Gå til innhold

snart klart for Porka (store bilder)

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

Tenk på tyngdepunktet:D! Mye taler da til fordel for 14" igjen. I tillegg ser det optisk mest riktig ut på Steilhecken din. Du får nesten 2,5 sett med A539 for prisen av ett sett 048R (i kjipingdimmen 185/55-14), så reint økonomisk er det også tommelen i været. Til syvende og sist er det jo antall runder man får kjørt som teller. Man er langtfra den kjappeste rundt banen, men heller ikke den treigeste. Som vi allerede veit er lav vekt og lavt tyngdepunkt mer viktig enn masse ork og R-dekk. Begge deler vil bilen din oppfylle, samtidig som du har vesentlig mer ork enn meg (og en enda lettere bil).

 

Så finn deg noen hyggelige 8X14 og få bilen i hop NÅ!

 

 

Bilen er i hop den, må bare på EU først, så jeg kan ta den fra hverandre og bygge om mer.

 

Tenker litt på å ha to sett med hjul. 8-14 for daglig bruk, og noen spesialbestilete Braid 6-13 som da går klar 256 bremsene. og da kan jeg bruke enten Avon ACB-10, CR500 eller A048

 

Problemet er jo da at jeg med hva 8-14 hjulen koster, er langt på vei til braid felgene.

 

Men må jo slite ut 185/55-14 slicksen først

 

Litt leit å måtte la Porsche hjulene ligge, men vil jo ikke gi de bort heller.

 

Dessuten har jeg lyst på EOS, og badet må pusses opp, så har mer enn nok å bruke penger på ja :D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På Vålerbanen i Mai-06 på VAG treffet kjørte jeg med både a048 og hankook fuelmax (eller noe slikt) og var overrasket over at det ikke var mer forskjell i grep. Begge da i 175/60-13.

Har alltid hatt en viss forkjærlighet for a539, så til sesongen stiller jeg med 175/50 og 175/60 i a539 dog noe kjipere motor og understell enn i fjor anger2 . For meg fungerer disse utmerket, og det beste av alt er prisen!

Har vel egentlig begynt på nytt prosjekt og der ser det ut til at det blir AVON 195/45-15 på Compo MO flatface 7*15 og 5*100

Og Frode: Må få bilen på veien og se hva den er god for, jo fler poloer jo bedre ;)

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel Gotti felgene var litt smalere, og det var lettere å få tak i passende dekk.

 

Blir vel at jeg klemmer på 7.0/21.0-13 (195/50-13) tenker jeg. Maks felgbredde for dem er 7,5, men litt strekk kan jeg vel tåle. Blir bare litt dårligere grep

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg bestilt nye 175/50-13, mine kontakter klarte ikke å skaffe 195/45-13 så sent i sessongen.

 

Og ikke minst, bilen er EU-godkjent and I've got BOOST in my life again :D

 

Bare 9mnd til neste godkjenning

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår