Gå til innhold

snart klart for Porka (store bilder)

Ranger emnet


Polo Classic

Anbefalte innlegg

Ikke noe nytt at Salzmann-hjelperamma ikke passer...

 

Her er forresten den Audi 50'en jeg snakka om på treff i sommer. Han som måtte begrense styreutslaget, fordi 020-kassa stakk så langt inn i venstre hjulhus:D. Nå sitter det 02A-kasse i den. Meget koselig bil:thumb

 

http://www.polomagazin.de/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=10

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke noe nytt at Salzmann-hjelperamma ikke passer...

 

 

Denne gangen er det ikke Diplomingeniørens feil, men han som kjøpte rammen som vil ha større gearkasse

 

En av mine kompiser med ca 250 hk har overhalt gearkassen sin 4 ganger på under 2500km nå:hvaskjera

 

Med lettpustet 1,5L motor blir det fort 70-80% mer NM enn det som kassen tåler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen kasser som tåler såpass? Unntatt den cup-kassen eller hva den heter..

 

Dette var en Cup-kasse.

 

Må nok over på G60/Vr6 kasse. Orginalkassen er bygd for å tåle 155-160 NM og når du kjører 250-300nm gjennom disse går det hardt ut over levetiden

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All-Smiles i England er de eneste som lager slike carbondeksler. Emailadressen er richardtweedle@hotmail.com eller noe sånt. Google All-Smiles, de har ikke noe hjemmeside

 

Motoren på bildete er en NZ og det opplegget passer ikke på AAV pga luftmengde måler.

 

Det du kan gjøre er å dra på høggern og finne en Passat (35I) med 1,8L og monojet. Ta av den som er festet på spjeldhuset og fest med rør og slanger slik at du får konfilteret der du vil. Søker du litt på clubpolo.co.uk blir jeg ikke overrasket om du finner ut hvordan det gjøres

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvor store dekk har dere på Steilheckene(86c stv.) deres? Jeg har kjøpt meg en, men det er jo så vanvittig dårlig plass bak. Tror jeg har lest at trådstarter har sveist på golf 1 skjermer, men alle her har vel ikke gjort det? Åssen er det å valse de bakskjermene?

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde noen 14" bbs jeg har liggende. Med 175/65 . Det gikk ikke :( Ikke at jeg ville ha den profilen, men nå var det jo det som stod på. Planen var egentlig 14x7 Schmidt rev. med 195\45 men den planen gikk jo i dass, til de grader.

Vurderer nå å bygge om til g40 i sommer, og kjøre med stålfelger og 175\50. ut å flise alle pappaguttene i bmw og audi med den "orginal-look" bestemorbilen :) .

--GrannyRacer #1----

81 Golf diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du på 195/45-14 så passer det rett på Steilheck med 6-14 felg. Har 4 dekk i den dimmen liggende, pent brukt. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen 8-14 igjen, eller om jeg skal selge de.

 

Med god valsing skal det gå greit med 7-14 ET 24-26 bak på sth

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du på 195/45-14 så passer det rett på Steilheck med 6-14 felg. Har 4 dekk i den dimmen liggende, pent brukt. Lurer på om jeg skal kjøpe meg noen 8-14 igjen, eller om jeg skal selge de.

 

Med god valsing skal det gå greit med 7-14 ET 24-26 bak på sth

 

Tenk på tyngdepunktet:D! Mye taler da til fordel for 14" igjen. I tillegg ser det optisk mest riktig ut på Steilhecken din. Du får nesten 2,5 sett med A539 for prisen av ett sett 048R (i kjipingdimmen 185/55-14), så reint økonomisk er det også tommelen i været. Til syvende og sist er det jo antall runder man får kjørt som teller. Man er langtfra den kjappeste rundt banen, men heller ikke den treigeste. Som vi allerede veit er lav vekt og lavt tyngdepunkt mer viktig enn masse ork og R-dekk. Begge deler vil bilen din oppfylle, samtidig som du har vesentlig mer ork enn meg (og en enda lettere bil).

 

Så finn deg noen hyggelige 8X14 og få bilen i hop NÅ!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår