som kostet en del... åååjaaa d var ordentelige saker:D :D skjønner ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Lasse_GT åååjaaa d var ordentelige saker:D :D skjønner ;) ikke kødd med han a. du skjønner vel at det var en dump som ikke slapp ut trykket. det var en "dump" som lagde trykket dobbelt så stort.. altså 1.2 bar ... HAAHHAHAHAHAHAHAH :D:D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 morrosamt ja... jaja.. dumpen har to sider, en som slipper luft ut i motorommet og en som slipper luft tilbake i systemet, slik at motoren reagerer raskere og du får mye bedre aks etter du har gira.. slik fikk jeg det forklart... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 vel.. det høres ut som en semiresirk dump.. volvo skal egentlig ha en resirk dump som slipper all luft tilbake i systemet pga lmm. denne slipper vel noe tilbake igjen og noe ut bare pga lyden.. får ikke no mer hk eller bedre aks etter girskift enn om man monterte en fullresirk dump :rolleyes: de fleste kjører vel med åpen dump uansett. også jeg Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 motoren reagerer kjappere og holder seg på høyere turtall ved girskifte når du kjører fort.. kjører du normalt så merker man ikke noe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 du sier imot degselv. den gir ikke HK's uansett hvordan du vrir på det. men kjappere respons etter at du har sluppet gassen/girt osv.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Å? Jeg bremsa 322hk etter at jeg satte på DumpVentil på B230K'n min! Før Dump'en så hadde jeg 116hk! Jeg kjøpte SuperDumpValve på Biltema for 99,50,-. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg