Gå til innhold

Hvor viktig er km standen når men skal kjøpe bil??

Ranger emnet

Mr.X

Hva har km.standen å si for deg ved bilkjøp??  

79 stemmer

1. 1. Hva har km.standen å si for deg ved bilkjøp??

• Har ikke noe og si så lenge bilen er i bra stand.
      35
    • Blir litt skeptisk vis det er høy km stand..
      29
    • Ville ikke kjøpt en bil med høy km stand.
      13
    • km stand hva er det?? er det hvor fort bilen går??
      2

Anbefalte innlegg

Jeg har vært masse og rotet rundt i Tyskland. En gang satt jeg på med en indier som var drosjesjåfør og som kjørte en 10 år gammel Mercedes som var rundet en 1.200.000 kilometer. Bilen var en 200D (124 karosseriet) og det er vel rundt 75 hk i denne. Jeg skulle ca 40 km langs Autobahn, og underveis så snakket vi litt om biler. Han kjørte fortsatt på originalmotoren, og da vi kom ut på Autobahn så var det bånn pinne - det den stakkars bilen maktet å gå. Vi lå rundt 150+ hele veien, og jeg spurte om ikke dette var tortur av den stakkars bilen.

Nei sa han, - jeg har en frisk motor som får ny olje hver 14.dag (ca hver 5000 km) og som var helt fri for sot. Han hadde hørt at i Danmark og Norge så "ekspoderte" gamle motorer når man kjørte dem fort. "Det er jo helt vanvittig at slikt skjer" lo han. "Nei - man må ta vare på bilene sine og kjøre dem sånn at de varer" sa han... En motor er jo bygd for å kjøres - ikke loffes med på tomgang i altfor høyt gir....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

KM stand har ikke så mye å si.

Har mer å si hvordan bilen faktisk er.

Om den er velholdt, fulgt servicer osv...

Mercha mi har runda 700 store nå :D:D:D

Og den går og går og går som bare det fortsatt liksom :eek:

Verste er vel at tidligere eier (fattern) har droppa service på den siden den runda 300 eller noe i den duren, og byttet kun deler når de tok kvelden... Haha :D (godt med NAF medlemskap!!)

Kjekk bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to '86 nissan bluebirder, T12 og (KP)T12 karosseri (5 dørs og 3 dørs). Begge har gått 320 000km (337k).

Den ene har kun gått i trondheim i 2 år før folka kjøpte den, etter det har den gått på usaltete veier i alle år. Denne er i meget bra stand i forhold til den som er gått lenger sør i norge (gudbrandsdalen osv). Stor forskjell på gummiforinger, stag, karosseri og motorrom. Sier seg selv hvilken det var som var i dårligst stand.

Ser jeg igjen på interiøret, så er det den med 20k mer som er mest slitt. Kanskje mest fordi fattern brukte den som arbeidsbil i ett par år.

Konklusjon; det har ikke noe å si hvor langt bilen er gått. Det som avgjør er HVOR den er gått, og hva den har gjort.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte nylig en 760 turbo med 415000 på tellern. Er Fulgt servicer til 365000 og i følge selger har den vært eid av en misjonær før han som har kjørt opp å ned til afrika med den. Har sett mye værre biler som har gått 200k så jeg hadde ikke noe betenkligheter med km standen..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

kjøpte nylig en 760 turbo med 415000 på tellern. Er Fulgt servicer til 365000 og i følge selger har den vært eid av en misjonær før han som har kjørt opp å ned til afrika med den. Har sett mye værre biler som har gått 200k så jeg hadde ikke noe betenkligheter med km standen..

Har typen kjørt fra norge til afrika ?

Er det ikke litt billigere å fly ?

81 Bmw M535 Turbo

87 Bmw 518

xxxxxxxxxx Skrota \ Solgt xxxxxxxxx

94 Ford mondeo Sedan 2.0L 16v Rs

65 Dodge Coronet 318

82 Honda Civic 1.3

91 Ford taurus

86 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nox, mye som har røket når du har gitt på med den ticen? hadde vært redd for å kjøpe en rimelig daukjørt gammal turbobil, mistenker at den hadde tatt kvelden raskt etter at eg hadde begynt å kjøre den litt hardere..(tviler på at eg hadde klart å holde igjen hele tidne med 182-hesteR:P)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoCDoG

nox, mye som har røket når du har gitt på med den ticen? hadde vært redd for å kjøpe en rimelig daukjørt gammal turbobil, mistenker at den hadde tatt kvelden raskt etter at eg hadde begynt å kjøre den litt hardere..(tviler på at eg hadde klart å holde igjen hele tidne med 182-hesteR:P)

ingenting faktisk.. turboen var bytta ved 350k. trykket er skrudd opp til 0,7 bar bytta til større bensinpumpe fjerna en lyddemper og satt på åpent filter.. eneste jeg må gjøre er å stille ventiler. tikker no jævli. bruker 1,1 liter på mila og det er med noe hardkjøring..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider