Scarface Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 hei jeg er helt grønn når det kommer til regler for trimming og ombygging av bil. Jeg er bare 16, men alikevel syns jeg det hadde vært greit å vite... Kan noen med litt peil gidde å forklare det til meg i denne posten? Siter 18 26. Januar 2006 counting days Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HIM Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Det viktigste kan man egentlig ta utav dette; - You never had me - you never had your car. . . Granny shiftin' not double clutchin' like you should. You're lucky that hundred shot of NOS didn't blow the welds on the intake! Now me and the mad scientist gotta rip apart the block, and replace the piston rings you fried. - It's not how you stand by your car, it's how you race your car. Altså; Ikke tro du har meg, ikke tro bilen er din, ikke granny shift- bare dobbelclutch, let etter firkløver/harelabb eller andre flaks-fremkallende midler før du fyrer av Nos'en, sørg for å ha en gal vitenskapsmann som kan rive(!) blokka i biter for å bytte stempelringene du friterte (!). Pass på at du ikke står for mye og poserer ved bilen, du skal kjøre løp-ikke bare stå der. Lykke til. Siter 1992 Audi 100 2.3E 1993 Nissan Sunny 1.6SR 1990 BMW 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Juni 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2004 Å ja, nå skjønnte jeg alt:o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tanggård Racing Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 du har lov til å øke hk med 10% og gå opp på kubikk med 200.uten å si noe til biltilsynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Uten om det så MÅ du ha papirer fra fabrikken på at de endringene du har gjort er forsvarlige og lovelige. Biltilsynets oppgave er å sjekke at du har gjort det og forandre vognkortet. Noen bilmerker tillater lite, mens andre gir mer eller mindre faen. Japanske og tyske biler er vriene, koreanske kan du bare glemme - amerikanske og svenske er greie (spess volvo - godkjenner det meste) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Hva koster det hvis du overskrider den grensa da? Jeg skal kanskje øke 130% av org.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Et par regler 1. Alle endringer SKAL være godkjent fra fabrikk 2. Biler som er førstegangsregistrert i Norge etter 01.01.1996 skal det betales avgifter på når de trimmes. Biler som er reg FØR 01.01.1996 slipper dette. Vegvesenet skal ha en kontrollavgift når du viser kjøretøyet. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scarface Skrevet Juni 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Er det lov å putte f.eks. ford motor i opel? stemmer det at man kan trimme 10% eller 200 cc uten å si ifra (lovlig)? Siter 18 26. Januar 2006 counting days Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Originally posted by Tanggård Racing du har lov til å øke hk med 10% og gå opp på kubikk med 200.uten å si noe til biltilsynet. Alle endringer som gjøres med en bil som ikke samsvarer med vognkortet skal meldes til biltilsynet innen 3 dager. Endrer du motor (hk) kan forsikringsselskap nekte deg utbetaling hvis du krasjer eller f.eks kjører på noen. Så det kan bli det samme som å kjøre uten forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Originally posted by Cathan Endrer du motor (hk) kan forsikringsselskap nekte deg utbetaling hvis du krasjer eller f.eks kjører på noen. Så det kan bli det samme som å kjøre uten forsikring. Fikk meg til å tenke meg om par ganger hvertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellBound Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Skal snart prøve å få godkjent en effektøkning på ca.450% :D Mye ombygging, av bremser osv så håper det går seg til.. Siter BMW 325i Sleden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Originally posted by Cathan Endrer du motor (hk) kan forsikringsselskap nekte deg utbetaling hvis du krasjer eller f.eks kjører på noen. Njaaa... De må bevise at det var på grunn av motoreffekten at ulykken skjedde; med andre ord spiller det ingen rolle om du f. eks. kræsjer i sentrum i 40 km/t - det kunne du likegjerne gjort med en diesel-Polo. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg