Gå til innhold

BBola

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

BBola's Achievements

  1. Hei. Jeg har en 2016 Passat Alltrack som har gitt meg mange grå hår og noen kilo ekstra frustrasjon de siste 9 månedene. Bilholdet har vært en drøm siden jeg kjøpte bilen brukt i 2017. Ingen problemer i det hele tatt. Dette måtte jeg jo selvsagt kommentere til noen kolleger rundt juletider i fjor - og gud bedre hvor jeg ønsker at jeg aldri hadde sagt de ord. i midten av januar 2023 - omtrent de tider der det regner både vannrett og oppover i Bodø - skulle jeg kjøre datteren til en venninne en søndags morgen - hvorpå datteren kommenterer at «pappa, det e jo eit basseng her bak». Bilen var full av vann, med store deler av vannet liggende under gulvteppet - ingen verksted som var åpen - og frost meldt påfølgende natt. Denne saken løste seg etter noen dager da bilen ble innlevert Mekonomen. De identifiserte en fullstendig svikt i pakning rundt luftinntaket til kabinen - problemet løst… trodde jeg. Kom mai du skjønne milde, med mye friskt nord-norsk vær - og bilen er våt igjen, men på en annen måte. Setter oss i bilen en dag og det virker som det «skvulper» under matten og teppet i bilen. Tilbake til mekonomen. Etter tre uker feilsøking av lister, liming av samtlige skjøter (har glemt p nevne at problemet er kun på passasjersiden/høyre side), trykktesting av vinduer, testing av dreneringsslanger fra panoramatak kommer man frem til at det hele skyldes at en pakning under høyre takrail har sprukket og at det renner vann inn via takrails, og deretter følger b-stolpen langs taktrekket og ned langs metallet og under matten… nye 20.000kr svidd av, men god stemning - det er juni og bilen er jo endelig tett… trodde vi.. Nord-Norge hadde jo tidenes sommer i år, så bilen ble egentlig ikke utsatt for særlig vann før himmelen åpnet seg igjen i august - og det ble på nytt vått i bilen.. Bilen ble levert inn 30 august - og 19 september ble bilen hentet etter at Mekonomen meldte pass. De har sjekket alt, taktrekk har vært demontert, nye områder er tettet med lim, og takrails har vært tatt av og satt på med lim rundt festene, men det kommer fortsatt vann inn helt nederst til høyre i fotbrønn i karosseriet. Dersom noen har de fjerneste aning om «hvor» denne helxxxxx bilen lekker så tar jeg gladelig imot tips. frustrert passateier
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår