Breda Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Originally posted by Air 63 Lurer litt på hva folk generellt synes om en amerikansk bil fra 50 til seint 70-tallet. Er dette kult?? Skriv hva du mener! :usa: Ikke for å støte noen, men nei, jeg syntes ikke det er kult. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 69 mod rambler rebel er en kul bil.(se min avarter) bare så synd at dem er nesten håpløse å få tak i:( :( jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Amerikansk bil fra 50 -60 og 70 er kult som faen. Hovedsakelig fordi de er så herlig ufornuftige og politisk ukorrekte! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Originally posted by Hot Rod Amerikansk bil fra 50 -60 og 70 er kult som faen. Hovedsakelig fordi de er så herlig ufornuftige og politisk ukorrekte! :) Faktisk et meget godt poeng. Som egentlig følger flere biltyper også :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndySix Skrevet November 10, 2002 Rapporter Share Skrevet November 10, 2002 Amcar er litt sånn småharry.. sorry. :) Men for meg som liker lyd, så er det noe amrikanerene får til så er det bra lyd. Og det hjelper en god del i mine øyne. Kommer nok ikke til å kjøpe noe amcar selv, men jeg hører litt ekstra etter når det kjører en gammel amerikaner med skikkelig lyd forbi, for å si det sånn. Smiler nok litt hvis føreren leker seg med gasspedalen og. ;) Syntes det er fett at noen liker det i hvertfall, sånn at oss andre får litt mer å se på i trafikken! Siter mvh Andy 2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs) www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Amcar er i en klasse for seg selv.. Men, når jeg hører amcar så forbinder jeg det med gamle Chevyer osv. Ikke nye Voyager liksom.. Det er ikke noe særlig.. Men, stilige chevyer, dodger med store motorer som brøler.. det er stilig... skikkelig rått :) er en sjarm over gamle amcars.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Også innmari kult sett utifra et bilhistorisk perspektiv: De aller rådeste bilene som AC-cobra osv er faktisk ikke de mest spesielle som amcars betraktet. De er rå, jøss ja. Men de er rendyrkede sportsbiler med store motorer. De var dyre da de var nye, og produsert som en unnskyldning for å kunne delta i div racerløp. Dette er gjort også av masse andre fabrikker f.eks i Italia, England Frankrike og Tyskland. De mest spesielle etter min mening er de "nest råeste". Pontiac GTO '67 med 440 sixpack f.eks. Eller Chevrolet Chevelle SS 396. Eller Dodge Charger R/T. Mindre aerodynamisk grill skal man lete lenge etter, men hva betyr det når man har V8 på 7-8 liter og godt over 400hkr? En slik slådde kan i orginalutførelse konkurrere med biler som Porsche 928 i aks 0-100! DET er kult! Og disse bilene var tilgjengelig for folk flest, da prisnivået var helt akseptabelt. Råe biler har blitt lagd til alle tider, men til høye priser. I 1970 kunne "hvemsomhelst" i USA gå inn i en bilforretning og kjøpe noe av det mest vanvittige som er laget til en ok pris. Samtidig var det god plass både til familien og bagasje! Så vil kanskje noen idag si: "I dag kan man jo kjøpe en BMW M5 stasjonsvogn". Joda, men til hvilken pris? Selv i Tyskland er jo den dobbelt så dyr som en std BMW 5-serie stv. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet November 11, 2002 Rapporter Share Skrevet November 11, 2002 Er vel liten tvil om at jeg er stor fan av amcars :D Jeg startet min bil karriere med en Ford, deretter en Toyota - men så så jeg lyset, og siden har det vært bare Chevy *L* Jeg er SÅ enig med han som sa at noe av det kuleste med 50-70 talls amcars er at du kan plukke ut hver enkelt årsmodell og utgave. Man skulle jo tro at med dagens produksjonsteknikker skulle man kunne gjøre endringer oftere enn hver 5-10ende år... Jeg liker også nyere amcars da, som 'Vettes, f-bodys, trucks etc. Synd at såpass få gromme nyere amcars går i Norge. :) Ken <~~savner usa Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 Senere amcars blir for kantete/ for høy"skulder" over hjulbuene og generellt for store i fysisk størrelse.. synes jeg. Gt 40 er seff godtatt.. oxo ac cobra (den er ikke er helt amerikansk...) nei gi meg heller separate skjermer eller '40 talls streamlining.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 13, 2002 Rapporter Share Skrevet November 13, 2002 '49 Merc. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veslepuzen Skrevet November 23, 2002 Rapporter Share Skrevet November 23, 2002 Originally posted by Air 63 Lurer litt på hva folk generellt synes om en amerikansk bil fra 50 til seint 70-tallet. Er dette kult?? Skriv hva du mener! :usa: En mustang mellom 64 og 70 er drømmen min det :rolleyes: Hadde jeg fått en sånn en hadde jeg nok vært en lykkelig puz ja ;) Siter ---Veslepuz--- "Fader Mustang, du som er stødig. Hellig være dine hester, på grusvei som asfalt. Forlat våre kjøre&hviletider. Led meg ikke inn i Volkswagen, og fri meg fra Audi!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Veslepuzen Skrevet November 23, 2002 Rapporter Share Skrevet November 23, 2002 For å sette inn et bilde av min 66 modell drømme bil.. Wiiiiiiiiii Siter ---Veslepuz--- "Fader Mustang, du som er stødig. Hellig være dine hester, på grusvei som asfalt. Forlat våre kjøre&hviletider. Led meg ikke inn i Volkswagen, og fri meg fra Audi!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 24, 2002 Rapporter Share Skrevet November 24, 2002 Mye AM-cars som er helt sjef... Dodge Challenger feks. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet November 24, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2002 Originally posted by boXer Mye AM-cars som er helt sjef... Dodge Challenger feks. :) yummy yummy yummy yummy yummy yummy Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 24, 2002 Rapporter Share Skrevet November 24, 2002 31 Ford Roadster....... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg