Gå til innhold

Jeg har kjørt 2004 Mazda 6 i en uke nå. Skuffet!!!

Ranger emnet


JuIius

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde en Mazda 6 2,3sport til låns i forrige uke... Synes det var en super bil jeg.. Akkurat så sportslig som man kan vente av den, og genrellt fin og thight å kjøre..

 

Fresh og gul var den også :ahahahhaha:

 

Skulle gjerne kjøpt meg en slik om jeg hadde hatt pengene..

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell har du en vanlig, billigste versjonen av Mazda 6, med en kjedlig farge, 15 toms felger.. Kjedelig interiør farge.. Ja da er det ikke mye og snu hodet etter.. Og det samme gjelder akuratt alle andre biler. Utenom bugatti, McLaren og lignende..

 

Men har du enne litt annerledes Mazda så blir det mange som snur hodet etter..

Hadde ikke dere snudd hodet etter denne Mazda?

mazda_6_5d_sportive_01_2001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det. nå er jo spm. hva du er vant til..

 

Ta deg kjøretur i en Mondeo st200

 

Hørte nylig en ganske interessant påstand om Ford og Mondeo

Nemlig at i noen av klassene der Ford stilte med Mondeo innen bilsport valgte de å trimme opp Mazdas KL03 V6`er og sette inn den istedenfor å bruke sin egen 2,5L V6:D

 

Det skulle ikke forundre meg mye om det var tilfelle

De måtte jo trossalt hyre in først Lotus for å få til en Twin Cam motor og så siden Cosworth for å få til en motor med 4 ventils teknikk og turbo

 

I dag robber de utviklings avdelingene hos Mazda, Volvo og Jaguar for tankegods, deler og teknikere for å få til noe som er noenlunde "up to date"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Siden denne tråden startet i 2004 når M6 var ny...

 

Så kan vi jo komme med en konklusjon!

 

M6 Er en forbanna DRITTBIL!

Samme gjelder M3

Samme gjelder da også Mondeo og Focus!

 

Hvorfor??

 

Jo....

 

Alle disse bilene blir produsert på samme fabrikken med da de samme feilene som resultat!

 

Rust,rust,rust,rust,rust,rust,rust.....

 

Som oppretter på En butikk som har slike Masta biler i huset, så vi si at de vel ikke har så mye kvalitet i karossen, når en bytter hjulbuer/bakslkermer, 4 dører, panser og koffertlokk på 1,5 år gamle biler??

 

Tatt 4 biler nå, å gjennomsnitt rep kostnad er ca 60.000 pr bil!

Med 12 års garranti, så vil disse bilene bli rep 3 ganger i sitt liv, på mstas bekostning... smart???not!

 

Å jeg har bare 30 biler til.....som skal gjennom samme prosessen...

 

Å den er helvetes pipelyden hvis ikke du får på deg belte....ja det er grunn og nok til IKKE å kjøpe en slik bil!

 

puh!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Til Bead og alle sammen:

 

Mazda produserer/designer alle motorer i Fords-familie opptil 2,3 liter (4-ere). Disse er igjen i bruk i alle merker som er under Ford såvidt jeg vet. Hvertfall Ford og Volvo.

 

Rust er noe drit. Mazda står for det de selger og alt blir reparert. Og jeg håper (-og vet) at Bead gjør en bra jobb, så den matematikken din med rep hvert 1,5 år kjøper jeg ikke :fatality: :)

 

Om man ser seg rundt på f.eks. Mercedes, så er ikke Mazda alene om rustproblemer.

 

Om man vil ha en driftsikker famliebil som ikke er SUV, så er 6 en av de sterkeste kort i klassen. Prøv en selv.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden opprettet jeg i 2004 og jeg har lånt denne bilen i flere kilometer siden den gang. Jeg står ved samme konklusjon som den gangen. Egentlig litt skuffende fordi jeg kommer fra Mazda-familie men de lager ikke biler som de gjorde tidligere. 80-90 tallet har de mye knalle biler.

 

Ja, denne Mazda 6 er blitt angrepet av rust denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beadlock, hvor produseres disse bilene da? USA? Tyskland?

Kanskje konklusjonen som kan trekkes er at biler produsert i disse landene bør unngåes for enhver pris ;)

 

Mazda 3-6 ++ blir produsert sammen med ford sine biler...

 

Mazda hadde ikke samme problemet før... men nå de nå blir produsert på samme måte som vlekjente rustholkene til Ford, ja så har de arvet sykdommen...

 

Så det så :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Forbanna idiot! Herregud for en latterlig tråd. Hva forventer du deg av en 1,8 liter du da? Har kjørt 1,8 liter stv før faceliften, og 2,0 AUT etter faceliften. Begge disse er en drøm å kjøre. 2 litern går faktisk ikke så ille (Men det gjør ikke 1,8 litern heller da)

Vil kjøpe Mazda 626 2,5 V6 om 2 år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Til Bead og alle sammen:

 

Rust er noe drit. Mazda står for det de selger og alt blir reparert. Og jeg håper (-og vet) at Bead gjør en bra jobb, så den matematikken din med rep hvert 1,5 år kjøper jeg ikke :fatality: :)

 

Om man ser seg rundt på f.eks. Mercedes, så er ikke Mazda alene om rustproblemer.

 

Om man vil ha en driftsikker famliebil som ikke er SUV, så er 6 en av de sterkeste kort i klassen. Prøv en selv.

 

mvh

 

Hehe...

 

Hjelper ikke at masta står for det de selger...

Når jappaneserene ikke forstår hva de holder på med!

 

Jeg er så lei ignoransen til de som sitter øverst i masta systemet at jeg holder på å :puke: !

 

Den 16 siders "Reparasjons oppskriften" swom er sendt ut internt, som er helt lik den ford sender ut til sine verksteder er bare vas fra ende til annen!

 

Vi har en tråd nå på Amcarforumet der vi diskuterer korrosjon, fjærning å behandling...den burde masta gubbene lest litt på!.

 

Ta nå bunn av hjulbuene ned mot kanalen f.eks......

 

Der er 90 grader flaten som buer inn....helt slett, kunn med lakk...Hjelper jo ikke at 05 og opp liksom skal ha en fugekant på plate falsen når de siste 6-7 cm fortsatt ikke har fugen!

Hadde de klint på ett steinsprutbelegg på kanten og enden av kanalen, så hadde vi kanskje slipt å bytte buer på 1,5 år gamle biler??

 

Dørene, panser og koffert/bakluke....

 

Vi lo så vi holdt på å trille da vi oppdaget at ytre dørplata har fått en fuge før indre delen er satt på å å plate falsen er klemt rundt....

 

Så på innsiden så er det en fin liten fuge som stikker fram, å tetter HELT, så uansett hvor mye guffe en har inne i døre vil ALDRI tynnstoffet komme fram ned i falsen under fugen en ser når en lokker opp døra....

Å det er jo der rusta bobler fram...

 

så da hjelper det hverken å rep eller bytte deler...:win

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår