Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt svigerfars 2004 Mazda 6 av typen 1.8 Exclusive i en uke nå. En slik bil

56750.jpg

 

Jeg vil si dette er katta i sekken for de som har kjøpt nybil til ca kr 300000. Denne bilen fremstår ikke som en konkurrent til min 1995- modell E36 i det hele tatt.

 

Bilens tekniske data

Slagvolum: 1.798 ccm

Effekt: 120 hk/5.500 o/min

Dreiemoment: 165 Nm/4.300 o/min

 

Til tross for at den er sprekere på papiret så har ikke Mazda fulgt opp med kjøreegenskaper, som alltid med Mazda så følger man ikke bilen i svingene og den blir ikke en del av deg. Den føles i tillegg som den glipper på baken ved litt aks. i svinger.

 

Til tross for en bil med alt av ekstrautstyr som er tilgjengelig på denne bilen så følger ikke Mazda opp med dette. Tregt A/C som i tillegg er upålitelig. I tillegg er det en cruisecontroll som varierer i moment så man føler det rykker og man føler seg usikker control-funksjonen.

 

Ufattelig at Mazda kan tillate seg kun å gi 3 år nybilgaranti på en slik bil når man ser etter 30000 km at ting ikke fungerer og blir ødelagt

 

Bilen har i tillegg kun 20000 km serviceintervall

 

Konklusjon: Ikke la deg lure av ett nytt og spennende eksteriør. Denne bilen er ikke til å anbefale

 

 

 

Håper virkelig at RX8 og andra Mazda-modeller fremstår bedre for dette er skuffende Mazda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke noen sportsbil, så skal vel ikke kjøres som en heller.

At det "føles" ut som den slipper bak under aks i sving høres ganske kjekt ut for meg, heller det enn biler som understyrer med en gang.

 

Er vel ikke uten grunn at flere bilmagasiner kåret den til beste familie sedan/stasjonsvogn i sin klasse når den kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Er jo ikke noen sportsbil, så skal vel ikke kjøres som en heller.

At det "føles" ut som den slipper bak under aks i sving høres ganske kjekt ut for meg, heller det enn biler som understyrer med en gang.

 

Er vel ikke uten grunn at flere bilmagasiner kåret den til beste familie sedan/stasjonsvogn i sin klasse når den kom.

 

Du skriver "beste familie sedan/stasjonsvogn i sin klasse". Og det er det jeg mener, i sin klasse.

Dette sier litt om standarden i denne klassen, jeg ville heller kjøpt en 3-4 år eldre bil i en annen klasse.

 

Dessuten skal ikke deksler, pyntelister etc ramle av etter 30000km ved normal kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte denne best jeg

 

"som alltid med Mazda så følger man ikke bilen i svingene og den blir ikke en del av deg"

 

har testa alle mazdaene ser jeg..

 

 

har ikke testa mazda6 selv, og har ikke no behov for det, sikkert så kjip som du sier. :D jeg tror deg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Du skriver "beste familie sedan/stasjonsvogn i sin klasse". Og det er det jeg mener, i sin klasse.

Dette sier litt om standarden i denne klassen, jeg ville heller kjøpt en 3-4 år eldre bil i en annen klasse.

 

Dessuten skal ikke deksler, pyntelister etc ramle av etter 30000km ved normal kjøring.

 

Mange vil heller ha ny bil med garanti. Mange MÅ ha ny bil på grunn av firmabil-avtaler.

 

Deksler og sånt skal såklart ikke ramle av, men sånt kan skje i alle biler. Er derfor man har garantier.

Har ofte noe med eieren å gjøre også, selv om eieren sikkert mener det ikke er hans skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns nå bilen i seg selv er meget pen da ;) og tar seg godt ut med litt facelift også :D

 

CIMG0498.jpg

 

CIMG0497.jpg

 

CIMG0496.jpg

 

CIMG0495.jpg

 

CIMG0494.jpg

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 er jo "gubbe" utgaven og ikke laget for yngre som er vant med stive biler.

derfor vil jeg bare si:

Gleder meg bare som en unge til mazda 6'n kommer med turbo 276hk og firehjulstrekk da tror jeg ikke det blir mange som rakker ned på den. Den skal være raskere enn nye evo'n.

JUST FOR FUN

 

92- Mazda 323 gt-r

ønsker: X-trac girkasse

 

gtr selges: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=485666&username=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 616, som ble til 626 og videre til 6 har vel ALDRI vært en bil for dem som liker sportslige og biler som drøpper av kjøreglede.. Dette er trauste og pålitelige "evighetsmaskiner" for dem som bare skal ha fraktet stumpen sin fra A til B og som setter andre ting enn kjøreglede øverst på lista. Folk som vil ha en økonomisk og trofast bil som dekker de "vanlige" behovene, uten noen overraskelser i noen retninger kjøper Mazda 6. Det er en bil for "hvermannsen" og som etter min mening ser ganske tøff ut når den blir dallet litt med. Hvordan den kjører vet jeg ikke, har ikke kjørt nyere Mazda-biler, men jeg kan tenke meg at den ligger sånn midt på treet.

Mazda 626 har jo lenge vært den mest feilfrie bilen i Tyskland og Sverige, og at kvaliteten er god på dem er vel ingen tvil om. Den "kjennes" bare ikke så godt.

Når en ser bort i fra Italienerne så var vel også BMW med på å oppfinne kjøregleden. Men innpakningen på en standard BMW er vel ikke det som får nakkehårene til å røyse seg mest...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern har en Mazda 6 stv og vil ikke si at den er skuffende!

 

Nå har bilen rullet over 22000km og ikke en jævla list har ramla av eller andre forandringer fra da bilen var ny. Kanskje eksemplaret Julius har kjørt var et uheldig tilfelle av barnesykdommer som var på de aller første 6'erne.

 

Nå er det jeg som har sørga for mange av kilometerne på den bilen, og vil ikke si at det er en drittbil som Julius vil ha det til.

Jeg syns det blir feil når man skal sammenligne bilen med sportsbiler da det er en familiebil på lik linje med Passat og tilsvarende. Kan ikke komme her og si at Passaten er en fnugg bedre bil enn Mazdaen på noen måte, og prisen er mye høyere enn mazdaen med tilsvarende utstyr og motor.

Bilen fremstår som en behagelig cruiser, med en tanke sportslig oppsett i fjæring. Og holder langt til aktiv kjøring innen rimelighetens grenser.

Og dessuten er det ikke en 300.000 kroners bil. Fadern fikk sin stasjonsvogn for 250.000kr.

 

Beste bilen jeg har kjørt i allefall ved tanke på pris/ytelse forhold.

Begynt på nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Mazda6, er et stort fan av denne bilen. Den har sportslige kjoreegenskaper, som alltid har fatt god kritikk i alle tester. Den har blitt kalt svingmester og kjoremaskin, av forskjellige journalister. Min fars sin har gatt i 55 000 km, en 1,8 stv. Ikke noe feil har oppstatt enna. Det du sier om den du har kjort, skjonner jeg ingenting av.. Den skal ha samme sportslige understell som Ford Mondeo, og kjoreegenskapene pa disse bilene er svaert like.

 

Cruisekontrollen har det ikke vaert noen kjente feil pa. Og kjoreegenskapene er mer morsommere enn de aller fleste i denne klassen. Du skroner, Julius. Jeg anbefaler denne bilen pa det sterkeste. :rolleyes: Tror ikke du har testet den godt nok, og det med cruisekontrollen, det kan alltid oppsta feil pa slike ting pa en modell. Cruise-kontrollen pa var har blitt brukt mye, og ingen feil enna.

 

Ps. Jeg TRIVES VELDIG BAK RATTET pa Mazda6.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

 

som alltid med Mazda så følger man ikke bilen i svingene og den blir ikke en del av deg.

 

[/b]

 

Hei.

 

Konklusjonen her likte jeg. Skikkelig "rakettforsker"-stil over den.:D

 

Jeg digger RX-7 og GT-R netopp pga. bilen blir endel av deg ved svingkjøring.

 

M6 er ett knallkjøp, og koster ikke 300 lapper. Kjør en selv(-, men pass på at du ikke "detter ut av bilen i svingen"(*-ref. Julius autotester)).

 

Hvis du finner en bedre bil til samme pris, så er du ikke i Norge.(*-mener jeg)

 

Men, det kan jo hende alle proffe motorjournalister har tatt feil.;)

 

mvh

 

(*-og så kan man trimme dem masse);)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

 

Hvis du finner en bedre bil til samme pris, så er du ikke i Norge.(*-mener jeg)

 

 

Hvorfor kjøpe nytt?

 

Funnet biler i samme prisklasse (skatteklasse under 300000) som svigers 2004 Mazda 6.

 

Det er flere biltester som beviser at mange bruktbiler er bedre kjøp en nytt.

 

Eks:

BMW: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4285023&sid=1739082109285596&pos=368&rub=2

Audi: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4541930&sid=1739082109285596&pos=21&rub=2

Mercedes: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4267270&sid=1739082109397541&pos=4&rub=2

Ford Mondeo V6; http://www.finn.no/finn/car/object?id=4284812&sid=1739082109428718&pos=58&rub=2

Vw Bora http://www.finn.no/finn/car/object?id=4524916&sid=1739082109764434&pos=7&rub=2

 

Han bruker denne bilen i jobb og hadde tidligere 626i, han er ikke fornøyd med bytte. De 4 - 5 siste bilene hans er Mazda, og han er mer Mazdamann enn de fleste jeg kjenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår