Gå til innhold

Prosjektet mitt

Ranger emnet


cREATURe

Anbefalte innlegg

Tuller du? Autoglym får man jo kjøpt over alt! Kanskje ikke på biltema men.. Her et par: Bilxtra, Mekonomen osv... Hos de fleste bilrekvisitaforhandlere med respekt for seg selv iallefall.. Å produktene er sinsykt bra!!

_____________________________________________

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Du nevnte i starten at du ikke fikk start på den .. vel de symptomene du indikerte tilsier at du har for dårlig jording et sted... gå over jording fra batteri til kasse til karosseri .. :)

Er vel snart et halvt år siden denna bilen starta. Bytta i alle fall coil på den og en bensinslange. Nå går den som ei klokke ;)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå nærmer det seg eksamen, så da er det jo naturlig å heller ta en økt på bilen :) Vi bestemte oss plutselig igår for å begynne å skifte kanalen på venstre side, den har blitt bulka en gang og har dermed blitt kjeks. Rusta har også angrepet innerkanalen og gulvet, så vi må ordne noe saker der også. Ny innerkanal koster 530,- noe som er mye penger for meg, så får se om vi får triksa til noe eller om jeg må kjøpe den. Må også få kjøpt meg falsetang siden den nye kanalen går liksom oppå bakskjermen der. Litt bilder

041mk1.jpg

042mk1.jpg

043mk1.jpg

 

Litt prøving av kanalen utenpå

045mk1.jpg

 

Jeg har sliti litt med overledninger i bilen, så tok også ut dæsh'n igår og gikk på jakt etter ledningsstumper. Var en drøss med strømtjuver og uisolerte ledninger som gikk til ingensteder. Så vi dro ut en haug med ledninger og teipet resten. Tror det skal hjelpe litt :) Håper det ihvertfall, for den alarmen om at lysa er på kom og gikk i et kjør når vi var ute og cruisa sist gang.

046mk1.jpg

 

Har såvidt begynt å se over bremsene litt også. Bilen har jo stått en god stund stille og når vi var ute for en prøvetur tok vel bremsa heller dårlig. Oppi bremsevæskebeholderen var det mye groms. Noe svarte greier nedi der, så må prøve å få sugd opp det som er der, har ikke lyst til å trykke det nedover bremserøra. Den ene trommelen bak skal jeg også kjøpe ny, der har de nok dratt rundt gjengene en gang i tiden og satt inn en bolt i hullet istedet. Fikk samtidig sjekka hjullageret og det så helt og fint ut, skal få nytt deilig fett når det settes sammen igjen yodude

047mk1.jpg

 

Rustent og jævelig.. Men skal nok få det i orden. Her ser dere også at den ene camber bolten er knekt. Knakk tvert av når gewinden skulle på plass. Så denne må jeg få kjøpt ny en dag.

048mk1.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja Marius! Detta likner jo mindre og mindre på bil detta :) Skal vi se om vi får gjordt litt mer i kveld kanskje? Kan ta med litt blekk jeg så kanskje det blir litt helt igjen også. Blir spennende å få den ned på nå, må nesten bevilge oss en liten rundtur på røyse igjen:)

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke kommet så langt med falsing og slikt enda. Driver å bygger opp gulvet. Har dessverre ingen bilder nå. Men må kjøpe mer plate. Det eneste jeg har er en 0.6mm som er så stiv at den knekker når vi bøyer litt på den. Så kjøper vel no 0.8mm imorgen eller noe sånt. Burde egentlig lese til eksamen men.. :P

 

De felga heter Kosei Sniper. De sitter egentlig på treergolfen min :)

vaar05.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer selv om jeg ikke har fått gjort så masse. Arbeidet går sakte men sikkert forover.

Idag har jeg rensa hele bremseveske beholderen, denne var full av no svart gugge. Skjønner ikke hva det kan være, heldigvis var det meste samla seg i den koppen. Men skal skifte all bremseveska allikevel så sugde bare opp alt sammen og tørket det rent og pent :yak:

 

Så har jeg fått meg sandblåseutstyr og det er utrolig kjekt har jeg funnet ut. Her har jeg begynt å blåse litt på innerkanalen.

050mk1.jpg

 

Så har vi såvidt begynt å sveise igjen littegran. Har ikke kommet så veldig langt med det enda. Jeg har ikke sveiseutstyr selv så må låne dette av en kamerat. Dette er så langt som vi har kommet med det.

051mk1.jpg

Her er det litt tilpassing av gulvet, gjenstår litt.

052mk1.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Siste eksamen er på torsdag. Så da blir det straks litt mer jobbing igjen! Stay tuuuned babyhmm?

 

leverer min hovedoppgave i international business på fredag jeg, da er det all tid i verden til bil og moro :) elllsker å være ferdig med skole!

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår