Gå til innhold

Prosjektet mitt

Ranger emnet


cREATURe

Anbefalte innlegg

Her om dagen tok jeg og Trond.S oss en liten tur nedover i vårt vakre land. Vi skulle på oldschool delejakt, etter tips fra Henning. Dette kom vi tilbake med.

060mk1.jpg

Splitter nye kromfangere som har ligget på lagring siden den gang man fikk kjøpt det. To til meg og en til Hennning som desverre fikk korta inn golfen sin for en liten stund siden.

061mk1.jpg

 

Mangler fortsatt sidestykker, plasten i midten og fester da. Men det skal vel ordne seg på et vis. Godt å få krommen i hus. Begynte å lure på om jeg skulle kjøre plastfangere. Men nå er det ganske utelukket :)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var ute i verkstedet en tur idag.

 

Den gamle bakluka mi var jo bare kjeks, så fikk tak i ny på høggern før i år. Lurer nesten på å beholde merkene :)

062mk1.jpg

 

Denne skal jo være clean. Så vi har fått ordnet en magnetventil til å ta seg av åpning av luka. Bryteren til dette blir vinduspusseren til bakluka (må bare huske å skru av så den ikke står på intervall :thumb). Men skulle hatt det sånn at bakluka åpna seg bare låsen gikk opp. Tenkte litt på en sånn kromma panserløfter. Det hadde jo vært stilig, men spørs om den er sterk nok. Her er en liten video av låsen "in action" [1.5 mb]

 

Fikk sveisa igjen hullet til knappen. Mangler litt sparkel da.

063mk1.jpg

 

Så begynte jeg å sandblåse litt rundt vinduet. Fant noe alvorlig rust når vi tok ut det her om dagen. Hadde gudskjelov en ekstra sekk med sand :D

 

064mk1.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvordan kan man finne på å ha en Golf II som delebil til en Einser? Hmmm... wonder

 

Neida, blir jo lækkers dette. Korte baklykter, chrome fangere, dassruller. PENT!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ;) Jo, nå skal du høre. Jeg skulle egentlig bare ha hjula til den, for å få godkjent senkesettet på tre'ern. Så møttes vi utafor dynga den dagen den skulle kastes. Men så var det stengt akkurat da. Så da kjøpte jeg den bare. Er jo deler som passer både einser og dreier på denne så.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ;) Jo, nå skal du høre. Jeg skulle egentlig bare ha hjula til den, for å få godkjent senkesettet på tre'ern. Så møttes vi utafor dynga den dagen den skulle kastes. Men så var det stengt akkurat da. Så da kjøpte jeg den bare. Er jo deler som passer både einser og dreier på denne så.

 

Du kjøpte en 2er som delebil til 1er, for å få godkjent senkesettet på 3ern. Ja, det var logisk ;)

 

Hvilke deler fra 2er passer 1 og 3?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at bremser og sånn passer på ener'n. Og bakstillinga passer ihvertfall på tre'ern. Og håper jo takluka skal passe på einser'n også. Vet ikke alt, men er jo derfor man har ETKA :) Bilen står forøvrig slik nå. Rette stuket? Der er fondmetal felga som fikk meg gjennom kontrollen hos biltilsynet også! 155 dekk gjør enhver kontrollør myk som smør. Så en liten gledeståre i øyekroken på han når jeg viste fram mine praktiske smale sykkeldekk :w00t

 

Zwei-stuk.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår