Gå til innhold

Klemt fingern under panseret?

Ranger emnet


Precious

Har du klemt finger/fingre i bilen?  

86 stemmer

  1. 1. Har du klemt finger/fingre i bilen?

    • Ja
      18
    • Nei
      68


Anbefalte innlegg

Jeg har klemt den i bildøra. Jeg satt i baksete, og da faren min skulle ut å fylle bensin strakk jeg meg over setet, og i det jeg gjorde det tok jeg tak i dørkarmen (åpen fordør) for å dra meg framover. Da smalt han igjen døra...

 

Den satt...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har no klemstret fingrene rundtomkring, en gang tok eg alle fingrene under panseret på mamma sin gamle lada.. var 4-5 år, skulle bare se ka de holdt på med, så var de visst ferdig når eg tok tak med begge henda og sto på tå for å se over kanten..

 

en gang satt eg inni en telefonkiosk samtidig som de andre skjøt med sprettert på den.. til slutt ble ruten krystallisert, de andre stakk og eg dyttet opp døren og skulle stikke.. då falt hele ruten ut, og ned på tommelen min.. _det_ var ondt det! neglen sprakk osv..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk panseret i huet en gang i fjor, blødde i 3 timer uten stopp..hehe...skal si jeg slo hardt ned i det stakkars peugeot panseret etter på for og få ut aggresjonen..og vips, der sprakk huden på to knoker også:D

når jeg ser gamlebilen så fniser jeg for meg selv hver gang, ( 2 små kuler i panseret) ;)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe jeg fikk bagasjelokket til 323 gtr`n i bakhuet når vi skulle hente slepetau baki(for å taue crx`n min hehe) det blødde å gjorde JÆVLI vondt.. kameraten min skjønte ikke en dritt.. når jeg plutselig lå og SKREIK på bakken.. hahahaha

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

 

Panseret mitt holder seg selv, det .. Må ha henda på _oversida_ for å få det igjen.

 

Kan forresten love deg at patrolene jeg hadde har tyngre panser enn mazdan din, men jeg var lur nok til å holde fingra unna. :-)

 

Enda en fordel med de bilene vi har!

Slipper å slenge igjen bagasjeluka, bare å legge nedtil, slipper å klemme fingrene i panseret, fordi det er laget for å slippe den j*vla metallstanga andre biler har! (de er jo alltid i veien)

Samt har vi mulighet til å åpne panseret så mye at vi slipper å skalle i det! ;)

 

 

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helene B

 

Uff.. den så vond ut.. lønner seg å få ut blodet ja ;)

 

Mamma er jeg hjelpepleier så fikk beskjed om å reise en tur på legevakta, så jeg gjorde det og forklarte dama detta. Tror ikke hu trodde på historien min med det første :D

 

Men men, vondt gjorde det og jeg var lei av den verkinga og pompinga av blod i fingern min. Ikke fikk jeg sove om natta heller.

 

Så da går vi inn på et bakrom og hun finner fram en flaske med parafin med en lunte på som hu tenner på. Deretter tar ho fram en binders og varmer den opp. Så begynner hu å stikke hull i neglen min for å løsne på trykket og første hullet var skikkelig deilig, men når bindersen begynte å henge igjen nede i neglen var det ikke så deilig lenger. Det var ikke varm nok så lenge.

 

Dette var jo selvfølgelig ikke noe akutt sak, så hvis det ikke var skjedd noe til i dag så skulle jeg komme ned igjen. Fikk beskjed om å sitte med fingern i zalo for å løsne opp det stivna blodet som lå under neglen. Rant aldri noe og dette gjorde jeg en halv av tre kvarter igår. Uten hell, bare enda mer vondt igrunn.

 

Stappa først i meg to paracetter, virka ikke mye bedre også fant jeg en paralgin forte, delte den i to og sovna søtt til jeg våkna idag. Da var jeg ikke så søt lenger.

 

Hu legen på legevakta sa at neglen min var død, er vel ikke noe håp for den da?

 

Bilde7.jpg

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

 

 

 

Hu legen på legevakta sa at neglen min var død, er vel ikke noe håp for den da?

 

Bilde7.jpg

 

Hvis man mister neglen, så vokser den ut igjen.. men den kan jo være sår uten en negl.. Er ikke så sterk hud under der, så d kan jo være litt ømt når man kommer borti ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Hu legen på legevakta sa at neglen min var død, er vel ikke noe håp for den da?

 

 

Såvidt meg bekjent er hår og negler dødt matriale i utgangspunktet! Dvs at det er røttene til hår og negler som "lever" mens det vi ser er dødt..

 

 

 

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

Hu legen på legevakta sa at neglen min var død, er vel ikke noe håp for den da?

 

Er ikkeno håp for neglen din nei. den vil gradvis bøye seg mer og mer oppover.det kan bli nokså plagsomt ettersom du har en negl som går oppover istedenfor utover(som vanlig). så mister den grepet til slutt og faller av.bare minner på at du bør bare la den være i fred til den detter av av seg selv.kan gjøre vondt å forsøke å rive den av.

 

og som helene sa, den vokser ut igjen, og det tar faktisk ikke så mange ukene før man har en fin negl igjen. men i starten kan det gjøre vondt å komme borti ting, ettersom huden er veldig følsom der.

 

har selv mistet 4 negler fra før. på langfingeren(ishockeymål datt oppå), begge tomlene(husker ikke hva dette var) og ene stortåa(fotballkamp).

 

men er enig som en sa her.da legen skal stikke hull på neglen er det greit i starten..helt til nåla går igjennom neglen.da er det ikke fullt like godt.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår