Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Julius, du er dum! Mazda6 har slatt biler som BMW 316, og fatt bedre poengsum enn BMW 320i i Tekniks Varld for to ar siden. Hvem i all verden hadde valgt din gamle og kjipe BMW, istedenfor en sa flott bil som Mazda6? Her er konklusjoen om Mazda6 2,3 pa Dinside:

 

Mazda 6 2,3 Sport er en prisgunstig pakke med det meste av komfortutstyr på plass. Til tross for gjennomsnittlige plassforhold trekker ting som kjøreegenskaper og motorytelser bilen godt over gjennomsnittet. I kombinasjon med den gode prisen mener vi Mazda 6 2,3 Sport er blant de gunstigste kjøpene i klassen.

 

Konklusjon om 1,8 Exclusive: Etter at Mazda 6 som sedan innfridde alle forventninger, var vi om mulig enda mer kravstore til stasjonsvognen. Kravene ble skjerpet for virkelig å være sikre på hvor god Mazda 6 er. Totalt sett mener vi dette er den beste bilen i klassen, i hvert fall frem til vi har prøvd Opel Vectra og Toyota Avensis som dukker opp som stasjonsvogn til neste år.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 6 har etter min oppfatning bare noen få svakheter

 

1) Kjip kvalitetsfølelse i dørene, de føles nesten letter og spinklere enn dørene på Audi A2

 

2) Mindre pene baklykter, men man kan jo bytte til US utgavene

 

3) Veistøy, jeg har prøvekjørt sedanen i Osloområdet, og det bråker bra i den, spesiellt fra bakhjulene

 

4) Altfor dårlig rustbeskyttelse iflg. http://www.vibilagare.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Julius, du er dum! Mazda6 har slatt biler som BMW 316, og fatt bedre poengsum enn BMW 320i i Tekniks Varld for to ar siden. Hvem i all verden hadde valgt din gamle og kjipe BMW, istedenfor en sa flott bil som Mazda6? Her er konklusjoen om Mazda6 2,3 pa Dinside:

 

Mazda 6 2,3 Sport er en prisgunstig pakke med det meste av komfortutstyr på plass. Til tross for gjennomsnittlige plassforhold trekker ting som kjøreegenskaper og motorytelser bilen godt over gjennomsnittet. I kombinasjon med den gode prisen mener vi Mazda 6 2,3 Sport er blant de gunstigste kjøpene i klassen.

 

Konklusjon om 1,8 Exclusive: Etter at Mazda 6 som sedan innfridde alle forventninger, var vi om mulig enda mer kravstore til stasjonsvognen. Kravene ble skjerpet for virkelig å være sikre på hvor god Mazda 6 er. Totalt sett mener vi dette er den beste bilen i klassen, i hvert fall frem til vi har prøvd Opel Vectra og Toyota Avensis som dukker opp som stasjonsvogn til neste år.

 

Jeg har ikke kjørt Mazda 6 2,3 Sport men som du ser så har jeg kjørt Mazda 6 1,8 Exclusive. Jeg vet selv hvordan denne bilen opplevdes så jeg trenger ikke å lese en test for å endre mening. Mitt råd er å ikke kjøpe Mazda 6 bruk pengene på noe med mer kvalitet over seg.

 

Det er jo flere som kjører gode biler som er slaktet i tester og det er mange som er misfornøyd med bilen som scorer bra i tester.

 

Men jeg kjøper ikke Sputnik nye skive fordi Musikkans Varld gav den høyeste poengsum for 2 år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kvalitet over seg? Når den kom , var den klasseleder! Nå har den blitt tatt igjen av noen av konkurrentene, men kommer i ny utgave i 2005. Du er den første jeg noensinne har hørt si noe så rart. Du er skrullete, spør du meg. Hørt om flere som har byttet inn A6 2,4, BMW 5-serie og Lexus IS200 og MB C200 kompressor til fordel for en Mazda6.

 

Du kan gå på carsurvey.com. Der er ALLE eiere fornøyde med denne bilen.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Classs

Jøss, kommer det oppgradering i 2005 ja. Du har vel ikke noen detaljer om oppgraderingen? Noe sted det står?

 

Jeg hørte det en gang bare, på http://www.mazda6club.com/forums... Pleier ikke å drive der lenger, så har ikke hørt noe mer.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest litt i tråden og kan ikke si jeg kjenner igjen noen av de ting som Julius nevner. Har selv en 2002 1,8 Excl stv som nå har gått 30', og har enda tilgode å oppleve at noe har løsnet/blitt ødelagt. Kan være at din svigers har fått et mandagseks?

 

Når det gjelder kjøreegenskap, så må jeg si meg enig det som tidligere nevnt i tråden. Dette er ingen sportsbil, men mere en sportslig oppsatt familiebil. Og den føles på ingen måte slapp/uinnspirerende å kjøre. Kan hende felg/dekkvalg har litt å si. Selv kjører jeg på 16" med 205/55 Conti Sport, som jeg føler er et greit kompromiss mellom komfort(støy) og kjøreegenskap.

 

Motormessig er ikke 120hk mye, men det føles som mer enn nok til "normal" kjøring. Man kunne selvsagt ha ønsket seg en 2,0 (eller mer), men lommeboka sa at det fikk bli med drømmen. Føler jeg gjorde et godt kjøp. Og ville ikke tvile med å kjøpe ny Mazda igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid flere biler som ikke har vært nye og jeg ble kraftig skuffet etter å ha kjørt 1 stk splitter ny Mazda i en uke.

Jeg føler at jeg har bra grunnlag å sammeligne min 1995 mot denne 2004 da de har kjørt tilnærmet like langt (kort?).

 

Jeg vet ikke hvor mange km. som er normal levetid på en Mazda (da snakker jeg gjennomssnittslig, ikke en som har gått 1200000)

Jeg tror jevnt over at en BMW ruller lengre, også de nye mot de nye Mazda.

 

Jeg har da hatt bil en del år og vet hva som kreves av en bil.

 

For all del, jeg setter pris på meninger så lenge de ikke er annerledes enn mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er normal levetid på en Mazda kan jeg ikke si no' om. Men har vel et inntrykk av at japanske biler ruller forholdvis langt. Noe av grunnen til at evt BMW ruller lenger kan jo være at gjennomsnittsprisen (innkj/service etc) for hvert eks er såvidt mye høyere en tilsvarende for japanske biler. Noe som gjøre at for å få tilsv kostn pr km så må de kjøres lenger, mens japanske biler kan skiftes ut oftere og likevel ha samme driftskostn pr km.

 

For all del, BMW lager bra biler de. Kunne godt tenkt meg en selv, hadde ikke vært for den forholdsvis mye høyere prisen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Å kjøpe en bil med mer kvalitet over seg enn Mazda er vel vanskelig. Kvalitetsfølelse er noe helt annet enn kvalitet. Det er ikke uten grunn at mange som kjører mange av tyske bilene bytter inn til Mazda6.

Hva hjelper det at døra er tung og kompakt når deler som oppheng, ledd, sensorer etc. må byttes i hytt og gevær?

Ei jeg kjenner, forholdsvis voksen dame kjøpte en 03 320DAT. Bilen er gått ca.60'km. Nydelig å kjøre, men hun angrer siden hun måtte bytte dieselpumpe, opphengskule og drivledd noen mnd etter kjøpet. Dette er en bil som har gått 60000 km!!

 

Å finne en bil i samme prisklassen som har bedre kvalitet og design enn Mazda6 er meget vanskelig. Å finne en bil som har bedre driftsikkerhet er vanskelig uansett prisklasse. Har en svoger som kjøpte en 2003 mod 1.8 Exc. En meget bra bil, men det er tross alt førsteutgaven av en ny modell, derfor er ikke alt optimalt. Men faceliften som kom i 05 er nesten en helt annen bil. Det er 60% mer støydemping, 27% stivere chassis, pluss andre 650 forandringer som ikke synes. Til tross for dette er det fortsatt en bil til under 300.000,-

 

Man kan se selv hvilke biler f.eks BMW, Mercedes og Audi/ VAG klarer å produsere for salg til under 300.000. Det er ikke rare greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er eier av Mazda 6 03' stv 2.0 exclusive og er meget godt fornøyd med denne. Noe veistøy, men det kommer av dekkene. Bilen er meget godt å kjøre og ikke noe har falt av ennå. Alt virker perfekt og min har passert 77000km. Motoren er passe sprek

 

- Det med at bakvogna ikke 'henger' helt med har nok med stabilitetskontrollen på bilen å gjøre. Jeg merker at den har en tendens til å 'nappe' litt når man provoserer den i svinger, men det er bare DSC'en som jobber. Dette er uvant i starten, men ikke noe problem når man er oppmerksom på dette.

 

- Cruisekontrollen. Fungerer meget bra, men liker ikke at den har en tendens til å akselere i svinger. Merket dette godt på veiene på vestlandet i sommer, men ellers så fungerer den meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke annet enn å flire av JuLius sine poster her.

 

Som en fattig F**n har jeg ikke råd til å kjøre rundt i nye biler

i 18 år nå har jeg kjørt rundt i gamle Mazdaer (2 929`er og 4 626`er)

 

EN av bilene hadde gått under 300000km da jeg kvittet meg med den (grunnen var forresten at en tåpe bød meg 25000 mer for bilen enn jeg selv kjøpte den for 2 år tidligere.)

 

Rekorden sålangt er en 88 626 2,0i16 som hadde gått 415000 km da X`en smelte den i siden på en Elantra da eieren tok en U sving i ei by gate i Lillehammer. (Motoren har jeg fremdeles liggende, med forbløffende få synlige tegn på slitasje)

 

Min nåværende bil (88 626 2,0i16 Coupe) har gått ca 340000 km derav de siste 60000 med turbo og intercooler i løpet av 2 år (uåpnet orginal motor)

 

Av en eller annen merkelig grunn tviler jeg STERKT på at jeg hadde oppnådd samme driftsikkerhet på et tilsvarende antall forskjellige BMW`er med slike km stander, og ivertfall ikke til samme kostnad

 

Som et liten kurositet kan jeg nevne at en av mine tidligere arbeidsgivere fortalte meg at han på 80 tallet jobbet hos et firma som solgt Honda og BMW

Arbeids fordelingen på verkstedet etter bil merke var omtrent sånn:

Honda = klargjøring og servicer

BMW = Klargjøring, servicer, Garanti rep, reklamasjoner, og vanlige reparasjoner

Hadde de ikke solgt BMW hadde de måttet sagt opp 3/4 av gutta på verkstedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

joda men nå kom du med en komentar om en NY bil! (JuLius)

 

selvfølgelig det er MYE lurere å kjøpe brukt!

Men du taper ikke like mye penger på en mazda når du kjører den ut fra hallen den den sto til salgs som en audi/bmw eller noe annet tyske greier!!

 

Har selv kjørt en 1.8 mazda 6 og var faktisk utrolig fornøyd med komfor og sportslighet. Ja du kan ikke sammenligne det med en eks. audi/bmw men da koster jo denne bilen ikke halvparten så mye heller da!

Selv om du får så og si akkuratt samme utstyret!

 

Og ta og sett en audi på svingete bane mot en mazda 6 så tipper jeg på det store at mazdaen vinner glætt!

 

stivere fjærer, stivere karosseri og lettere bil er avgjørende på svingete vei!!!

1992 Mazda Mx6 2.5i V6 <------ My car

...:::Det er ikke farten som dreper, men hvor fort du stopper:::...

Besøk http://www.mazda-ogn.org

 

har hatt:

Mazda 626 94 1.8 glx

volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BMW E36 1995 bedre enn Mazda 6 2004? Neppe.. Og hvis tilfellet er så, så burde du gå umdellbart til Mazda forhandleren din og klage... Fordi Mazda 6 er en kjempebra bil. Har selv en BMW også, bare så det er sagt... Min Mazda 6 er 2005 modell, 5 dørs. Har hatt den i 1 år og 10 mnd og har aldri opplevd noe feil eller hatt noe å klage på over bilen. (bare det er litt tungvint når man skal installere sub/bass i bilen..)

 

Påstanden om at den er sprekere på papiret og at kjøreegenskapene ikke er blitt fulgt opp, er ikke tilfelle med min modell. Til og med "Topp Gear" showet sier den har bra kjøreegenskaper... Dessuten opplever jeg den som et veldig sprekt bil... Og cruise kontrollen fungerer utmerket og har en harmonisk flyt.

 

Du sier "Tregt A/C som i tillegg er upålitelig." WHAT?! Har full Automatisk klima og den fungerer utmerket. Har ikke opplevd bedre klima anlegg. Hvis det er dugg på frontruta eller de andre vinduene slår den "fron-ruta funksjonen" og all dugg er vekk i løpet av 3 sekunder.. (Overdriver ikke)

 

Leser noen sier at den ikke er en sportsbil. Nei, det er den ikke.. Ikke en fullblods sportbil som RX-8. Men den er heller ikke familiebil. Trur heller det er en blanding av begge deler... Det er slik jeg ser på den og andre medlemmer på mazda6club.com. Nettop oppdaga at det er en side om Mazda 6 i norge også. Litt skuffa over så mange klager og syt her...

Mazda 6, en kongebil... :)

 

Hilsen til Alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår