TurboCG Skrevet Juni 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2004 Topicen sier vel det meste, hvilken motor er den greieste å turbokonvertere? Motoren skal puttes i en golf3 som har 1,8GL motor fra før av. I tillegg, hvis noen har G60 bremser til salgs så si i fra, trenger noe som ikke går varmt etter 2 minutter og som har 4x100bolts. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Søk da vel. Dette emnet har vært oppe så mange ganger at selv ikke-VW-folk vet hva som skal til. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 2.0 16V fra Golf 3 med turbo kunne blitt litt av et råskinn i Golfen din. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by TurboCG Topicen sier vel det meste, hvilken motor er den greieste å turbokonvertere? Hvis jeg hadde vært deg.... Hadde jeg GARANTERT brukt en g60-motor hvis jeg skulle turbo- konvertere en motor! G60´n er en motor som er bygd for overladning og har smidde stempel, forsterket veiv og råder. g60´n har gunstig innsugsmanifold også! m.a.o tåler den mye juling! Hvis du skal konvertere en vanlig gti-motor må du bytte mye hvis du vil kjøre mer enn 10min på mer enn 0,5 bars ladetrykk..... OG DET VIL DU JO!!!! :D Faktum er at noen garasjetrimmere kan fortelle fine historier om hvor godt det holder osv. MEN de gutta nede i Wolfsburg har GARANTERT mer peil på motor! Overladning er en stor belastning på en motor, og G60´n er bygd for det! En standard gti-motor er bygd for å suge inn sin egen luft, og ikke for å bli tvangsfora, så den funker da selvsagt ikke like bra med turbo! Hold oss oppdatert på prosjektet ditt! Det blir knall thumpsup lykke til yodude Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 k-jetgti: får rette deg litt g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte. Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik Uansett er g60 bedre enn gti pga lavkomp, elektronisk sprut som er lett å dille med, oljeunderspylte stempel, bedre ventiler og sikkert meir dill eg ikkje kjem på i farten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Men er det ikke letter å få ut litt effekt på en crosfolw motor???;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Det store spørsmålet er, hvor mye penger skal du bruke? G60 motoren er jo som sagt bygd og klar for overladning, så her er det bare å smekke på eksosmanifold, turbo, turbochip, intercooler, rør, oljeretur, osv osv.. Trenger ikke å koste deg så mye og du kan ende på rundt 200hk ++ Skal du bygge noe skikkelig seriøst som du kan ta ut masse mer effekt av, så kan du godt gyve løs på en 2,0 16v motor.. Men, det koster mere.. Så da spørs det hva du vil ha.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by ottar k-jetgti: får rette deg litt g60 har ikkje smidde stempel, dei er silikonimpregnerte støpte. Råder er kortere enn gti og veiv er vel lik ok... får bare ta den da! MEN likevel ikke helt min feil.... Har blitt fortalt av relativt pålitelig kilde et stemplene er smidd, og at råder og veiv er forsterket! Man skal ikke tro alt man hører! hehe:D Uansett hvordan man ser på det er den fortsatt bygd for overladning! Og spør du meg, (men det kommer an på hvor mye tid,penger og peil man har) så er det definitivt bedre å konvertere en g60-motor! nok en gang, lykke til yodude Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Juni 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2004 Veiv er forsterket i G60! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by banybakke Veiv er forsterket i G60! word..... kiddie Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by banybakke Veiv er forsterket i G60! Å? kva er forskjellen da? Passer dei ikkje om kvarandre? veiv er jo siste tingen ein bytter nå ein skal trimme....holder uansett.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Hva er forsterket på veiva? begge er vel smidde. Og som ottar sa, de passer om hverandre. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi Hvis jeg hadde vært deg.... Hadde jeg GARANTERT brukt en g60-motor hvis jeg skulle turbo- konvertere en motor! G60´n er en motor som er bygd for overladning og har smidde stempel, forsterket veiv og råder. g60´n har gunstig innsugsmanifold også! m.a.o tåler den mye juling! Hvis du skal konvertere en vanlig gti-motor må du bytte mye hvis du vil kjøre mer enn 10min på mer enn 0,5 bars ladetrykk..... OG DET VIL DU JO!!!! :D Faktum er at noen garasjetrimmere kan fortelle fine historier om hvor godt det holder osv. MEN de gutta nede i Wolfsburg har GARANTERT mer peil på motor! Overladning er en stor belastning på en motor, og G60´n er bygd for det! En standard gti-motor er bygd for å suge inn sin egen luft, og ikke for å bli tvangsfora, så den funker da selvsagt ikke like bra med turbo! Hold oss oppdatert på prosjektet ditt! Det blir knall thumpsup lykke til yodude Rart at veiva har samme delenr da.... G60 er langt fra ideel for turboladning da eksosen varmer opp innsuget (siden de sitter på samme side) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2004 Originally posted by nitewlkr Rart at veiva har samme delenr da.... G60 er langt fra ideel for turboladning da eksosen varmer opp innsuget (siden de sitter på samme side) Du vet jo hvordan det er her i verden, noen trur dem vet alt for en kompis har fortalt dem det..:D Så sier det seg vel selv at 16v har mere potensial enn en 8v. Kost en 30-40000 på en 16v så trur jeg du er godt på vei.. greenrallye: får du tak i noe bra råder til s2 motor til en fornuftig pennge??? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 G60 passer fint til budsjettbiler med moderat effektuttak, opp til ca 230hk går fint. Over det bør ein over til 16v eller 8v crosflow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg