Gå til innhold

Noen som har værtborti MEGASQUIRT injecton?

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Har bestillt ett VEMS Innsprut som burde komme iløpet av neste uke. Det er ett avansert "gjør det selv" sprut som også styrer tenning og bruker foreløpig softwaren til megasquirt. Sjekk link for specs. Det krever at du setter deg litt mer inn i ting og tang(bratt lære kurve) men så får man også MYE igjen for det!

 

Det er en nordisk megasquirt side ogsåhttp://www.ms-nordic.tk

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Har bestillt ett VEMS Innsprut som burde komme iløpet av neste uke. Det er ett avansert "gjør det selv" sprut som også styrer tenning og bruker foreløpig softwaren til megasquirt. Sjekk link for specs. Det krever at du setter deg litt mer inn i ting og tang(bratt lære kurve) men så får man også MYE igjen for det!

 

Ja det kan bli en bratt læringskurve. Jeg skal snart bestille fra de.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mk1: kan nok bli litt kladding for min del, kan ingenting om programmering og slikt. Men det er aldrig forseint å lære seg noe nytt. Skal kun bruke det til å styre bensin i år.

Er det du som skal bruke det på 1.8 20v?

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Har bestillt ett VEMS Innsprut som burde komme iløpet av neste uke. Det er ett avansert "gjør det selv" sprut som også styrer tenning og bruker foreløpig softwaren til megasquirt. Sjekk link for specs. Det krever at du setter deg litt mer inn i ting og tang(bratt lære kurve) men så får man også MYE igjen for det!

 

Det er en nordisk megasquirt side ogsåhttp://www.ms-nordic.tk

 

Kan ikke du lage en egen tråd om dette?

Legg ut info om alt fra hva det koster, hva man trenger og montering når du får det selv.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bygget 3 stk

Montert det ene i en 70 modell VW 1600 TL (Fastback)

Motoren er en luftkjølt 1915 ccm med 041 topper

Pleniumkammer, spjell dyser + div tatt fra Transporter vannboxer

Dyseholdere og TPS tatt fra Opel Omega 2.4

Innsug laget rudtritt i rør fra meieriet

 

Startet opp på første forsøk, litt problemer med tomgang osv, men det var tenningen som var litt for høy. Den sviver nå pent, ruser pent... men jeg har ikke testet den på veien. Har ikke skilt enda. Skal snart teste med røde statsklistermerker!

 

Når jeg har fått denne til å virke OK skal jeg montere inn 3b turbomptor med megasquir (Sprut og tenning) i Passat syncroen

 

Enkelt å bygge selve innsprutet, OK å få deler fra digikey og fra groupbuy. Det er ledningsnett og eventuelt innsug osv som tar tid å lage... og så justering etter på da....

 

Så det er bare å gå igang...

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra digikey kostet det ca 1000 pr stk da jeg kjøpte deler til 3 innsprut (kjøpte map, prosessor også, programerte selv, selv om en kan kjøpe dette fra groupbuy) Kjøpte ferdige kretskort fra groupbuy, husker ikke pris på kort...

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår